Wizards of the Coast mnogima će na prvu biti poznat kao glavni i odgovorni izdavač i vlasnik franšize tabletop RPG-a Dungeons & Dragons, a drugima će biti poznat kroz fizičku kartašku igru Magic: The Gathering. Isti taj izdavač nedavno je najavio da su osnovali i vlastiti studio za razvoj videoigara pod nazivom Archetype Entertainment kojega čine bivši članovi i veterani BioWarea, a studiju se sada pridružio i Drew Karpyshyn, glavni pisac igara Mass Effect 1 i 2.

Valja istaknuti kako je Karpyshyn u BioWareu radio čak punih 18 godina te je imao svoje prste i u igrama kao što su Baldur’s Gate II, Neverwinter Nights, Star Wars: Knights of the Old Republic i, zapravo, u svim bitnijim serijalima igara po kojima je BioWare poznat, a također je napisao i prvih nekoliko popratnih knjiga iz serijala Mass Effect. O prelasku u potpuno novi studio Archetype Entertainment Karpyshin je na svome blogu, odnosno web stranici imao za reći sve najbolje, ističući kako ga taj novi studio podsjeća ni manje ni više nego na rane i ambiciozne dane BioWarea te da mu ponovno budi strast prema izradi videoigara, nakon godina razočaranja u korporativnom načinu funkcioniranja sadašnjeg BioWarea.

Na službenoj web stranici razvojnog studija Archetype Entertainment ekipa navodi kako imaju plan stvarati najveće i najbolje RPG igre na svijetu. Odvažan plan; nadamo se da će tako i biti

Kad sam počeo raditi u BioWareu, sve je bilo svježe i uzbudljivo, bio je to posao iz snova. Talentirani ljudi radili su zajedno na stvaranju epskih igara kao što su Baldur’s Gate, KOTOR, Mass Effect i Dragon Age“, počinje Karpyshin o dobrim starim danima u jednom od najpoznatijih razvojnih studija te dodaje: “Ali što smo više postajali uspješni, stvari su se mijenjale. Postali smo više korporativni. Manje smo prilike imali stvarati što volimo i timovi su morali stvarati igre bazirane na istraživanju tržišta više nego na osnovu kreativnog instinkta i strasti“.

Interesantno je čuti ovako iskreno mišljenje koje dolazi iznutra, odnosno iz same industrije koja doslovno počiva na kreativnosti i mašti te iz jednog od nekad najuspješnijih RPG studija, no sljedeća Karpyshynova rečenica to maksimalno poentira: “Moj posao iz snova postao je samo posao i izgubio sam entuzijazam i uzbuđenje koje sam nekad imao. Sa studijom Archetype, moja strast ponovno je zapaljena. Osjećaj u studiju podsjeća me na rane dane u BioWareu“, ističe Karpyshyn o svjetloj budućnosti u novom studiju te dodaje: “Osjećam magiju u zraku. I iako ne smijem ući preduboko u detalje onoga na čemu radimo, već sada potičemo jako puno uzbuđenja u industriji“.

Dakako, o igri na kojoj trenutno radi novi razvojni studio Archetype Entertainment zasada se ne zna gotovo ništa, osim da će to biti RPG smješten u potpuno novi SF univerzum te će imati priču epskih razmjera u kojoj će svaka igračeva odluka imati prave posljedice te da će izaći na više različitih platformi (pretpostavljamo da će to biti PC i konzole iduće generacije – PlayStation 5 i Xbox Series X).