Poznati i hvaljeni finski razvojni studio Remedy Entertainment slavu je stekao zaista odličnim i kultnim igrama kao što su Max Payne 1 i 2, potom i Alan Wake, a 2016. podarili su nam i Quantum Break. Njihova najnovija iščekivana igra – Control – u izradi je već nekoliko godina i svjetlo dana napokon će ugledati idućega mjeseca, 27. kolovoza. No, osim što jedva čekamo zaigrati Control, finski studio ovoga tjedna podigao je prašinu i kroz novost da su napokon ponovno dobili natrag prava na izdavanje igre Alan Wake.
Kao što je slučaj i s igrom Quantum Break, tako je dosada bilo i s Alanom Wakeom: prava na izdavanje igre ležala su u rukama Microsofta te su obje igre dosada bile dostupne isključivo za PC i Xbox (Alan Wake za Xbox 360, Quantum Break za Xbox One), no to se, barem za Alana Wakea, sada napokon promijenilo te vjerujemo da nas uskoro čekaju novosti vezane uz taj poznati i hvaljeni akcijski horor triler iz 2010. godine. Kakve novosti, pitate se? Novi nastavak? Remaster? Port na Switch ili nešto sasvim drugo?
Alan Wake na PlayStationu 4?
“Sada kad Remedy ponovno posjeduje izdavačka prava na Alana Wakea, možemo ga dovesti na različite platforme“
Naravno, svi su odmah pomislili da nam se uskoro bliži najava igre Alan Wake 2, na što je studio promptno reagirao te je predstavnik Remedyja komentirao kako se studio zasada fokusira isključivo na završavanje nadolazeće igre Control. Spomenuta izjava sasvim se logično nadovezuje i na onu iz travnja, kada je Remedyjev direktor komunikacija Tomas Puha izjavio kako je studio već prije pokušao raditi na Alanu Wakeu 2, ali da se čitavi projekt izjalovio te su se odlučili fokusirati na Control i buduće projekte. Što se tiče ponovnog stjecanja prava na izdavanje Alana Wakea, predstavnik je u novoj izjavi rekao sljedeće: “Jedino što trenutno želimo razjasniti, sada kad Remedy ponovno posjeduje izdavačka prava, je da sada Alana Wakea možemo dovesti na različite platforme, ukoliko tako odaberemo. U ovome trenutku nemamo ništa za najaviti. Potpuno smo fokusirani na Control koji izlazi 27. kolovoza“.
Naravno, ta izjava znači da, drugim riječima, Remedy napokon može izdati igru Alan Wake na PlayStationu, koji je jedina od tri glavne platforme na kojoj spomenuta igra zasad još uvijek nije izašla, uzevši u obzir da je originalno zaživjela na PC-ju i Xboxu 360. Ako uzmemo u obzir da njihova najnovija igra Control izlazi na sve tri platforme (PC, PlayStation 4 i Xbox One), logično je vjerovati kako će Remedyju biti u interesu i Alana Wakea – jednu od igara koja ih je proslavila – sada dovesti i na druge platforme, pa tako i na PlayStation 4. U tom bi slučaju ostao jedino Quantum Break, koji je i dalje pod Microsoftom te koji je svjetlo dana ugledao “samo” na PC-ju i Xboxu One.
Glasine o Sonyjevoj kupnji Remedyja
Usred svega gore navedenog, prije dva dana internetom su krenule kružiti glasine kako Sony potencijalno planira kupiti studio Remedy Entertainment i dati im ponudu zbog koje bi Remedy postao jedan od mnogih Sonyjevih studija te da bi radio isključivo PlayStation ekskluzive (kao što to, primjerice, rade poznati studiji Naughty Dog, Guerrilla Games, Bend Studio i mnogi drugi zaslužni za brojne Sonyjeve ekskluzive i uspješnice). Glasina originalno dolazi s portala PushSquare, i to kroz članak u kojemu raspravljaju o potencijalnim budućim Sonyjevim akvizicijama i kupnjama nezavisnih studija.
Tako u članku ističu kako glasina o Sonyjevoj kupnji Remedyja dolazi s nekoliko različitih izvora koji govore o Sonyjevoj pripremi novčane ponude, a kao jednu od zanimljivosti koje bi potencijalno potkrijepile dokaze, ističu informaciju da je Shuhei Yoshida – predsjednik Sony Interactive Entertainmenta na svjetskoj razini – ovoga svibnja posjetio finski studio Remedy Entertainment.
Drugi nagovještaj Sonyjeve potencijalne buduće suradnje sa studijom Remedy dolazi i kroz činjenicu da su se tijekom prošloga mjeseca predstavnici Remedyja intenzivno družili sa i posjetili druge Sonyjeve studije, kao što su prethodno spomenuti Naughty Dog (Uncharted, Last of Us) i Insomniac Games (Marvel’s Spider-Man). S portala PushSquare ističu kako ova poveznica ima smisla jer Sony je poznat po tome da potiče svoje studije na međusobno druženje i suradnju, a s obzirom da Remedy nije Sonyjev studio, ova druženja, zabilježena putem društvenih mreža, mogla bi imati značajnu važnost iz kojih se mogu naslutiti planovi za nekakvu buduću suradnju.
