Dva mjeseca od izlaska igre i nakon nekoliko gameplay zakrpa, koje su očekivano donosile balansiranje igrivosti s posebnim naglaskom na nove funkcionalnosti u serijalu, stanje dugoočekivanog novog izdanja popularnog nogometnog serijala vjerojatno je u ovom trenutku najbliži onome što su dizajneri igre željeli ostvariti za ovu godinu. Zakrpe će neupitno stizati i tijekom cijele godine, s njima i manje izmjene igrivosti, ali možemo reći kako je ono što danas igramo ujedno i najbolji pokazatelj vrlina i mana FC-a 24. Kroz ta dva mjeseca i nakon nekoliko stotina odigranih tekmi (uz kraću pauzu za vrijeme sajma Reboot InfoGamer 2023 powered by A1, kada smo i fizički bili cijele dane na velesajmu) lako je bilo prepoznati sve novosti u serijalu, o kojima smo pisali još u srpnju, kao i spomenute suptilne izmjene u balansu koje su stigle kroz zakrpe.
PlayStyle
Na papiru najveća novost u serijalu srećom je i u zbilji element dizajna koji je naprosto nemoguće ne primijetiti. I ne mislimo samo zbog vizualnog pokazatelja koji je po defaultu uključen i prikazuje se ikonicom iznad igrača koji upotrijebi svoju najveću sposobnost koju prepoznajemo kao PlayStyle+, nego se radi o važnom elementu dizajna igrivosti. Osim toga, PlayStyle+ kao dio gameplaya koji je priređen samo za verzije igre na novim konzolama i PC-ju, svakako doprinosi stvaranju distinkcije među igračima najviše kategorije kvalitete.
PlayStyleovi svakako pomažu pri izboru željenih igrača i, važnije, benefiti se lako prepoznaju na virtualnom terenu

WHIPPED PASS+ Zgodan indikator iznad igrača potvrđuje korištenje specijalnosti igrača, iako će preciznost i brzina ubačaja biti jednako dovoljni za prepoznati veliku učinkovitost Trippiera na bekovskoj poziciji, unatoč ispodprosječne brzine
Advanced Defending
Uz sve novitete koje EA SPORTS FC 24 donosi, u prvim tjednima igre najviše smo se oduševili opcijom Advanced Defendinga koja je dodana uz Tactical Defending i omogućava korištenje snage ponajviše obrambenih igrača pravovremenim pritiskom tipke. Uspješno izvođenje rezultirat će najčešće postavljanjem cijelog tijela između suparnika i lopte ili barem potezanjem i sprječavanjem driblinga. Cijeli niz igrača (Süle prvi pada na pamet) s ovom mogućnošću odjednom postaju značajno korisniji, baš kao što smo prošle godine konačno mogli iskoristiti prednosti nekih igrača koje ranije nismo mogli uz AcceleRATE system i brzinu kojom su “lenghty igrači” stizali pokrivati prostor. Dakle mislimo na ograničeni broj najvažnijih karakteristika igrača koje su se u ranijim verzijama igre koristili u izračunu brzine pa tako, primjerice, dužina koraka u trku, snaga i slično tada nisu bili važni. Advanced defending je u prvih mjesec dana igre bio
Advanced defending je najveća neočekivana novost u gameplay segmentu, na razini Lenghtyja prošle godine

GUERREIRO nije brz, nema ni posebne ocjene za šut i obranu, ali svejedno je koristan u nekim situacijama na lijevom krilu zbog nekoliko PlayStyle osobina, posebice one najvažnije označene zlatnom bojom i plusom – Tiki Taka+. Njegova proigravanja “iz prve” su vrlo precizna, pogotovo ako su kratkih relacija. Idealno za kreirati prilike na krilu za nekog brzog igrača.
Evolution
Razvoj igrača kroz zadatke nije novost u serijalu i u prošlosti se često koristio kroz sezone kao najvažniji promocijski faktor tog razdoblja igre. Naravno da se za inspiraciju koriste natjecanja iz stvarnog života i bilo je za očekivati kako ćemo slične serije igrača imati i u FC-u 24. No tu je i novost koja će se svidjeti mnogima – nama svakako jest.
Evolucija igrača ima potencijala postati moćan alat u razvoju ekipe, ali dojma smo kako će biti “obuzdan” zbog balansiranja drugih opcija nabavljanja novih kartica

ANIMACIJE odigravanja od prve kod onih igrača koji to znaju (PlayStyle Tiki Taka) pozitivno će iznenaditi prirodnim animacijama tijela i preciznom putanjom lopte, pogotovo kada ih gledate usporene
The Machine that goes PING!
Kako sve dojmove o igri izvlačimo iz igranja moda Ultimate Team, očito je kako nam je iznimno važno imati kvalitetno online iskustvo. A ono je… onako, toplo/hladno i samo povremeno vruće. Stvar je u tome da s onlineom nikad niste sigurni – kada se dogodi problemi s lagom prvo što ćete pomisliti je brzina internet veze. Potom i koliki je ping. Pa je li stabilna veza odnosno ima li previše prekida u prijenosu podataka. Je li do našeg hardvera ili do internet providera, a možda i do naše lokacije. U konačnici, možda su i serveri igre u tom trenutku u problemu… Ukratko, puno toga može biti problem u tom dvosmjernom kanalu informacija kojim bi svjetlosnom brzinom trebao putovati input/output naših kontrola i kontrola suparnika s “druge strane žice”.
Mogućnost stvaranja Ultimate Teamova s nogometašima i nogometašicama u kontekstu igrivosti zapravo je proširenje baze igrača

