Još od ranih prikaza Horizona Call of the Mountain, odnosno da budemo precizniji – od ranog prikaza trailera igre – fanovi ovog serijala postavljaju si mnoga pitanja. Hoćemo li susresti Aloy, neke druge poznate likove, hoće li Meridian biti prikazan i u VR okruženju, kako će izgledati borba, a kako izrada alata i oružja, kako će se uopće kretati kroz okolinu i hoće li biti potpuna sloboda kretanja ili ne, koliko je velika igra, hoćemo li vidjeti i druga područja iz serijala osim Carja Sundoma, kako su dizajnirane i izvedene sporedne misije… Kako su dani prolazili tako su se i pitanja gomilala, što je logičan slijed velikog interesa za igru. I za PS VR2. Jer Horizon Call of the Mountain je ujedno i system seller, odnosno igra koja bi trebala pokazati razne nove mogućnosti platforme i privući nove igrače. To je barem bilo neupitno od prve najave. Interes je već samim time ogroman, a riječi senior world designera Horizona Forbidden West, Christophera Jamesa, kako bi Horizon Call of the Mountain trebao redefinirati pojam AAA VR igara, raspalio je očekivanja do vrhunca. Osim toga, a to smo i u mnogim tekstovima o serijalu i studiju općenito rekli nekoliko puta – posebno cijenimo studio Guerrilla Games zbog iznimne pozornosti na detalje – od tehničke izvedbe,
Call of the Mountain veliki je projekt koji donosi sasvim novo iskustvo i neke nove likove u poznati svijet Horizona
![](https://reboot.hr/wp-content/uploads/2023/02/1-1-677x381.jpg)
IZ ŽBUNA Zaštitni znak serijala Horizon – prikriveni napad iz visokog raslinja, ovaj put iz prvog lica
Spoiler free
Krenimo od onog najočitijeg – Aloy nije glavni lik igre, ali ćemo ju sresti – i tu ćemo prekinuti s bilo kojim drugim spojlerima ne samo zato što su nas iz Guerrille lijepo zamolili to učiniti, nego i zbog toga što smo i sami alergični na bilo kakvo kvarenje doživljaja. Reći ćemo samo ono najavljeno i vidljivo već iz trailera. Igramo kao Ryas, inače fantastični penjač (zgodno) i Shadow Carja te bivši pobunjenik a sadašnji osuđenik koji je dobio priliku iskupiti se za svoje zločine pridruživanjem ekspediciji poslanoj da istraži novu prijetnju Sundomu. Očigledno je da ćemo upoznati nove likove, ali je i jasno kako se nalazimo u svijetu Horizona kojeg smo već iskusili u oba prijašnja naslova serijala te da očekujemo vidjeti i neka poznata lica. I to je to od priče što ćemo prenijeti.
![](https://reboot.hr/wp-content/uploads/2023/02/2-1-677x381.jpg)
TEMPEST 3D Znamo da je isti kao i u klasičnim igrama i da koristimo iste slušalice (službene Pulse 3D), ali u kombinaciji s VR prikazom dojam je u Horizonu Call of the Mountain značajno bolji. Toliko bolji da se bojimo nerezonski “zločestih” dizajnera igara horor žanra koji bi mogli pretjerati u svojoj težnji da nas dramatično iznenade.
Kontrole za kretanje
Nastavimo s osnovnim kontrolama – onima za kretanje kroz VR okruženje igre. One podsjećaju na postojeća rješenja iz drugih VR igara koje omogućavaju igranje sjedeći ali i stojećki (što svakako preporučamo). Moguće je birati između kretanja s gestikulacijama (simuliramo rukama kretnje pri hodu uz držanje tipki X i kvadrat) ili korištenjem stickova. U oba načina rada moguće je izabrati između kategorija male osjetljivosti, normalne osjetljivosti i one za VR veterane.
