Prošlo je tjedan dana otkako je na tržište za PC i PlayStation 5 stigao Deathloop – najnovija immersive sim pucačina razvojnog studija Arkane (Dishonored, Prey). Iako je igra pobrala sjajne ocjene, čak i nekoliko desetki na nekim od najvećih gaming portala, svejedno se dogodilo ono čega smo se bojali: jednako kao i Dishonored 2, Deathloop je po izlasku na tržište stigao s identičnim tehničkim teškoćama.
One se ponajprije tiču PC izdanja igre, a očituju se u bizarnim curenjima memorije, padanjima framerateova i trzanjima kamere prouzrokovanima pokretima mišem. Nakon što je za vikend stigao update koji je ispravio greške s achievementima i ubacio detaljne zapise rušenja igre, sinoć je pušten i značajan hotfix 1.708.4.0 koji specifično adresira problem s trzanjem kamere i miša.
Kako Arkane ističe u zapisu o patchu na Steamu, “ovaj hotfix rješava problem s kojim se suočavaju neki igrači na računalu pri čemu bi kretanje kamere temeljeno na mišu moglo rezultirati pojavom “trzanja”“. Nažalost, ovaj hotfix ne rješava sve tehničke probleme, no Arkane ističe i da dodatno istražuju kompleksnije probleme s trzanjima na visokom framerateu te su najavili da će uskoro podijeliti više informacija, dajući nam do znanja da uskoro stiže i konkretniji update.
Internetom se u posljednjih tjedan dana proširila i rasprava u kojoj igrači krive Arkane za korištenje anti-piratskog softvera Denuvo kao pretpostavljenog glavnog krivca za trzanje i usporavanje igre, no ta je tvrdnja opovrgnuta s nekoliko strana, pa je i poznati Digital Foundry istaknuo da u svojim testiranjima nisu pronašli nikakavu poveznicu Denuva i trzanja igre, o čemu se na twitteru oglasio i njihov stručnjak i novinar Alexander Battaglia.
Mi Deathloop igramo također na PC-ju (našu recenziju igre moći ćete čitati u idućem broju časopisa Reboot u listopadu). No iako smo primijetili tehničke teškoće od prvog dana te činjenicu da je igra grafički poprilično zahtjevna na najvećim postavkama, moramo priznati da to ne predstavlja toliko strašan problem, naročito ako ste voljni poigrati se s detaljnim tehničkim i grafičkim postavkama igre. Doduše, igra nam se u tridesetak sati srušila dva puta. Van toga, Deathloop je zaista spektakularan i brutalno zabavan te jako jako zarazan. 🙂
Dodat ćemo za kraj i jučerašnju informaciju da je, prema analitičkim podacima kompanije GfK, Deathloop u posljednjih tjedan dana najprodavanija igra na PlayStationu 5 u Velikoj Britaniji, računajući zasad samo fizičke kopije igre. Točan broj prodanih fizičkih i digitalnih izdanja nije poznat, no vjerojatno je da je uz digitalnu prodaju plasman Deathloopa još bolji.
Nažalost, kako jučer prenosi portal Metro, unatoč prvom mjestu u zadnjih tjedan dana u Velikoj Britaniji, Deathloop je ujedno i najslabije prodavana Arkaneova igra, jer su znatno više primjeraka uoči svog izlaska prodale njihove igre Dishonored i Prey. “Prodaja je bila dovoljno blizu Preya da je, ako se uzme u obzir povećanje digitalne prodaje, vjerojatno sveukupno nadmašio prodaju, ali očito nije bio hit“, zaključuje Metro.