Već neko vrijeme nabrijani smo na BLACKTAIL, prvu igru novog poljskog razvojnog studija THE PARASIGHT, a iako i dalje nemamo konkretni datum izlaska ove slavenske avanture, jučer je najavljeno da su poljaci pronašli izdavača – poznatu kompaniju Focus Entertainment (nekadašnji Focus Home Interactive).

Ukoliko dosad niste čuli za BLACKTAIL, radi se o akcijskoj avanturi iz prvog lica s elementima survival RPG-a i prvijencu novog poljskog studija kojeg čine bivši članovi poznatog Bloober Teama (Layers of Fear, Blair Witch, The Medium). Bit će to mračna bajka i originalna priča temeljena na slavenskom folkloru i mitologiji u kojoj ćemo stvarati legendu vještice Baba Yage (iliti Jage po hrvatski).

Oku ugodni vizuali jednim dijelom simuliraju realizam, a s druge strane imaju gomilu nadnaravnih elemenata (podsjećajući pomalo i na Valheim)

Kao šesnaestogodišnja Yaga protjerana iz sela i optužena za vještičarenje, morat ćemo se odvažiti na svoju avanturu, boriti se lukom i strijelom protiv raznih čudovišta u opasnoj divljini i craftanjem recepata otključavati njezine specifične nadnaravne vještine. No glavni fokus bit će na gomili moralnih odabira, još težih nego u Witcheru, pri čemu ćemo odlučivati kakva će postati naša Yaga, kako su još prilikom prošlogodišnje najave obećali iz studija.

Interaktivna slavenska bajka

U jučerašnjoj objavi da je THE PARASIGHT potpisao izdavački sporazum s poznatim izdavačem Focus Entertainment, predstavnici Focusa ističu kako će ovo biti igra za sve zaljubljenike u mitove, legende i bajke. “Oživljavanje svjetova i priča, nudeći mogućnost njihovog oblikovanja i mijenjanja njihovih ishoda: upravo nas je ovaj spoj snažnog narativnog smjera i slobode igrača odmah uvjerio da radimo s timom THE PARASIGHT”, objašnjava Yves Le Yaouanq, glavni direktor sadržaja tvrtke Focus Entertainment.

Tužna priča ili tragična bajka, igračevi postupci kroz njihove moralne izbore će odrediti sudbinu protagonistice. Oni će oblikovati kako se ona razvija u svijetu: iscjeliteljica ili lovac, voljena sestra ili osvetnik. Tim PARASIGHT prati igrače do ruba Blacktaila, gdje će živjeti avanturu koja se kreće između jezivog i čudesnog, uzbudljivog i očaravajućeg: iskustvo koje savršeno odgovara našim ambicijama u Focusu”, zaključuje Le Yaouanq.

Luk i strijele glavni su alat za borbu, uz postupnu nadogradnju za bolju učinkovitost protiv beštija

Potpisivanje sporazuma komentirali su i iz studija THE PARASIGHT. “Kreativno korištenje vječnih narativa kao što su legende ili bajke i njihovo pretvaranje u fantastična područja kako bi se ispričale jedinstvene, originalne priče temelj je našeg studija”, kaže Bartosz Kaproń, izvršni i kreativni direktor studija.

Prepoznajemo videoigre kao punopravni medij, sposoban isporučiti nezaboravne avanture, okrunjene bezvremenskim porukama. Od samog početka BLACKTAIL odražava taj ambiciozni pristup. Čvrsto vjerujem da će naši vrhunski razvojni talenti, sada u kombinaciji s međunarodnim izdavačkim umijećem Focus Entertainmenta, proširiti viziju studija THE PARASIGHT za promicanje okvira interaktivnog pripovijedanja”, dodao je Kaproń.

Dojmovi iz Steam demoa

Sve su to lijepe riječi, a moramo priznati da lijepe riječi o igri zasad imamo i mi. Naime, BLACKTAIL smo imali prilike isprobati kroz besplatni demo na Steamu tijekom veljače ove godine u sklopu Valveovog eventa Steam Next Fest. Ono što smo mogli primijetiti je da su vizuali detaljno razrađeni i vrhunski. Sama priča o mladoj i ekskomuniciranoj šesnaestogodišnjoj Yagi i njezinom odnosu sa sestrom blizankom Zorom djeluje interesantno, mistično i privlačno, naročito za nas sa slavenskog područja, a ako ste voljeli atmosferu i misticizam slavenske mitologije sveprisutne u CDPR-ovom serijalu The Witcher, toga ćete napretek naći i u BLACKTAILu.

Mehanike napucavanja lukom i strijelom zasad su solidne, no nije nam se svidjeo simplistički dizajn neprijatelja – čudnih malih goblina, pauka, govorećih gljiva, biljaka sa zubima i jezicima i sličnih “životinja”. Tu nas je definitivno razmazio Witcher s gomilom atraktivnih raznovrsnih čudovišta kakva želimo vidjeti i u ovoj slavenskoj avanturi, no prihvaćamo da je demo donio samo prvih sat vremena igre.

Nije Alisa u zemlji čudesa, ali svijet je pun nadnaravnih elemenata i magije. Takva je i Yagina skrivena sigurna kuća koja će tijekom igre biti od velike važnosti i u kojoj ćemo craftati napitke i nadograđivati vještine

Posebno bismo, pak, pohvalili glazbu i glasovnu glumu. Par glazbenih numera (naročito ona u glavnom meniju) iskače i sjajno prenosi atmosferu, a najviše nam se svidjeo rad glasovne glumice Cherami Leigh čiji ćete fenomenalan glas prepoznati iz uloge ženske protagonistice V u igri Cyberpunk 2077. S obzirom na to da o igri još nema puno informacija te ih studio čuva za kasnije, iz demoa zaključujemo da je to unutarnji glas odrasle Baba Yage koji direktno razgovara s mladom i još neiskvarenom Yagom.

Dijalozi su interesantni i zasad solidno napisani, uz teme poput ekofeminizma i samooslobođenja od okova okoline i očekivanja drugih te kovanja vlastitog puta. Taj unutarnji sukob u priči igre direktno će se nadovezivati na moralne odluke koje ćemo donositi i utjecati na tijek radnje, a time i na osobnost Yage. Putem ćemo upoznavati i sporedne likove koji će biti od velike važnosti jer ćemo se moći priklanjati različitim stranama, njihovim mističnim savezima i vjerovanjima kroz sudjelovanje u granajućim side-questovima, a pritom neće biti lako odmah odgonetnuti koji će nas od njih odvesti na mračnu stranu, a koji na stranu dobra.

A sad ćemo se zaustaviti i za kraj istaknuti kako je BLACKTAIL u izradi za PC i isključivo nove konzole PlayStation 5 i Xbox Series X|S.

Razgranati skill tree u kojem ćemo nadograđivati strijele, zdravlje i druge magične napade i vještine, a u drugim menijima pratit ćemo inventar, dnevnik s ciljevima, sustav moralnosti te listu neprijatelja i lokacija