Fantastičan je osjećaj biti u prekrasnoj prirodi Sundom teritorija, premda to bila i virtualna priroda
![](https://reboot.hr/wp-content/uploads/2023/02/3-1-677x381.jpg)
RUČNA IZRADA alata i oružja zgodno nadopunjuju iskustvo igranja.
Interakcija kao dio rutine
Okruženje nije open-world, ali postoje rute koje nisu obavezne a koje su vrijedne istraživanja ne samo zbog očiglednih poboljšanja i sirovina koje skrivaju, nego i zbog samog zadovoljstva postignutim i činjenice da je otkrivanje skrivenih prolaza u VR okruženju još više zadovoljavajuće (kad primjerice skužite prolaz jer ste se sagnuli pogledati ispod velikog lista palme). One sitne stvari koje činimo u igrama kada skupljamo loot su interaktivnije u Horizonu – tako otvaramo buradi, otključavamo kutije ili doslovce trgamo dijelove (kao trofeje) sa savladanih mašina robota. Kad smo već kod toga – razina detalja u njihovom dizajnu impresivna je i vrijedna istraživanja samo radi zadovoljstva u istraživanju nečijeg izvrsnog rada. U ovom slučaju artista.
Dionice penjanja su česte ali nerijetko i spektakularne, pogotovo kada koristimo Pullcaster za svladavanje velikih provalija
![](https://reboot.hr/wp-content/uploads/2023/02/6-1-677x381.jpg)
MACHINE SAFARI kao opcija upoznavanja mašina na način koji podsjeća na safari vožnje brodom – samo što su beštije iznimno blizu, ponekad i preblizu.
Posebna uzbuđenja u VR okruženju
Intenzivna borba i uzmicanje nude nove momente iznenađenja kad vas ponese nekoliko precizno izvedenih pogodaka strijelom u ranjivo mjesto Glinthawka dok brzo izranjate iza stijene koja je jedina zaštita od protivničkih napada. Inače, u borbi se lijevim stickom pomiče bočno kao i u normalnoj kretnji dok desni u tim trenucima nudi kontrolu dodgea odnosno brzog uzmicanja u lijevu ili desnu stranu. Jako zabavno i intenzivno. A kad smo kod intenzivnog – penjanje na visoke planine i pogled u horizont kojeg ispunjavaju vodopadi, sunčeve zrake i zvuk vjetra i ptica je neopisiv i neponovljiv. Zapravo, lažemo – još intenzivniji je skok u bezdan dok koristimo Pullcaster (nešto poput kuke s užetom). E to je vrhunac. Odmoriti potom pored kamp vatrice pa napraviti (ručno) nove posebne strijele ili naprosto pojesti jabuku je divan zen trenutak odmora.
![](https://reboot.hr/wp-content/uploads/2023/02/9-677x381.jpg)
ALOY Moramo reći kako nam je bilo čudno vidjeti Aloy „uživo”. Ryas je visok, ali smo se u tom trenutku osjećali mali.
Dizajnerske odluke specifične za VR okruženje
Ako ste igrali VR igre, onda znate kako dizajnerska rješenja iz klasičnih igara ne odgovaraju uvijek i u VR okruženju. Prvo što pada na pamet na pomisao igre Horizon je otvoreni svijet i sloboda kretanja. Takav svijet i sloboda kretanja zvuči zamamno za VR igru, ali realnost je ta da potpuna sloboda kretanja u VR okruženju veliki izazov za sve dizajnere igara. Ali i hardvera, jer pitanje je je li dovoljan samo dobar softver odnosno izvedba i ideja. S druge strane VR nudi nemjerljivo bolji osjećaj prostornosti i dubine – teško opisivu dok ju ne vidite. Pogotovo sada u Horizonu i s PS-om VR2. Razina detalja i prostornosti je impresivna i stalno mami poglede dok se krećete po zacrtanim stazama i dok se penjete. Naime penjanje je temelj igrivosti – vezivno tkivo između borbe i rješavanja problema na nekom manjem prostoru gdje nije potrebno puno se kretati.
