Ono što se nagađalo, pa i donekle otkrilo, upravo se i dogodilo – Mark Cerny, glavni arhitekt konzola PS4, PS4 Pro i PS5 najavio je najnoviju konzolu u porodici PlayStationa – PlayStation 5 Pro.
Kako smo i navikli od gospodina Cernyja, tehnološka prezentacija nove konzole bila je kratka, dovoljno informativna da otkrije sve ključne informacije te dovoljno koncizna i jasna da se lako shvati glavni cilj inženjera s kojim žele novi hardver odnosno konzolu učiniti konkurentnim i željenim proizvodom među gamerima – ali i developerima. Jer puno puta je Mark Cerny u svojim prezentacijama ponovio kako “slušaju želje proizvođača igara”. U ovom slučaju to je omogućiti autorima da onu razinu detalja u prikazu, koju igrači dobiju s odabirom opcije Fidelity, odnosno prikaz koji preferira kvalitetu prikaza kroz višu rezoluciju i veći broj detalja, bolje sjene, osvjetljenje, ray tracing i sl., ali najčešće s 30 sličica u sekundi, s konzolom PS5 Pro dobiju i u opciji Performance koji preferira izvođenje odnosno glatke kretnje i animacije uz prosjek od 60 sličica u sekundi. Drugim riječima da nemamo kompromisa pa ni odabira načina izvođenja jer bi trebali dobiti onaj najbolji. Sve dok autori opet ne podignu količinu detalja i kvalitetu prikaza u svojim igrama na neke nove neviđene razine koje će se opet moći igrati u 30 sličica, ili u 60 fpsa ali s puno više detalja nego ranije… Ali nećemo sad u to raspravu, držat ćemo se onoga što trenutno imamo i igara u kojima možemo prepoznati dosadašnju kvalitetu prikaza te onoga što PS5 Pro donosi – a to je zaista primjetan skok u kvaliteti prikaza i izvođenja koji će sigurno primamiti brojne nove igrače, ali i postojeće vlasnike konzola PS5 na kupovinu verzije Pro.
Kako postići taj željeni napredak u prikazu, Mark objašnjava s tri ključna poboljšanja koja konzola PS5 Pro donosi – veći GPU, bolji ray tracing i upscaling pogonjen umjetnom inteligencijom. Dok su bolje grafičke performanse s novim hardverom i tehnologijom očekivane, primjena umjetne inteligencije za “dopunjavanje pixela” je malo rubna za olako povjerovati kako će rješenje raditi besprijekorno. S druge strane, Mark spominje kako autori novih igara implementiraju tu opciju što nam sugerira kako se ipak radi o nečemu što se mora prije svega podesiti u razvoju da bi se postigao najbolji rezultat. A nije baš jasno hoće li pomoći u prikazu starijih igara “out of the box” odnosno bez ikakvog dodatnog rada na izvornom kodu igre. Igre navedene u prezentaciji koje će koristiti sve prednosti konzole PS5 Pro uglavnom su veliki hitovi, kako onih iz first party studija ali i igara nezavisnih izdavača – naravno onih najvećih. Što pak ne znači da nije nelogično očekivati puno veći broj već izašlih igara koje će iskoristiti PS5 Pro i igračima ponuditi najbolje moguće iskustvo igranja.
Za kraj, jasno je kako spomenuta poboljšanja dolaze uz višu cijenu. PS5 Pro u prodaju dolazi 7. studenog (nadamo se na sva tržišta, jer nije naglašeno bilo kakvo ograničenje u distribuciji), po cijeni od 800 eura (oprostite nam ali ne možemo se natjerati pisati ispravnu cijenu od 799,99 eura).
AŽURIRANE INFORMACIJE:
Uz službeno priopćenje dobili smo još neke zanimljive informacije o novoj konzoli PS5 Pro koje prenosimo:
– PS5 Pro imat će 2TB SSD-a, u paketu će biti jedan kontroler DualSense te naravno predinstalirani Astro’s Playroom.
– PS5 Pro će podržavati najnoviju bežičnu tehnologiju, Wi-Fi 7, na teritorijima koji podržavaju ovaj standard.
– Ultra HD Blu-ray Disc Drive prodaje se zasebno. Drugim riječima, PS5 Pro zapravo je digitalna verzija konzole koja ima mogućnost nadogradnje 4K Blu-ray diskom.
– Igre koje koriste značajke konzole PS5 Pro imat će oznaku “PS5 Pro Enhanced” unutar svog naslova. Potvrđene igre iz PlayStation Studiosa i SIE partnera su: Alan Wake 2, Assassin’s Creed: Shadows, Demon’s Souls, Dragon’s Dogma 2, Final Fantasy 7 Rebirth, Gran Turismo 7, Hogwarts Legacy, Horizon Forbidden West, Marvel’s Spider-Man 2, Ratchet & Clank: Rift Apart, The Crew Motorfest, The First Descendant, The Last of Us Part II Remastered te druge.
– Ostale značajke uključuju PS5 Pro Game Boost, koji bi trebao poboljšati performanse podržanih igara za PS4 i PS5 odnosno više od 8.500 igara za PlayStation 4 koje su kompatibilne s PS5. Nije još potpuno jasno koliko će se ova opcija razlikovati od postojeće PS5 Game Boost.
– Svi hardverski dodaci za PS5 trebali bi biti kompatibilni s PS5 Pro. Dakle to su PlayStation VR2, PlayStation Portal, bežični kontroler DualSense Edge, kontroler Access, bežične slušalice Pulse Elite i Pulse Explore.
– Dok je početak prodaje (uz klasični model PS5) najavljen za 7. studenog, predbilježbe su moguće od 26. rujna.
– I malo o brojkama: Novi GPU ima 67 posto više Compute Unitsa te 28 posto bržu memoriju što omogućava do 45 posto brže renderiranje. Napredni Ray Tracing više je od dvostruko brži od trenutne PS5 konzole te.pruža dinamičniju refleksiju i lom svjetlosti. I konačno, Upscaling pogonjen umjetnom inteligencijom koristi tehnologiju temeljenu na strojnom učenju zvanu PlayStation Spectral Super Resolution, koja pruža super oštru jasnoću slike dodavanjem iznimne količine detalja.