OPTA i druge sportsko analitičke kompanije svojim podacima korišteni su u stvaranju autentičnog izdvajanja sposobnosti stvarnih nogometaša i nogometašica. Dosta uspješno, ako se nas pita.
Novi automatizmi
Naši prijatelji, dugogodišnji igrači PES-a, nakon dugo vremena vratili su se organiziranom igranju – ovog puta FC-a 24. Uživaju u otkrivanju razlika u serijalima ali i mnogobrojnim novostima na koje nisu navikli pa i očekivati od nogometne igre. Razina detalja i mogućnosti s kontrolama te posljedično upravljivosti virtualnih nogometaša je, bez ustručavanja to možemo reći – nikad veća. Dok smo razmišljali o tome uhvatili smo se u promišljanju što smo sve morali ubaciti u automatizme prošle godine, te kako opet imamo novih momenata u promišljanju i kontrolama s FC-om 24. Prije svega zbog PlayStyleova+ koje uvijek poželite iskoristiti na terenu u pravoj situaciji pa do advanced defendinga kao najveće neočekivane novosti u igrivosti. Za ispravno korištenje svakako je bilo potrebno puno tekmi i metoda isprobavanja, a danas smo pak dojma kako nam je korištenje otišlo i previše u automatizam, odnosno da ga u opuštenim seansama igranja koristimo i s igračima s kojima to nema smisla raditi. Sve dok se ne fokusiramo i vratimo u natjecateljski mod promišljanja svakog poteza – što i nije lako i čini profi igrače boljima od velike većine (i nas samih). S druge strane apsolutni je gušt kada ste u tekmi s boljim protivnikom i skužite kako napeti držite koncentraciju do zadnje minute drugog produžetka nakon što ste okrenuli rezultat u svoju korist. Tada igrivost novog FC-a dolazi do potpunog izražaja i pokazuje svoje najbolje lice. A ono je zaista najbolje do sada, bez obzira na to što će i dalje ponekad pokazati i svoju manje savršenu stranu koji su najčešće produkt disbalansa ili naprosto nesavršenosti gameplay dizajna i pokretača. No to je kao da ciljano tražimo nedostatke samo da bi ih pronašli. A iskreno, ne vidimo smisao u tome dok ovako uživamo. Samo neka potraje što duže.
Recenzentski primjerak osigurao izdavač.

GREALISH nije brz, ali PlayStyle+ PRESS PROVEN omogućava mu najbolju moguću kontrolu lopte uz kontrolirani sprint. Idealno za raditi nered na krilu te potencijalni cut-back.

KAD PING kaže da je sve u redu… zloćo prevrtljivi

NEMA VIŠE TROŠENJA KARTICA za promjenu pozicije igrača nego će se ona promijeniti automatski, ako je tom igraču izabrana pozicija jedna od njegovih/njezinih preferiranih

ONO KADA DOPUSTITE SUPARNIKU da nosi svoje dresove, samo kako bi ponovno uvidjeli da ste mazohisti jer nemali broj igrača bira tamne dresove za obje garniture. Najbolji lijek, prepisan s Grunfove majice, je – za liječenje frustracija najbolje je zabiti što prije.

NEOBAVEZNE SCENE koje dojam čine potpunijim. Produkcijska snaga serijala.

TOTAL CHEMISTRY se slaže slično kao i do sada, samo se kod nogometašica treba računati da lige iz istih zemalja nisu iste jer se radi o različitim organizacijama

CLAIM ALL IN GROUP Konačno skupljanje nagrada odjednom, ali nije sve tako krasno jer radi se tek o grupi nagrada pod istom kategorijom, dok će otvaranje “vrećica” i dalje biti dosadni proces, pogotovo kad se radi o kozmetici za koje se animacija otvaranja ne može prekinuti

LAKO SE NAVIKNUTI NA BOLJE pa smo dojma kako smo se brzo naviknuli na benefite tehnologije HyperMotionV iako se i dalje, nakon nekoliko stotina tekmi, znamo iznenaditi ponekim potezima igrača koji izgledaju snalažljivo ali i uvjerljivo

EVOLUTION Zgodan dodatak u stvaranju najbolje ekipe i povezivanja s nekim igračima. Sve do iduće ozbiljnije prilike za još boljeg igrača.

DE BRUYNE je odličan izvođač slobodnih udaraca ili udaraca iz kuta. Ali nije najbolji, jer njegov PlayStyle+, odnosno forte, su brza i precizna proigravanja u prostor te lopte s rotacijom (Incisive Pass+). No postoji i onaj baš za slobodnjake i zove se Dead Ball, kojeg De Bruyne također ima, ali samo jedan može biti najveće kategorije označeno plusom.

I OSTALI MODOVI IGRE koristit će maksimalno PlayStyleove u dizajnu igrivosti