Eh, da… Kako početi tekst o famoznom Beyond Good & Evilu? Kultni status originalna igra počela je stjecati prije dvadeset godina (zapravo je izišla 2003. godine, pa je ovo više 21th Anniversary), kada su je mnogi proglasili igrom ispred svog vremena. Ali i vjerojatno s preambicioznim ciljevima te posljedično i budgetom kojeg nisu nužno prepoznali mnogi igrači u to vrijeme. To često ide jedno s drugim – neshvaćen i poseban, a BG&E je svakako posebna igra. Priča je u najmanju ruku zanimljiva ako ne toliko originalna, iako hrabra za svoje vrijeme jer nas stavlja u ulogu mlade fotografkinje Jade koja u ruci ima fotoaparat, a ne pljucu ili mač. S njom, te s njezinim ujakom Pey’j koji liči na svinju (svijet igre voli životinje u ljudskom obliku) uz opipljiv osjećaj pripadnosti pokretu otpora u spasu od invazije tuđinske vrste DomZ koji otimaju građane planete Hillys, pa tako i roditelje djece o kojima su Jade i Pey’j skrbili u domu za siročad sve dok i njih nisu oteli (k tome to čine preko vojne organizacije Alpha Sections koja se predstavlja kao spasitelj svega i indoktrinira stanovništvo Hillysa lažnom propagandom), počinje i ova avantura koja u sebi donosi miks nekoliko žanrova – od istraživanja i rješavanja zagonetki u stilu stare Zelde, preko stealth dionica iz vremena originalnog MGS-a, pa do akcijskih segmenata utrka, letenja i plovidbe te kontrastno – potpuno smirenog istraživanja i slikanja organskih bića – sve su to elementi dizajna igrivosti. I rekli bi kako se niti jedan ne ističe nego su svi korektno složeni u poluotvoreni svijet igre koji je poseban zbog spomenute priče ali i sjajnih glasovnih gluma (u to vrijeme divno produciranih) te neočevkivano ugodnog miksa glazbenih žanrova u soundtracku i pozadinskoj glazbi igre (Akuda Bar svakako).
Status nastavka?
Da se vratimo na početak teksta i pitanja kako započeti priču o ovom slavljeničkom izdanju Beyond Goog & Evila pa se ovaj put osvrnuti na prije sedam godina najavljeni nastavak igre, točnije prequel, koji je zaljubljenicima originala (ima nas dosta) dao nadu kako će zaista i izići već dugo spominjani nastavak, ali spominjan u kontekstu fanovske želje više nego realnosti.
Sporije je ufurati se u igrivost jer ima rješenja u dizajnu koji nisu najbolje ostarjeli…
Nostalgija sigurno mijenja sliku originala
I da se još jednom vratimo na početno pitanje i ovaj put krenemo sa strahom, našim strahom započeti opet igru koja nam je u sjećanju kao jedna od posebnijih od tisuće njih koje smo do sada valjda odigrali. Jer bojimo se razočaranja kao posljedica zastarijevanja igrivosti. I prvih nekoliko sati smo imali takvih iskustava gdje smo uvidjeli kako neka dizajnerska rješenja nisu najbolje ostarjela, no u konačnici, možda malo sporijim tempom nego s modernijim igrama, ponovo smo bili uvučeni u svijet igre i prisjetili se zašto smo tako voljeli original.
… no pozitivno je što s vremenom se ipak možemo ufurati u igru koja je i dalje posebna likovima, pričom i okruženjem i općenito maštom dizajnera
Što donosi ovo izdanje i hoće li privući nove igrače?
Kolekcionari i ljubitelji originala (pa i kasnije HD verzije igre) svakako će cijeniti što pored novih tekstura u 4K rezoluciji i većinom stabilnih 60 fpsa (u verzijama za PS5, XSX i PC koji imaju opcije koje preferiraju rezoluciju i stabilnost frame ratea), odnosno u 30 fpsa na Switchu (verziju koju smo i mi igrali u želji da ovaj put igru iskusimo i “u rukama”), ovo izdanje donosi i pozamašnu galeriju koja dokumentira pretprodukciju i razvoj igre, a tu je i dosta kozmetičkih dodataka (za Jade, Pey’J, Double H i vozila, ali i neka koja nas povezuju s potencijalnim nastavkom) te mod prolaska u Speed Runu za one najzagriženije. Što se tiče novih igrača, ako se nas pita te iako smo sigurno pod utjecajem nostalgije, mi ju preporučujemo u ovom izdanju ne samo zbog upoznavanja s igrom kultnog statusa, nego i zbog toga što ona i danas isporučuje u konačnici zabavno iskustvo s još uvijek atraktivnom i zanimljivom pričom ali i onim najvažnijim – osjećajem da se igra nešto drukčije koliko god da se čini poznato u izdvojenim segmentima igrivosti.
Recenzentski primjerak igre ustupio izdavač.