Microsoft je ispunio obećanje staro tri godine i na svim Xbox One konzolama otključao mogućnost da besplatno postanu dev kitovi.
Xbox Dev Mode za sada je dostupan samo u preview obliku, a njegova konačna verzija trebala bi izaći ovo ljeto.
U ovom modu svaki korisnik Xbox One konzole moći će testirati, eksperimentirati i raditi sa softverskom platformom Universal Windows Platform (UWP). Da svoju konzolu prebacite u dev mode neće vam trebati nikakva dodatna oprema, niti ćete morati izdvajati dodatni novac – ipak, ako želite pristupiti svim mogućnostima Xbox Dev Modea, trebat ćete napraviti Dev Center korisnički račun za čiju će se kreaciju morati jednokratno izdvojiti 19 američkih dolara.
Preview Xbox Dev Modea za sada nudi pristup samo 448 MB od 8 GB RAM-a kojim Xbox One raspolaže. Jednom kada izađe konačna verzija Dev Modea, developeri će moći pristupiti 1 GB RAM-a koji je Microsoft odvojio za UWP Xbox igre.
“Xbox sada više nije samo za igranje, već i za stvaranje odličnog sadržaja. Uzbuđeni smo što ćemo otvoriti Xbox One za sve, tako da svi mogu početi raditi igre”, rekao je Chris Charla, šef ID@Xbox, te dodao kako savjetuje korisnike Xboxa da pričekaju konačnu verziju Xbox Dev Modea, jer će u njegovom trenutačnom stanju “možda naići na probleme”.
Da biste aktivirali Dev Mode, prvo morate skinuti aplikaciju za aktivaciju s Xbox Games Storea. Osim toga, potrebno je učlaniti se u WIndows Insider Program, imati Windows 10 na svom PC-u, žičanu vezu između PC-a i Xboxa One, instalirane najnovije buildove za Windows i najnoviji Visual Studio 2015, te imati najmanje 30 GB slobodno na konzoli.
Jednom kada ste konvertirali konzolu u Dev Mode, upozoravaju iz Microsofta, možda ćete naići na probleme pri pokretanju kupljenih igara. Ako želite napustiti Dev Mode, morat ćete vratiti konzolu na tvorničke postavke te deinstalirati sve igre, aplikacije i ostali sadržaj.
Charla je u demonstraciji za Polygon pokazao kako na Xboxu One pokrenuti simulator leta kreiran u Unityju nakon spajanja konzole s Visual Studiom, koji Xbox One detektira kao uređaj s Windowsom 10 na koji može direktno isporučiti sadržaj putem žičane veze.
Developeri će i dalje ovisiti o postojećem ID@Xbox sustavu, što znači da će kao i prije Microsoft morati odobriti njihov koncept kako bi bili sigurni da igra zadovoljava standarde (tehničke i ostale) kvalitete prije izlaska na Xboxu One. Nakon toga će se potpisati ugovor s Microsoftom, koji uključuje “standardnu licencu za platformu koju svi naplaćuju”, rekao je Charla. U slučaju da se igra (ili aplikacija) ne odobri za izlazak na Xboxu One, developeri će je moći izdati putem Windows Storea.