Uz sve blještavilo kvalitetnog arta, kreativnost različitih sposobnosti glavnog lika, animaciju na razini vrhunskih animiranih filmova ili zaraznost glazbenih taktova – vrhunski platformeri ne mogu uspjeti ako nemaju sjajno rješenje te izvođenje dva ključna elementa – responzivne kontrole koje su potpunosti u službi igrača te maštovitost razina i izazova koje ne prestaju igračima nuditi nešto novo. Sve one ostale kategorije koje smo spomenuli na početku teksta mogu donekle odstupati od vrhunske izvedbe pa da igra svejedno uspije i pronađe svoju grupu zaljubljenika, no izostane li top učinak u kontrolama i dizajnu razina, igra će pasti u masovni prosjek.

PRIČA donosi nekoliko šaljivih trenutaka, ali je u suštini neopterećena od bilo kakvog dokazivanja. Jer, čemu propitkivanje zašto bi glavni negativac i znanstvenik izumio kacigu koja mu omogućava da u potpunosti izgubi empatiju kako bi “povećao kapacitet inteligencije”?

Od ljubitelja žanra

Tako možemo raspravljati o pixelart stilu igre BZZZT, koji je prije svega vrlo “čist” u prikazu što je dosta važno za preciznost u platformingu, ali možda nije vizualno spektakularan kao neki naslovi bogatije produkcije. Nisu ni sposobnosti glavnog lika robotića ZX8000 nešto novo i neviđeno toliko puta u igrama ovog žanra, iako će nas na nekim razinama iznenaditi (o čemu malo više kasnije). Animacijski štih igre je u skladu sa stilom vizualnog prikaza – nema neočekivanih tehnoloških rješenja ili igranja sa sjenama i sl. Sve je vrlo čisto u produkcijskom pogledu, kako smo već spomenuli – i to je sasvim u redu te nadasve funkcionalno.

BZZZT briljira u dva ključna elementa dizajna platformera – responzivnim i preciznim kontrolama te kreativnosti pri dizajnu razina

O ukusima glazbenih taktova se ne raspravlja, rekli bi mudraci, ali možemo subjektivno reći kako uživamo u zaraznim melodijama old-school midija. No, u dvije ključne kategorije možemo bez straha o prevelikoj subjektivnosti reći kako BZZZT briljira. Kontrole su precizne i responzivne te s uvjerljivim osjećajem “težine” pri svakom skoku ili driftu čak i kada igramo s analognim stickom Joy-Cona, što je u našem slučaju i za naše ruke zapravo rijetkost na Switchu (uz koji koristimo nekoliko različitih kontrolera, ovisno o žanru). Originalnost pri dizajnu razina pak, možda je i još bolja vrijednost igre BZZZT, jer pokazuje hrabrost, poznavanje žanra i potpunu vjeru autora igre da je ponekad bolje ugodno iznenaditi igrača s nekom novom mehanikom ili načinom prolaska kroz razinu i ne “jahati” na tome kroz nekoliko idućih razina. Nego s već idućom ponuditi nešto novo te tako i zadržati igračevu želju za otkrivanjem “samo još jedne razine prije pauze, da vidimo što me očekuje”. Autor igre ne samo da jako dobro poznaje žanr, nego očito i jako uživa igrajući ga, a igrom BZZZT pokazuje i kako zna svoju maštu i ideje pretočiti u sjajnu igru koja će s ponosom predstavljati taj žanr.

RETRO SOUNDTRACK djelo je Martina Linda, autora glazbenog alata Rytmik Ultimate/Studio

One man show

Spomenuti autor je Karel Matejka, umjetničkog imena KO.DLL, koji je u razvoj igre BZZZT uložio četiri godine pa je u jednom trenutku i nakon izlaska igre poručio: “Pixel art je za lijene indie programere. Često čujem ovu izjavu i jako me rastužuje. Moj je cilj bio igračima približiti bit prvih platformera s desecima old-school referenci, ali u isto vrijeme s modernim dizajnerskim zaokretima, bez tehnoloških ograničenja i jednom od najboljih igara piksel arta na sceni.

Iznenađujuće kompetitivno je igrati i u handheld modu bez obzira na nerijetke izazove brzog tempa s kombinacijama skakanja, trčanja i dashanja

Proveo sam više od 4 godine pripremajući art i kod za BZZZT = 10 000+ spriteova za crtanje, 2000+ sati animiranja, 2500+ sati ugađanja gameplaya uz galone kave. Nije se radilo o mojoj lijenosti, već o strasti i mazohizmu. I evo ga! BZZZT, putovanje s duginim naočalama u prošlost, ljubavno pismo svim igrama uz koje sam odrastao. Nadam se da ćete uživati u njemu kao što sam ja uživao u njegovom stvaranju.” Karelova igra već je nepunih godinu dana dostupna za PC igrače putem Goga i Steama na kojem ima ukupnu ocjenu “Overwhelmingly Positive”, a za dolazak na Nintendo Switch, uz glatkih 60 sličica u sekundi (i u handheld modu) i uz sve dodatne sadržaje koji su naknadno dodavani za PC verziju, zaslužan je i CINEMAX GAMES. To znači da igrači na Switchu mogu uživati u svih 52 razina glavne priče te 24 bonus razina (uz pronalazak 10 skrivenih čipova). Što uz speedrun mod i neizbježne hi-score liste, mogućnost odabira težine te strukturu razina koje nisu velike i predstavljaju “izazovni zalogaj”, nudi dovoljno zabave čak i za one koji možda nisu preveliki ljubitelji platformera ili se tek upoznaju sa žanrom (jer mogu smanjiti težinu uz uživanje u idejama autora, pa i nekim zagonetkama). U tolikoj mjeri da se, uz zabavu koju pruža, usudimo reći kako je BZZZT jedna od onih igara koje trebate imati na Switchu.

BOSS BORBE su naravno prisutne i od igrača se očekuje prepoznavanje rutina napada te slabosti protivnika. Što se tiče težine, moguće ju je namjestiti od casual do hard. A postoji i opcija permadeatha.

NEKE SPOSOBNOSTI koje otključate kroz igru upotrijebit ćete samo jednom, što ne znači kako ideja i mogućnosti nedostaje, naprotiv.

ZX8000 je ima našeg robotića, a zločesti znanstvenik Badbert ima leteći balon koji se zove C-641. Dovoljno sugestivno za svakog starijeg gamera.

NIJE NUŽNO SKUPITI SVE zlatne šarafe, ali znate da to želite, ako ne pri prvom prelasku razine, onda možda kasnije i s nekim novim sposobnostima koje će olakšati naizgled nemoguć zadatak.