Od studija koji radi neobične stvari (npr. napravili su igru o mačevanju penisima) stiže nam opuštajuća kombinacija strategije i zagonetke s neprikrivenom ekološkom agendom. Iako izgleda kao city builder, Terra Nil je igra u kojoj je vaš cilj ponovno uspostaviti potpuno uništeni eko sustav i nudi dvostruku poruku: o opasnosti da uništimo prirodu oko sebe, ali i o nadi da ju novim tehnologijama možemo ponovno vratiti u originalno stanje.

Od ekološke katastrofe do bujne šume

Osnovna kampanja sastoji se od četiri bioma koji započinju kao beživotne i otrovima prekrivene lokacije, a vaš je cilj da ih pretvorite u oaze biološke raznolikosti. Za to su vam na raspolaganju zgrade koje čiste otrove oko sebe, navodnjavaju teren, ili šire kukce, pretvarajući puste travnate livade u cvjetne oaze. No, ni cvijeće nije lako uzgojiti, kao što će mnogi vrtlari amateri posvjedočiti. Nakon što savladate osnovni zadatak čišćenja terena, stvari postaju zahtjevnije. Neke zgrade trebaju energiju, neke se mogu postaviti samo na čvrsto tlo, neke samo uz rijeke… zahtjeva je poprilično, i vrlo brzo morat ćete dobro razmišljati kako složiti strukturu podrške ekološkom sustavu unutar rastućeg broja ograničenja. A to je tek prva razina! Dodatni nivo izazova je razmišljanje o tome kako podesiti razinu vlage i temperature bioma na onu koja će odgovarati biljkama i životinjama kakve želite. Oslobađati u zrak paru ili ugljikov dioksid? Što ako se sve pregrije, kako ohladiti situaciju… teško je biti globalni vrtlar.

KASNO RAZMATRANJE Tek pri kraju misije shvatit ćete da ste neke stvari mogli mnogo efikasnije složiti. Uvijek postoji ″restart″.

Opušteno vrtlarenje

Usprkos tome što napredujući kroz igru morate sve više i više razmišljati, cijelo iskustvo je vrlo smireno. Na početku je svaka lokacija tiha i statična ali kako sadite biljke i privlačite životinje sve postaje živahnije, čuje se vjetar, kiša, zujanje kukaca i cvrkut ptica. Kao zanimljiv detalj, strelica miša funkcionira kao virtualni mikrofon pa ćete čuti različite zvukove ovisno o tome gdje ju pozicionirate. Nema neprijatelja i nema žurbe. Kad ne znate što napraviti, ne morate pauzirati akciju nego možete razmišljati koliko vas je volja gledajući svoj polu-dovršeni krajolik. Pravi zen.

Opuštena i idilična, ova kombinacija city buildera i zagonetki neskriveno nosi ekološku agendu

Osnovna razina težine nije jako izazovna, a ako baš totalno pogriješite – što znači da potrošite sve resurse za gradnju a niste ostvarili konačni cilj – uvijek možete početi od početka, s novo generiranim krajolikom. A ako baš ne volite nikakva ograničenja, možete i igrati bez njih. Dodatni izazov predstavlja način igre koji poskupljuje zgrade i tjera vas na dobro promišljanje prije svake akcije, gdje igra postaje zaista izazovni puzzle.
Iako su tu samo 4 bioma, svaki od njih traži malo drukčiji pristup jer drukčiji izvori energije i životinje koje trebate nastaniti nameću drugačije uvjete i zahtjeve. Ali svaki od njih, kako se postepeno iz pustare pretvara u živi krajolik, svjedoči o ljepoti prirode.

I VATRA JE KORISNA Osim što stvara plodno tlo, oslobađa ugljik u atmosferu i pomaže u dizanju temperature

Kratko, slatko i osvježavajuće

Terra Nil nije dugačko iskustvo jer 4 osnovna levela imalo iskusniji igrači završit će u 5-6 sati. U tih 5-6 sati bit će vrlo malo frustracije, dosta “aha!” momenata, a najviše opuštenog uživanja. I, što je nama najbitnije, otkrivanja novih koncepata koje do sada u igrama nismo (često) susretali. U današnjem svijetu videoigara, gdje su mnogi naslovi vrlo derivativni, Terra Nil je osvježavajuće neobičan – na dobar način.

I, da – dio prihoda od prodaje igre ide za Endangered Wildlife Trust.

Terra Nil dostupan je od 28. ožujka za platforme PC i pametne telefone putem Netflixa.

Recenzentski primjerak igre osigurao izdavač. Igrano na Macu.