Marvel’s Spider-Man za dva dana, 7. rujna, zaigrat će se diljem svijeta, a mi vam prije naše velike recenzije u idućem broju časopisa Reboot donosimo nešto što prije nismo običavali raditi – Screenshot Recenziju.

Imajte na umu da ćete daleko više moći pročitati u jesenskom izdanju Reboota stoga ovo možete smatrati svojevresnim hypeom za cjelokupnu recenziju. Rekavši sve to, naše dojmove o svim bitnim aspektima ove velike PlayStationove ekskluzive prezentirati ćemo vam uz par prekrasnih screenshotova koje smo zabilježili tijekom igranja.

Sve što ćete vidjeti u nastavku je SPOILER FREE te nećete saznati nikakve detalje o priči koje već niste mogli saznati iz promotivnih materijala i trailera puštenih prije izlaska igre.

Svakako nam ostavite i svoje mišljenje u komentarima te bacite oko na naše prethodno izvještavanje o Marvel’s Spider-Man: možete pogledati naših 5 Razloga zašto smo nahypeani na igru ili pak saznati koje su to esencijalne stripovske priče koje bi vas mogle držati zagrijanima dok igra ne izađe.

“Jedan dan u životu Spider-Mana”

“GOSPODIN 24/7” Marvel’s Spider-Man iznimno je dobro prenio ugođaj New Yorka, a iako je Spideyjevo kretanje ograničeno samo na Manhattan, mapa vam je otpočetka otvorena za istraživanje. Naravno, kako biste očistili smetnje i maknuli “maglicu” s mape morat ćete uključiti par tornjeva u stilu Ubisofotovih igara, a kada to učinite otvorit će vam se pregršt aktivnosti u tom području čiji će se broj i kompleknost mijenjati kako priča napreduje.

“ŽELJA ZA BRZINOM” Jedna od najbitnijih stavki dobre igre o Čovjeku-Pauku jest odlično izvedeno web-slinganje. Iz naše web najave iz kolovoza mogli ste saznati kako je razvojni studio Insomniac apsolutno pogodio taj ključni aspekt popularnog superheroja, no tek nakon prelaska igre i dugotrajnijeg uživanja u toj specifičnoj formi kretanja možemo sa sigurnošću potvrditi kako je Insomniac zaista “pogodio u sridu”. Možda je najlakše ilustrirati naše zadovoljstvo web-slinganjem činjenicom da smo u rijetkim situacijama (korištenje se ne broji čak ni u dvoznamenkastim brojevima) koristili opciju “fast-travel”.

“VUUUUUŠ, ODE ON” Kretanje je toliko zadovoljavajuće iz nekoliko razloga: Spidey se zaista kontrolira apsolutno fantastično, a promjene smjera njegovog kretanja su vrlo jednostavne za izvesti i izgledaju apsolutno organski. Tako jak dojam zasigurno ne bi bio pristuan bez fantastičnih animacija koje su vidljive u svakom pokretu Spider-Mana, ali i zvučnoj podlozi. Kada Spidey proleti kroz krošnju čut ćete lišće koje je pokupio u prolazu, a doživljaj zaista ne bi bio potpun bez fenomenalne glazbe. Ambijentalni zvukovi na visokim krovovima i vrhovima koji se pretvaraju u čudesnu superherojsku glazbenu temu kada se bacite sa zgrade, ubrzate do maksimuma i potom, u ključnom trenutku, ispalite mrežu i odbacite se dalje niz ulicu čine Marvel’s Spider-Man igrom zbog koje ćete zaista ispuniti svoje unutarnje superherojske fantazije.

“ULIČNI SUPERHEROJ” Iako ćete većinu vremenu tijekom igranja potrošiti kretajući se između pitoresknih zgrada i krovova punih neprijatelja, kada ćete lutati gradom između misija tražeći neku od mnogih aktivnosti za obaviti, nemojte zaboraviti spustiti se i na ulice New Yorka kad ćete htjeti predah. Insomniac je dosta pažnje posvetio i tom uličnom aspektu igre: ljudi će reagirati na vas kada nenadano sletite s obližnjeg krova, a mnogi od njih će vam dobacivati komentare ili vam jednostvano pokušati dati pet. Svi ti sitni detalje (uključujući loading screenove dok se vozite podzemnom koji su apsolutno genijalni) imali su za rezultat osjećaj da je Spider-Man stvarno već jako dugo superheroj i da je “normalna” pojava u životima njujorčana. Atmosfera na ulici mijenjat će se i napretkom priče tako da vas od bezbrižnih dana s početka igre očekuju i malo sablasnije scene u poodmaklim fazama priče.

