Days Gone jedna je od onih polarizirajućih igara s čvrstom bazom fanova, ali i kritičara koji nisu mogli prihvatiti kontroverze oko stanja originalne igre u prvim danima prodaje kao i neke izjave pisca i kreativnog direktora igre Johna Garvina od kojeg se na kraju i sam Bend Studio distancirao.

Ostavimo li na stranu spomenute probleme s izvedbom igre u početnom razdoblju prodaje originala prije točno šest godina, kao što je Bend Studio “ostavio po strani” Johna Garvina (rečeno grubim rječnikom ako bi pratili stil izražavanja), ostaje nam čvrsta slika velikog hita koji je uspjeh ostvario upravo na račun specifičnog dizajna, ponekad i s neočekivanim dizajnerskim odlukama. Primjerice, razumljivo je da se snimanje pozicije u igri može ostvariti uz krevet u bazi ili ako smo u blizini motora dok istražujemo otvoreni svijet igre. No neočekivan je dodatni korak za igrača u vidu uspravljanja motora u slučaju da je pao na tlo. Igrajući remaster verziju u protekla 24 sata od kada smo dobili review kod od izdavača, podsjetili smo se na takve situacije u kontroli i dizajnu igrivosti. I opet ne znamo točno što misliti o njima, kao i o dizajnu sučelja – u jednom trenutku ih volimo, u drugom sporimo korisnost. A kada nas pitaju da ih objasnimo nekome tko još nije igrao Days Gone, najčešće koristimo usporedbu s PC igrama dizajna podređen igračima koji vole simulacijski pristup u dizajnu. U kojem će se pronaći i radnje za igrača koje nisu uobičajene za konzolaške igre i s nekim promptovima sučelja koji nisu pretjerano sugestivni. Primjerice pri otkrivanju bilo kojeg Collectiblesa, taj sam trenutak nije iskorišten da se zvukom ili vizualnim efektom naglasi sam čin otkrivanja kako bi to bilo u mnogim avanturama ili RPG-ovima. Days Gone je igra o apokalipsi, ali prije svega igra preživljavanja s glavnim likom koji je svoje iskustvo u čuvanju svog života stekao i prije apokalipse, dok je bio član odmetničkog moto kluba. I taj tonalitet igra ne prestaje pružati i dokazivati od prve sekunde, što smatramo i jednim od ključnih elemenata uspjeha Days Gonea.

SPEEDRUN u Days Goneu? Zašto da ne!

Preživjeti i ne bi trebalo biti lako u ovakvoj apokalipsi

Remaster verzija tako dolazi u pravom trenutku za nove generacije igrača, ali i stare koji se žele podsjetiti na hard core pristup dizajnu u kojem ćemo se zaista morati pomučiti u nekim situacijama borbe i posljedično taktizirati želimo li se uključiti u neke borbe. Također, pazit ćemo kako se krećemo kroz neotkriveni prostor otvorenog svijeta, izbjegavati glavne ceste na kojima nas mogu dočekati bande i ubojiti snajperisti. Days Gone uvijek je bio sjajan u stvaranju prave atmosfere straha za preživljavanje, pogotovo ako zaigrate na nekoj težoj razini.

Deacon St. John je opak, ali čak i za njega se čini nemoguće proći cijelu avanturu u jednom jedinom igranju bez umiranja

Remastered verzija omogućava importiranje snimljenih pozicija s PlayStationa 4, pa smo tako i iskoristili one naše pozicije iz zadnjeg igranja na težini hard. Dodatnu brutalnost svijeta moguće je povećati i približiti stvarnom (simulacijski aspekt!) novom opcijom Permadeatha. Zaista je hard core i podsjeća na vrijeme kada su neki naši poznanici (pozz Amar) odigrali Resident Evil na prvom PlayStationu bez memorijske kartice. Deacon St. John je opaka faca, ali čak i za njega se na prvu čini nemoguće ostvariti proći cijelu avanturu u jednom jedinom igranju bez umiranja. Ali da – to je Days Gone koji se ne srami pokazati zube i čini to sa smiješkom i usprkos svim modernim trendovima. Ajde, u redu, postoji jedna nazovimo olakšavajuća mogućnost ne vratiti se na sam početak igre u slučaju nesretnog kraja, već na početak drugog čina. Ako tako odlučite, jer… 

Days Gone Remastered je mnoštvo opcija

PC igrači gotovo oduvijek znaju što znači imati puno opcija prilagodbe ne samo načina igranja nego i prikaza scene. Days Gone Remastered tu dodatno gura u odnosu na original s nizom novih značajki pristupačnosti. Postavke uključuju način rada visokog kontrasta, naraciju korisničkog sučelja, zvučne promptove u blizini kolekcionarskih predmet u okolini i drugo, gdje posebno želimo istaknuti prilagodbu brzine igre. Kao u sportskim igrama – zaista možemo postaviti brzinu izvođenja igre, što je, ako ste ikada igrali Days Gone, zapravo dosta razumljivo.

