Već pri prvom pogledu jasno je kako je Nacon želio iskoristiti hvaljenu ergonomiju Xboxova kontrolera s većom hvatnom površinom, razmještajem analognih stickova, d-padom i trigerima. I bez prevelike filozofije to radi prilično dobro, što je dodatno naglašeno kvalitetnim materijalima ugodnim i nakon višesatnog igranja (gumeni ali i svilenkasti osjećaj). Najvažnijom i ujedno najvećom kvalitetom kontrolera smatramo analogne stickove koji imaju veliki hod (kut od 46 stupnjeva) i veliku osjetljivost koja se k tome može i mijenjati pomoću besplatnog softvera za PC. Pucačine i avanture s pogledom iz trećeg lica gdje se intenzivno koriste analogni stickovi za kretanje, strafeanje i ciljanje bile su nam ugodnije za igranje iako je trebalo malo vremena za prilagodbu s obzirom na duži hod stickova u odnosu na DualShock 4. Prisjetili smo se kako nas je u ono vrijeme originalni Halo na Xboxu oduševio uz Xboxov kontroler i stickove s kojima smo dobili veću osjetljivost i glatkije kretanje (kamere i lika u igri). Premda će neki komentari na netu zamjeriti što je jedan stick konkavnog a drugi konveksnog oblika, nama to nije bio problem iako treba reći kako nismo ni primijetili da je konveksni oblik desne gljive pridonio preciznijem ciljanju, što je bio naum dizajnera. S druge strane, velike mogućnosti određivanja dead zona (u kojima kontroler ne detektira pokret) i granica zona različite osjetljivosti učinit će desni stick prilagodljivim gotovo svakom profilu igrača. Još bismo samo dodali da nam se stickovi čine robusnima i spremnima izdržati višesatne seanse nekontroliranog apliciranja sile, no takav test bi trebao trajati barem godinu dana (ako ne i deklariranih više od 2.000.000 ciklusa, što god to značilo) da bismo ga mogli iznijeti kao tvrdnju.

Velike mogućnosti prilagodbe tipki i desnog sticka te dodavanje macroa na dodatne tipke čine opcije spremanja četiriju zasebnih profila i skidanja profila s neta vrlo korisnima.

D-PAD I TRIGERI

S obzirom na ergonomiju kontrolera, dostupnost trigera i pozadinskih tipki je po našem mišljenju sasvim u redu – na razini klasičnog kontrolera za Xbox One. S time da trigeri imaju malo veći otpor i od DualShocka 4 kao i od Xboxova kontrolera, što nam se u vožnjama učinilo zgodnim (ne i presudnim). Mogućnost promjene osjetljivosti trigera i maksimalno skraćivanje dead zona svakako će pomoći kod igranja pucačina, no to nažalost ne možemo reći za d-pad i igranje tučnjava. Naime iako je osmosmjerni d-pad dizajniran upravo za igranje spomenutog žanra, pomalo spužvasti osjećaj i nejasne točke aktivacije (i) ovaj d-pad su učinile najmanje kvalitetnim dijelom kontrolera – što smatramo bolnom točkom mnogih kontrolera, pa i onog za Xbox One. Akcijske tipke su vrlo dobre, velike i na dobroj poziciji s jasnim osjećajem pritiska.

LED oko desnog analognog sticka je zgodan detalj koji naglašava kvalitetu izrade i označava u kojem modu radi kontroler (u Advanced modu je crvene boje)

MACROS

Nacon Revolution nema zvučnik i bateriju (koristi kvalitetnu žicu dugu tri metra za spajanje s konzolom kao jedino rješenje smanjenja latencije, važne za svakog profesionalnog igrača), a dodatni prostor iskorišten je za jake motore s vibracijom koja se može namjestiti i, važnije, dodatne pozadinske tipke koje se mogu programirati kao bilo koja tipka ali i kao niz nekoliko kontrola (macros) – što će pozdraviti svaki igrač željan takve prednosti. Trik je u tome jesu li te tipke lako dostupne u bilo kojem trenutku igranja, a po našem iskustvu čini nam se da neće biti svima. Odnosno, u našem slučaju, dvije su nam (od četiri) uz malo vježbe bile iskoristive, a za druge dvije nismo uspjeli automatizirati proces bez ozbiljnijeg mijenjanja položaja prstiju. Naravno, to ne znači da ćete i vi imati slično iskustvo, no svakako obratite pozornost na njih. Kao zgodan dodatak smatramo i tri seta utega kojima umetanjem u predviđene utore (s donje strane) možete prilagoditi težinu kontrolera.

DODATNE TIPKE na koje se mogu vezati i macroi (niz raznih kontrola) mogle bi biti presudni faktor za neke igrače željne takve prednosti. Samo isprobajte njihovu dostupnost.

ZAKLJUČAK

Postoje dva profila igrača – oni koji vole oblik DualShocka i oni koji će reći da Xbox ima bolji kontroler i ergonomiju. I jedni i drugi imaju pravo jer osim samog oblika šake i naših ukusa, riječ je o tome da određeni žanrovi mogu bolje iskoristiti specifičnosti kontrolera. Nacon Revolution iskoristio je prednosti Xboxova oblika i uz kvalitetu izrade dodao razne mogućnosti prilagodbe koje će neki igrači znati cijeniti i iskoristiti. No moguće je da će ih odbiti d-pad (koji se, istina, općenito jako rijetko koristi) ili pozicija pozadinskih tipki i trigera (u redakciji smo imali dvojaka mišljenja iako je prevladalo mišljenje da su sasvim u redu). Volite li Xboxov kontroler a igrate se na PlayStationu 4, onda vam svakako preporučujemo da isprobate Revolution, bilo da ste redovan ili profesionalni igrač (koji će ionako sve prvo isprobati). Znatno niža cijena od konkurencije (Razer Raiju, 150 funti koliko je inače i Xboxov Elite) čini ovaj kontroler dobrim izborom želite li ga prilagoditi svom načinu igranja, no to ne znači da će DualShock 4 sada postati lošiji izbor. Ovo je samo još jedan dokaz kako je Sony s njime zaista napravio sjajan posao.

INFO>

– dizajniran s ciljem da ugodi eSports igračima
– veća osjetljivost analognih stickova nego na DualShocku 4 (kut puta sticka od 46 °)