Danganronpa, serijal turbo niche igara pretežno za japansku publiku, pričao je priču nekolicine studenata čiju je sudbinu krojio bolesni “plišani” medvjedić Monokuma. Takav opis nedvojbeno može krasiti većinu anime i manga serijala, no nećemo sad u dubiozu filozofije fringe anime uradaka. Kako god je bivala skrojena, Danganronpa je nakon svoje posljednje iteracije ostavila svoje obožavatelje žednih usta poduži period. Kako bi ostavština ostala donekle neokaljana, inicijalni kreator Danganronpe – Kazutaka Kodaka i razvojni tim iza njega, na tržište izbacuju Master Detective Archives: RAIN CODE, naslov koji ne pripada Danganronpa univerzumu, no služi kao spiritualni nastavak istoga. Držimo fige da je žeđ fanova Danganronpa serijala donekle utažena.
Overpowered anime detektiv
… s amnezijom. Nije dovoljno posjedovati ekstremno visoku razinu deduktivnih sposobnosti (tipa Sherlock Holmes) kako bi se pojedinac u Rain Code univerzumu zvao detektivom. Naime, morali bi posjedovati paranormalne i/ili nadnaravne sposobnosti, poput super-sluha, putovanja kroz vrijeme, ili pak oformiti pakt s bogom smrti kako bi uopće bili inicirani u proces regrutacije, a pritom bivati pristojno nesigurni u sebe. Je li ovo sve stereotipično za jedan anime uradak? Jeste! Jel’ nas briga? Apsolutno ne!
Čudnovat spiritualni nastavak s nesvakidašnjim pristupom igranju – nije za svačiji trbuh definitivno
Dedukcije mačem – new-age zločin i kazna?
I dok većina protagonista u svijetu igara rješava probleme neprijatelja fizičkim sukobima, Rain Code se služi mentalnom gimnastikom kako bi se riješio napasti. O.K., ‘ajde, to je samo donekle istina, ako uzmemo u obzir da za one najdinamičnije dijelove gameplaya Yuma koristi tzv. Solution Sword, kako bi sasjekao laži i obmane u nečemu što se zove Reasoning Death Match. Idemo ispočetka. Razvoj događaja krasi strogo linearni gameplay prateći priču detektiva, što automatski podrazumijeva veliku dozu prikupljenih informacija o misteriji koju istražujete razbacanih po okruženju u kojem se nalazi trenutni fokus priče. Sve prikupljene informacije pretvaraju se u Solution Keys po završetku “istraživačke faze”. Nakon svake istraživačke faze, priča doživljava vrhunac zapleta što u načelu proizvodi najveću dramu misterije, čije paradoksalne situacije više niste u stanju rješavati u stvarnom svijetu. “Mystery Labyrinth” sada je sljedeća lokacija u kojoj se Yumine deduktivne sposobnosti materijaliziraju i briljiraju. Mističnom Labirintu pristupate isključivo uz pomoć vjerne pratiteljice Shinigami (boga smrti u grubom prijevodu na naški) s kojom ste, pod još nerazriješenim okolnostima, potpisali pakt na početku avanture, a koja ima istančani “notice me senpai” sindrom (opet, a kako drukčije?). Shinigami služi kao vodič kroz Mistični Labirint, ali i kao svojevrsni katalizator Yuminih deduktivnih sposobnosti koje u labirintu imaju nadnaravnu notu, iliti supermoći. Iste ćete koristiti u već spomenutim Reasoning Death Match sukobima u kojima se sukobljavate sa zlikovcima koji su počinili strašan zločin (najčešće ubili nekoga). Sjećate se Solution Ključeva od maloprije? – oni su zapravo “municija” za vaš Solution Mač, odnosno protuargumenti čime se pobijate laži i krivo protumačene činjenice počinitelja zločina. Sve je u pravilu zapakirano općepoznatom mehanikom Quick Time Event, koja i nije nešto pretjerano stroga, pa nećete lupati glavom o zid ako i iskoristite pogrešan protuargument u ključnom dijelu debate. Kamo sreće da se ovako rješavaju sve IRL debate. Politika i sudstvo bi bili daleko interesantniji za konzumirati.
Teške reference s malo manje krvi
Rijetko kvalitetna kombinacija narativa i deduktivnih zavrzlama, koja ne vrijeđa inteligenciju igrača