2020. godina zauvijek će ostati zapamćena po brojnim stvarima, mnoge od kojih su imale globalni utjecaj, i to većinom negativni. No, ostat će i zapamćena po dobrome, kao godina u kojoj su milijuni zainteresiranih igrača napokon u svoje ruke dobili Cyberpunk 2077, najočekivaniju igru godine, ako ne i desetljeća. Slavni poljski studio CD Projekt RED, koji je 2015. godine postavio novi zlatni standard u izradi RPG igara svojom planetarno popularnom uspješnicom The Witcher 3, punih je osam godina radio na ovom gigantu od igre, koji pred sobom ima izrazito težak zadatak – zadovoljiti čitavu vojsku fanova i ispuniti očekivanja koja su prerasla apsolutno svaki hype koji je moguće postići za jedan komad digitalne zabave. Igra u trenutku pisanja ovoga teksta postaje globalno dostupna za samo tri dana, odnosno 10. prosinca, a mi ju igramo posljednjih nekoliko dana.

Iskreno govoreći, s obzirom da se radi o poprilično dugoj igri (koja prema nekim procjenama traje i više od 150 sati), u ovom trenutku bilo je apsolutno nemoguće odigrati ju u cijelosti, no zato vam u nastavku donosimo naše inicijalne dojmove nakon prvih nekoliko sati provedenih u Night Cityju.

Ovo je samo jedan kvart i početno područje mape, prepuno ikona, misija i točki interesa.

 

Živi grad i vrhunska atmosfera

Odmah u startu istaknut ćemo da je Cyberpunk 2077 zaista golema igra, van svih očekivanja, i to u apsolutno svakom smislu i u tolikoj mjeri da će vas očarati već nakon prvih nekoliko kadrova.

S prvim koracima u golemom Night Cityju, primjetan je fantastičan i vrhunski skrojen level dizajn


Pozitivan dojam igre bogate sadržajem ostavlja već pri inicijalnoj kreaciji vlastitoga lika, koja je izrazito detaljna i raznovrsna, nudeći brdo mogućnosti za apsolutno svakoga, posebice imajući na umu inkluzivnost. Već od prije poznati životni putevi (Nomad, Streetkid i Corpo) koje biramo na početku igre nude značajno različita inicijalna iskustva, smještajući vašu verziju protagonistice/protagonista V-a na sasvim drugačiju početnu točku, omogućujući pristup različitim događajima, odnosima s ključnim likovima i drugačije opcije dijaloga. Zasada nećemo ulaziti u detalje vezane uz priču, što zbog spoilera, što zbog činjenice da prvih nekoliko sati provedenih u igri jednostavno i objektivno nije ni približno dovoljno kako bismo uopće zagrebli površinu, a kamoli iskusili sve što je CD Projekt RED pripremio i uspio izvesti.

Kome ćete se prikloniti, a koga preveslati? Odluka je na pretek

Ono što ćete primijetiti čim kročite u golemi Night City i njegove brojne ulice, kvartove i sektore, jest fantastičan i vrhunski skrojen level dizajn. CDPR je zaista uspio u svom inicijalnom naumu da stvori golemi živi grad, prepun sadržaja, stanovnika, života, kriminala, atmosfere i duha.

Igra na PC-ju, uz Ultra postavke i uključen Ray tracing, zaista izgleda fantastično te briljira u sektoru svjetlosnih efekata

Zaputite se u bilo kojem smjeru, pješice ili vozilom i na svakom koraku naići ćete ne samo na gomilu stanovnika koji šetaju gradom, razgovaraju, obavljaju svoje poslove, uz bande koje ratuju za teritorij, već i ogromnu količinu sadržaja, misija, objektiva i zanimljivosti u koje se i sami možete uključiti i upustiti.

Igrajući Cyberpunk 2077, zasigurno će vam se dogoditi, kao i nama, da u treptaj oka utrošite veliku količinu sati obavljajući sasvim sporedne stvari, u potpunosti zanemarujući glavne misije. Bogatstvo sadržaja, atmosfere i stila ključni su pojmovi koji će vam se urezati u pamćenje i pratiti vas nadalje od prvoga trenutka kada upalite igru, a osjećaj boravka u ovom ogromnom živopisnom gradu i želja za istraživanjem svega što nudi tjerat će vas da igrate dalje i dalje. Dodat ćemo tome i činjenicu da igra na PC-ju, uz Ultra postavke i uključen Ray tracing, zaista izgleda fantastično te briljira u sektoru svjetlosnih efekata, no, kad smo već kod grafičkog prikaza i vizuala, podjednako tako je bogata i vizualnim bugovima, glitchevima i greškama u animacijama.