“DAJ CAPU” Zahvalni žitelj New Yorka jedva je dočekao dati pet svom omiljenom superheroju.

“AIR FORCE ONE” Kada dođe do borbe, a to je jedna od glavnih aktivnosti u igri (očito), Spider-Man zaista ima respektabilan arsenal poteza i raznih gadgeta na svom raspolaganju. Kao što smo i pisali i u najavi, Spider-Manove borba izgleda dosta improvizirano i agilno, a neprijateljski AI je agresivan i neće vam davati previše prostora za disanje. Još kada se pomiješa i više vrsta neprijateljskih jedinica koja vas napadaju Spidey će imati pune ruke posla: morat ćete imati dobre reflekse kako biste u ključnom trenutku izbjegli metke, rakete i snajpersku paljbu (nekad i odjednom), no jednom kada se udomaćite u ritam borbe moći ćete izvoditi zaista prekrasne i dugotrajne comboe u kojima ćete neprijatelje šaketati u zraku, šutati ih sa zgrada, iskoristiti mrežu da se vratite nazad, baciti bombicu s mrežom u rulju kako biste ih imobilizirali te potom jednog od bespomoćnih neprijatelja iskoristiti kao loptu za kuglanje koju ćete zafitiljiti u hrpetinu njegovih druškana.

“DVA BUCMASTA DEMONA I PAUK” Neprijatelji također imaju odličnu fiziku: kada mrežom zavitlate poklopac od šahta ili obližnji poštanski sandučić i bacite ga u neprijatelja, odbit će se toliko jako da će (ukoliko mu se netko nalazi na putu) odbaciti i njega/njih, što vam omogućava da ih brzinski upucate s hrpom mreža i priljepite ih na pod ili fasadu zgrade. Određene vrste neprijatelja bit će imune na neke napade, a u kasnijim fazama igre nećete moći spammati samo napad jer ćete brzo dobiti porciju žestokih batina. Na svu sreću, moći ćete iskorisititi razne modifikacije na svojim odijelima kako biste si olakšali pojedini aktivnosti, a i mnogobrojna Spideyjeva odijela dolaze s posebnim moćima koje mogu prevagnuti smjer borbe u vašu korist ukoliko se nađete u škripcu, ili vam omogućiti da neprijatelje prebijete prije nego znaju što ih je pogodilo.

“PITORESKNA RUTA” Nekad ćete tijekom igre moći stvari riješiti i na puno tiši način – stealthom. Za razliku od klasične borbe, stealth je poprilično jednostavan i nije pretjerano izazovan, za što je do određene mjere zasigurna zaslužna i mehanika koja vam jasno daje do znanja kada je “sigurno” riješiti neprijatelja. Svejedno, stealth sekcija ubačene su dovoljno puta da stvore lijep ritam igre i da razbiju momente između jurcanja gradom i borbe protiv raznih kriminalaca. S druge strane, nekad je zaista jako lijepo baciti luster na ekipu koja uopće ne sumnja na takav razvoj događaja.

“NA POZNATOM MJESTU” Za kraj možemo samo zaključiti kako je Marvel’s Spider-Man uspio postići ono što ne uspijeva svakoj igri otvorenog svijeta u posljednje vrijeme, a to je da smo se htjeli zadržati što duže u New Yorku čak i kad smo riješili odličnu priču. Insomniacova verzija Spider-Mana možda nije najinovativnija igra ove generacije koja je uvela neke revolucionarne mehanike, ali se radi o igri koja točno zna što želi i uspjeva igračima to i pružiti.

“MALO FEJS, MALO INSTA” Junaci dolaze u različitim oblicima, ponekad su samo udobno rame na kojem se možete odmorit nakon radnog dana.