Luk i strijela se vole s kontrolerima VR Sense
Dizajneri lukavo koriste VR okruženje te odmjereno koriste faktore iznenađenja kakve u klasičnom igranju nismo mogli osjetiti na takav način
Hvala PlayStationu Hrvatska na ustupljenoj igri.
Recenziju ćemo osvježavati u idućim danima, kako ćemo prolaziti igru.
![](https://reboot.hr/wp-content/uploads/2023/02/4-1-677x381.jpg)
PRIKAZ ZDRAVLJA je izveden zelenim perjem na šaci, a obnavlja se hranom koju prinosimo ustima za pojedinačne zalogaje.
![](https://reboot.hr/wp-content/uploads/2023/02/5-1-677x381.jpg)
CHALLENGE HUB Kako naizgled jednostavni izazovi, gađanje izranjajućih meta strijelama te brzo penjanje i prelaženje prepreka, mogu biti zarazno zabavni. Idealan pokazatelj da su luk i strijela te dobre kontrole izvrsno implementirani u igru.
![](https://reboot.hr/wp-content/uploads/2023/02/7-1-677x381.jpg)
IZMJENA DANA I NOĆI dio je značajki serijala, pa tako i Horizona Call of the Mountain.
![](https://reboot.hr/wp-content/uploads/2023/02/8-677x381.jpg)
BORBE su zabavne i vrlo dinamične iako su prilagođene VR okruženju pa se odvijaju na manjem prostoru. Što ne znači da nećete morati puno izmicati i brzo reagirati. Srećom, tu su responzivne kontrole.
![](https://reboot.hr/wp-content/uploads/2023/02/10-677x381.jpg)
PATHFINDER Ako i zapnete i ne znate gdje krenuti, pritiskom na trokut otkrivaju se dodatni putokazi
![](https://reboot.hr/wp-content/uploads/2023/02/11-677x381.jpg)
ZASVIRAJ, opusti se.
![](https://reboot.hr/wp-content/uploads/2023/02/12-677x381.jpg)
AKO SE PITATE, sugovornici vas prate pogledom ako se mičete u prostoru dok razgovarate s njima.
![](https://reboot.hr/wp-content/uploads/2023/02/13-677x381.jpg)
ŠKICNI KROZ PROZOR Iz nekog razloga škicanje u VR-u se doima kao nekulturno ponašanje
![](https://reboot.hr/wp-content/uploads/2023/02/14-677x381.jpg)
CAIRN Jap, to je stvar – slaganje kamenja u visinu jedan je od dodatnih izazova u igri koje pronalazite na sporednim stazama. I nije lagano kada nabasate na neravno kamenje.
![](https://reboot.hr/wp-content/uploads/2023/02/15-677x381.jpg)
KREDA Bez nje bi bilo značajno teže uspješno se (i toliko) penjati. A i zgodno pokazuje gdje se sve možemo prihvatiti u prostoru jer je razbacana po hvatnim rubovima.
![](https://reboot.hr/wp-content/uploads/2023/02/16-677x381.jpg)
VOLIMO ISTRAŽIVATI zabačena mjesta.
![](https://reboot.hr/wp-content/uploads/2023/02/17-677x381.jpg)
PULLCASTER je koristan i zabavan, jaaako.
![](https://reboot.hr/wp-content/uploads/2023/02/18-677x381.jpg)
HDR Sva ljepota tehnologije i vrhunskog prikaza
![](https://reboot.hr/wp-content/uploads/2023/02/19-677x381.jpg)
KAD IH VIDITE IZBLIZA, nije vam svejedno, premda bili i hrđavi i nepokretni. Ali otkrivaju turobnu povijest čovječanstva.
![](https://reboot.hr/wp-content/uploads/2023/02/20-677x381.jpg)
PENJANJE je veliki dio igre, srećom je Ryas vrlo vješti penjač, toliki da nosi takvu titulu.
![](https://reboot.hr/wp-content/uploads/2023/02/21-677x381.jpg)
JESMO LI SPOMENULI kako je korištenje Pullcastera spektakularno?