Jedan među bitnijim događajima u industriji videoigara, osobito sa stajališta razvoja istih, Game Developers Conference (iliti GDC2019), otvara vrata svim profesionalcima i entuzijastima 18.03. u San Franciscu. Za one koji se bave tehničkim aspektom razvoja, u sklopu GDC-a, Unity je upravo predstavio hrpu noviteta koji su već dostupni s verzijom 2019.1 te koji dolaze u veoma bliskoj budućnosti.
John Riccitiello, Unity CEO, započinje keynote statistikama kojima dočarava zbog čega je Unity platforma jedna od najpopularnijih za razvoj igara, posebice na mobilnim platformama. U nastavku predstavlja novitete te konkretne i već poznate činjenice na području suradnje i tehnologije.
Između ostalog, predstavljena je Vivox glasovna usluga koja omogućava igračima razgovor unutar igre u realnom vremenu, tzv. voice-chat sustav. Najpoznatiji primjer korištenja benefita navedene tehnologije implementiran je na popularnom battle-royal naslovu Fortnite, konkretnije prilikom Marshmello live koncert eventa.
Unity Multiplay sustav svakako spada u jednu od bitnijih tehnologija koju koriste naslovi poput Titanfall, Rocket League te Apex Legends. Ako uzmemo u obzir da jedan Apex Legends u pojedinim trenutcima manipulira s milijunskim brojkama istovremenih igrača, zasigurno je od visokog značaja da back-end multiplayer platforma biva stabilna u svakom trenutku.
Kolaboracija s velikim inozemnim partnerima predstavlja izazov u korporativnom svijetu, ali ne i za Unity. Najavljena je nova kolaboracija s Kineskim gigantom Tencent u smislu približavanja Tencent Cloud servisa svim developerima. Logičan strateški potez s obzirom na to da su neke od najpopularnijih igara na kineskom(a i globalnom) tržištu poput Arena of Valor i King of Avalon rađene baš u Unity okruženju. Suradnja je najavljena kao “connected games partnership” na području Kine, što bi za developere u prijevodu značilo lakše probijanje na kinesko tržište koje stoji za najveće tržište videoigara. Navedene mogućnosti bit će raspolaganju već ove godine.
Vizualni aspekti videoigara pomiču granice mogućnosti te zahtijevaju kvalitetan pristup i alate za razvoj istih. Prošle godine najavljeni kao “preview”, predstavljeni su neki najiščekivanijih grafičkih pomagala u Unity okruženju koji su sada već “production-ready” i dostupni u 2019.1 verziji. Shader Graph, “node-based” sustav koji omogućava manipulaciju shadera bez dodatnog kucanja koda, artistima će potencijalno olakšati disanje tijekom razvoja. Onima koji se pak bave razvojem za mobilne platforme obradovat će set Lightweight Render Pipeline mogućnosti u budućim “intenzivnim” grafičkim zadatcima.
Između ostalog, predstavljen je i novi set alata i mogućnosti iz Augmented Reality razvojnog segmenta. AR Foundation je specifično kreiran za razvojne timove koji se isključivo bave AR tehnologijom. Ovakav pristup omogućava razvoj igara i aplikacija jednom te pokretanje proizvoda i na “standalone” AR SDK opremi i na uređajima koji podržavaju AR Core SDK.
Keynote bi bio nepotpun da nisu predstavljeni novi naslovi za igranje razvijani baš u Unity okruženju, među kojima su se pronašli Call of Duty Mobile te treći nastavak kultnog serijala System Shock koji koristi nove benefite HD Render Pipelinea.
Kao šlag na tortu, Unity demo ekipa donosi još jedan u nizu cinematic interaktivnih uradaka. The Heretic ponovno dočarava mogućnosti Unity renderiranja u realnom vremenu.
Krivo nam bude što neke od priča iz interaktivnih demoa nikad neće biti dovršene, mada smatramo da bi trebale biti dovršene. 🙁