Što kad ne polažete prava nad vlastitom umotvorinom, a pritom ne ležite na povećoj količini novca?
Bill Tiller – suosnivač studija Autumn Moon Entertainment, koji je tijekom zlatnog doba point’n’click avantura kao glavni artist radio na klasicima kao što su The Dig i The Curse of Monkey Island – nakon godinu i pol dana online tišine danas je putem facebooka obznanio kako i dalje jednom planira napraviti nastavak svoje igre A Vampyre Story.
Zbog začkoljice s autorskim pravima i Autumn Moonovog pokušaja izrade vlastitog enginea, nastavak nikad nije dobio zeleno svjetlo
Davno je bila 2008. – godina u kojoj je svjetlo dana ugledala point’n’click avantura A Vampyre Story, igra koju je Tiller stvorio sa svojim nezavisnim studiom Autumn Moon. Nastavak te igre – A Vampyre Story 2: A Bat’s Tale bio je planiran za 2009. godinu, no zbog začkoljice s autorskim pravima zbog kojih je franšiza ostala u vlasništvu izdavača Crimson Cow Games, ali i Autumn Moonovog pokušaja izrade vlastitog enginea za igru (što im je iscijedilo i posljednji dolar), nastavak nikad nije dobio zeleno svjetlo i potrebna sredstva.
Tiller i ekipa iz Autumn Moona potom su 2010. godine odlučili pokušati nezavisno napraviti prequel naziva A Vampyre Story: Year One, za kojega je 2013. godine pokrenuta i Kickstarter kampanja, ali ista je neslavno propala, jer ni crowdfunding kampanjom studio ipak nije uspio skupiti dovoljno sredstava za izradu.
Kroz proteklih nekoliko godina Tiller se periodično putem službene facebook stranice igre javljao fanovima, kako bi procijenio postoji li još uvijek ikakav interes javnosti za nastavkom, davajući usputno što direktne, što indirektne hintove kako stvari nisu „u njegovim rukama zbog legalnih razloga“, no s objavama i javljanjima potom je potpuno prestao prošle godine u travnju.
Premotajmo na današnji dan, 2. listopada 2018. i pred sobom, nakon godinu i pol šutnje, imamo novi potpuno neočekivani post objavljen ponovno na službenoj facebook stranici igre A Vampyre Story:
If and when I get the rights back I will make the game, and on top of that I plan to make a AVS graphic novel/ comic book. I’m working on getting the rights. It’s just frustratingly complicated.
Objavljuje A Vampyre Story u Ponedjeljak, 1. listopada 2018.
“Ako i kada dobijem natrag prava, napravit ću igru, a povrh toga planiram napraviti AVS grafički roman / strip. Radim na tome da dobijem prava. Samo je frustrirajuće komplicirano” – stoji u ovom svježe objavljenom postu, koji poprilično iskače s obzirom da je zadnji post prije njega objavljen u travnju 2017. godine. Dakako, reakcije fanova u komentarima sve su redom pozitivne i fascinantno je vidjeti da ljudi još uvijek željno i strpljivo čekaju taj nesuđeni nastavak, čak i nakon 10 godina.
Kickstarter kampanja za prequel naziva A Vampyre Story: Year One neslavno je propala i studio nije uspio skupiti dovoljno sredstava
Poteškoće s autorskim pravima i financiranjem ne nužno novčano isplativih ali fanovima dragih kultnih projekata konstantan su trn u oku i česta pojava čak i za velike AAA studije širom industrije videoigara, a kamoli za one mnogo manje i nezavisne.
A Vampyre Story svojevremeno je bila izvrsna point’n’click avantura koja je, uz odličnu priču, predivne rukom crtane okoline, obilje humora i simpatične likove, između ostaloga poslužila i kao savršeni hommage čitavome žanru koji je svoje zlatno doba proživio tijekom devedesetih godina prošloga stoljeća.
Nemogućnost izrade nastavka 2009. godine, kao i neuspjeh pri financiranju prequela A Vampyre Storyja 2013. godine pratili smo u realnom vremenu sa žaljenjem i tugom, jer doista smo uživali u prvom nastavku igre koja nas je veselila sad već prije 10 godina.
Stoga, moramo priznati da nas je današnji Tillerov post doista pomalo i obradovao, iako ne ulijeva onu stopostotnu nadu da će ekipa iz Autumn Moona u svome naumu doista i uspjeti. No, kako će im dalje ići u pravnoj borbi s izdavačem, još ostaje vidjeti.