U igri od početka imate mogućnost za “fast travel”, no zašto biste, pobogu, koristili tu opciju kad se gradom možete voziti ili hodati? 🙂

 

Biraj svoj pristup

Verzija igre koju u ovom trenutku imamo na raspolaganju ne sadrži goleme zakrpe koje će biti implementirane na dan izlaska igre, stoga smo već od samih početaka naišli na brojne bugove i nelogičnosti koje će, vjerujemo, biti ispravljene već 10. prosinca. Iako smo zbog toga naišli na nekoliko problema (samo neki od kojih su zapinjanje tijela protagonista u okolini, greške s neresponzivnim kontrolama i korisničkim sučeljem), sasvim je jasno da je u kontekstu gameplaya Cyberpunk jedno interesantno i poprilično zarazno iskustvo, koje podjednako vješto miješa mehanike RPG-ova i imerzivnih simova. Mnoge od mehanika, nažalost (ili na sreću?), nisu ništa potpuno novo ili neviđeno.

RPG sustav dijeli se na pet inicijalnih kategorija koje možete levelati. One se potom dijele na sveukupno dodatnih 12 podkategorija, od kojih svaka ima 15-20 vještina za otključavanje

Dakako (i ne možemo dovoljno naglasiti), ovo je zaista golemi open world sandbox koji će, usuđujemo se reći, biti pravi mokri san za apsolutno sve fanove atmosfere žanra cyberpunk i pozitivno iznenaditi čak i najtvrdokornije branitelje igre GTA V,

Cyberpunk 2077 nudi gomilu opcija za nadogradnju, craftanje oružja i kibernetičkih dodataka

koja još uvijek hara top listama najboljih open world igara smještenih u velikom gradu, dok će s druge strane mnoge podsjetiti na imerzivne simove kao što su Deus Ex i Dishonored, naročito ukoliko se odlučite za stealth pristup prilikom rješavanja svih glavnih i sporednih misija koje uključuju okršaje s neprijateljima, infiltriranje u neprijateljske baze ili izvlačenje povjerljivih informacija od neslutećih protivničkih bandi ili kriminalaca.
Povrh mehanika hakiranja elektroničkih naprava, ali i hakiranja samih neprijatelja, pristupi okršajima zaista su brojni, no zasada samo napucavanje i dalje ostaje pomalo najškakljiviji dio čitave priče. Iako je izvedeno donekle solidno, susreti s težim neprijateljima funkcioniraju tako da ćete u njih morati ispaliti i nekoliko stotina metaka.

Sustav napucavanja zahtijeva blago navikavanje, no većinu okršaja možete riješiti i stealthom

RPG elementi, levelanje, otključavanje vještina i pažljivi odabir smjera kojim želite razvijati svoga lika, uz fantastičan setting, atmosferu i level dizajn, također su neki od najinteresantnijih elemenata Cyberpunka, uz gomilu opcija za nadogradnju, craftanje oružja i kibernetičkih dodataka, ali i čitav niz kozmetičkih predmeta koji nemaju samo vizualnu svrhu (iako i u njoj briljiraju, dodatno pozitivno utječući na atmosferu igre), već i svaki komad odjeće donosi i bonuse na oklop i druge atribute. Generalno, opcija, mogućnosti i podmenija kroz koje ćete se baviti svim ovim stvarima ima toliko da će vas inicijalno potencijalno preplaviti, čemu u prilog ne ide ni manjak određenih informacija i konkretnijih objašnjenja za pojedine elemente korisničkog sučelja, no sve te elemente moguće je svladati vrlo brzo. Na kraju krajeva, vjerujte nam, provest ćete jako puno sati u ovoj igri, a čini se da je CDPR upravo na to i računao, stoga – samo polako.

Uz sav neon, stil, atmosferu i odlično osvjeljenje potpomognuto Ray tracingom, jednostavne scene poput najobičnijeg šanka postanu prava poslastica za gledanje

Uz sve gore navedeno, jedno je sigurno – tekst koji ste upravo pročitali nije ni približno dovoljan kako biste stekli sveukupni dojam svega što Cyberpunk 2077 nudi, no ovo je samo početak. Kompletne i detaljne dojmove prenijet ćemo kasnije tijekom mjeseca u velikoj recenziji u idućem broju časopisa Reboot, a odmah ćemo najaviti da vas ovoga tjedna očekuje i popratni video materijal na našem YouTube kanalu. A sada nas ispričajte, samuraji, jer imamo grad za spaliti.

Jackie Welles i (u našem slučaju protagonistica) V savršen su dinamični duo – prije nego Johnny Silverhand, odnosno Keanu Reeves stupi na scenu