Ponovno se prisjećamo Deaconove borbe da i u najtežim uvjetima očaja, nada nikada ne umire

Pogotovo uz novi mod Horde Assault, koji nudi način igranja s najvećim izazovom naših vještina dok pokušavamo postići najbolji rezultat i preživjeti što je dulje moguće protiv povećanih hordi i raznih drugih neprijatelja, poput opakih preživjelih i evoluiranih Freakera. Jer borit ćemo se kroz brutalan, stalno promjenjiv krajolik gdje se težina neprijatelja povećava što dulje preživljavamo. I kad već spominjemo nove modove, ne možemo se ne zapitati kako je izgledao zajednički brainstorming sastanak studija Bend Studio i Climax Studios, koji su radili na ovoj verziji igre. Netko je spomenuo: “Ubacimo permadeath!”, potom dodao: “I mogućnost promjene brzine igre”, a onda poentirao: “A zašto ne bi ponudili i speedrun!?”. Zapravo to i nije bio brainstorming sastanak s obzirom na to da su sve ideje prihvaćene – i da – imamo i Speedrun. Iliti lov na najbrži prolazak kroz cijelu priču. Nove opcije u Photo Modeu nakon svega se čine pomalo izvan fokusa, iako su zaista zgodne i nude podešavanje doba dana, različita osvjetljenja scene i sl.

HORDE ASSAULT novi je mod koji će ionako izazovnu akciju učiniti još izazovnijom

Poboljšanja koja donose konzole PS5 i PS5 Pro

Mogućnosti novih konzola iskorištene su u razmjernoj količini, pri čemu treba naglasiti kako se ipak radi o remasteriziranoj verziji igre, a ne remakeu. Detaljnije i čišće teksture, sjenčenje i osvjetljenje scene, povećana udaljenost iscrtavanja (koja se naravno može podesiti, ali uz upozorenje da će djelovati na performanse u vidu broj sličica u sekundi) – sve su to očekivane nadogradnje koje Days Gone prezentiraju u nikad boljem izdanju.

Ova verzija igre najbolji je podsjetnik posebnosti dizajna i igrivosti Days Gonea

PlayStation 5 inačica nudi način izvođenja Quality, za povećanu rezoluciju odnosno 2880p i ciljanih 30 FPS, ili način Performance za poboljšani broj sličica u sekundi uz 1800p i ciljanih 60 FPS. PlayStation 5 Pro inačica pak nudi Enhanced izvođenje koje praktički nudi (iz našeg dosadašnjeg iskustva) stabilnih 60 sličica u sekundi uz povećanu rezoluciju – konkretno 1584p upsacaleano na 4K uz PSSR. Pored spomenutog podržan je i VRR (imate li adekvatan TV) te, očekivano, haptičke povratne informacije i adaptivne tipke bežičnog kontrolera DualSense, kao i Tempest 3D Audio. Ovaj potonji je po nama i važniji za ugođaj i neizbježno skakanje po kauču kada čujete zavijanje i dahtanje Freakera koji vam se naglo približava iza leđa dok se svim silama trudite nečujno približiti obližnjem gnijezdu spodoba u želji da ih spalite i “očistite”.

Days Gone Remastered je Days Gone kakav ćemo pamtiti

Možda je trivijalno to tako reći, ali želimo naglasiti kako je Days Gone Remastered zaista udahnula novi život igri na konzoli PlayStation 5. Prilično smo sigurni kako većina fanova originala, koja se odluči za nadogradnju svoje postojeće verzije igre, neće požaliti tu odluku. No još smo uvjereniji u to da će Days Gone Remastered uspješno privoljeti one koji su razmišljali o igranju, ili su je započeli ali nikad završili, kako je sad idealno vrijeme to učiniti. A posebno nas zanima kako će ovakva igra, takozvanog hard core dizajna, u ovom najboljem svojem izdanju, rezonirati među novim igračima. 

Days Gone Remastered u prodaji je od 25. travnja za PS5 i PC po cijeni od 49.99 eura. Vlasnici originala mogu je za 10 eur nadograditi na Remastered verziju igre.

Recenzentski primjerak igre ustupio izdavač.

PS5 PRO inačica nudi najbolje od oba načina rada u PS5 verziji – Quality i Performance u jednom

DAYS GONE uvijek je bio poseban u stvaranju osjećanja “straha za život” kao posljedica velikih izazova ali i dizajnerskih rješenja u igrivosti. Novi mod Permadeath to dodatno naglašava.

NASTAVAK OD POZICIJE GDJE STE STALI Ako ste Days Gone igrali na PlayStationu 4, zgodno je što se snimljene pozicije mogu prenijeti i u ovu verziju igre.