Remedyjev direktor komunikacija Tomas Puha u posjeti studiju Naughty Dog
Insomniac Games u posjeti Remedyju
Naravno, iz ovakvih situacija lako bismo mogli donijeti potpuno krive zaključke te smatramo kako ovakvi posjeti ipak ne znače nužnu suradnju, naročito ako uzmemo u obzir da je finski studio Remedy nedavno posjetio i legendarni Hideo Kojima – autor igre Death Stranding te je imao priliku prijateljima iz Remedyja pokazati svoj novi uradak, a svoj posjet također je zabilježio putem društvenih mreža, kao što je to učinio i Remedyjev Sam Lake.
Samostalnost prije svega
Glasina o Sonyjevoj kupnji Remedyja dolazi s više različitih izvora koji tvrde da Sony priprema novčanu ponudu
Nismo neki veliki stručnjaci za glasine no, kao što su pri kraju članka zaključili s portala PushSquare, postoji više razloga zbog kojih vjerujemo da Remedyju ne bi nužno bilo u interesu prodati se i postati dijelom obitelji Sony. Prva od tih činjenica koju vrijedi istaknuti upravo je samostalnost i nezavisnost koju Remedy Entertainment njeguje već dugi niz godina, još od osnutka sada već davne 1995. godine. Studio je tijekom čitave svoje karijere nizao uspješnice koje su, iako se možda nisu prodavale u multimilijunskim primjercima, svejedno stekle kultne sljedbe i brojne fanove koji ih obožavaju i dan danas.
Mahom se radi o singleplayer narativnim akcijskim igrama koje sve redom broje duži niz godina u razvoju – nešto što potencijalno ne bi baš uvijek odgovaralo velikim izdavačima koji vole postavljati rokove, a još više vole da se ti rokovi poštuju. No, izuzev toga, druga činjenica je i već spomenuti Microsoft, pod kojim su dosad bile dvije Remedyjeve igre – Alan Wake i Quantum Break, a Wake je sada napokon vraćen u ruke studija. Vjerojatnost da će Remedy sada sve predati u ruke Sonyju nije posve vjerojatna. Ako i to stavimo na stranu, mogli bismo pogledati najnoviji primjer Remedyjevog plana poslovanja: Control će biti prva igra koju studio izdaje na sve tri aktualne i vladajuće gaming platforme, čime je studio dokazao da ima plan istovremeno postojati na svim tržištima te obuhvatiti što veći broj igrača, a ne smanjivati svoju publiku.
U prilog svemu tome ide i informacija da je studio u svoje ruke dobio natrag prava na izdavanje igre Alan Wake nakon dužeg niza godina, a ponovno predavati ovlasti nekome drugome, s obzirom na rečeno, nekako nema smisla. No, ne možemo predvidjeti postoji li plan za budućnost u kojoj bi Remedy bio voljan napraviti igru koja će ekskluzivno izaći za PlayStation, što je također lako moguće, ali to ne znači nužno prodaju Sonyju kao jedan od mnogih studija koje Sony ima u vlasništvu.
Nekoliko mogućnosti
Ako sve dosad navedeno daje naslutiti da Remedy možda nije nužno zainteresiran za prodaju, koji su onda mogući ishodi posjete Sonyjevog predsjednika studiju Remedy i šuškanja o Sonyjevim planovima kupnje studija? Prema našem mišljenju (a i nekim generalnim predviđanjima svih onih koji posljednjih dana kritički razmatraju čitavu ovu priču), postoji nekoliko vjerojatnih ishoda i mogućnosti:
1. Sony će stvarno Remedyju ponuditi određenu svotu novca kako bi studio postao dio Sonyjeve obitelji
2. Sony želi postići dogovor sa studijom Remedy kako bi, nakon izlaska igre Control, surađivali na nekoj budućoj igri kao “jednokratnoj” PlayStation 5 ekskluzivi
3. Sony i Remedy surađuju na tome da Alan Wake izađe za PlayStation 4
4. Nešto sasvim četvrto
Što će se na kraju, od gore navedenih pretpostavki, zaista pokazati istinitim, ostaje nam vidjeti, no jedno je sigurno: ukoliko Sony zaista planira kupiti Remedy Entertainment, razlog tome je definitivno činjenica da studio briljira u izradi singleplayer igara vođenih pričom i s filmskim grandioznim scenama, glumom i odličnim settingom, kao što to rade i neki od najpoznatijih Sonyjevih studija kroz igre kao što su God of War, The Last of Us, Horizon: Zero Dawn, Marvel’s Spider-Man i slični primjeri. U tom kontekstu, sasvim je jasno zašto bi Remedy Entertainment bio idealan kandidat za Sonyjevu obitelj.