Nakon više od pet godina u izradi, očekivani fantasy akcijski RPG Alaloth: Champions of The Four Kingdoms talijanskog razvojnog studija Gamera Interactive napokon izlazi na tržište ovoga ljeta te je ususret najavi okvirnog perioda izlaska stigao i detaljni novi gameplay trailer (podijeljen niže u tekstu). O igri smo detaljno pisali još 2018. godine kada smo u Rebootu broj 53/54 objavili veliki feature na osam stranica sa svim tada poznatim informacijama (uz popratni intervju s tadašnjim piscem igre Chrisom Avelloneom čiji je rad zbog kontroverzi kasnije morao biti odbačen). Nekoliko godina i odgoda kasnije, igra je napokon spremna te ćemo je na PC-ju moći igrati u narednih nekoliko mjeseci. 

Ukoliko niste upratili Alaloth, radi se o obećavajućoj igri koja istovremeno planira objediniti novu i staru publiku. Učinit će to na učinkovit i jedinstven način jer vješto spaja izometrijsku perspektivu i mehanike oldskul klasičnih RPG-a poput Baldur’s Gatea, Diabla, Pillars of Eternity i Ultime s mehanikama modernijih akcijskih RPG-ova, što ujedno uključuje i teški souls-like sustav borbe s kojekakvim demonima i drugim rasama i klasama te brojnim klasičnim i novim fantasy čudovištima, a sve to uz izrazito detaljnu pozadinsku priču, dubinski sustav customizacije te veliku količinu opcija i mehanika po kojima će se isticati od gotovo svih drugih RPG igara današnjice.

Igra se diči jedinstvenim pristupom protoku vremena. Osim što će se likovi pojavljivati i orkšaji odvijati na različitim lokacijama ovisno o dobu dana, cijeli svijet konstantno će se mijenjati u fazama što vrijeme dalje prolazi

Igrači će na raspolaganju imati četiri različite igrive rase (ljudi, vilenjaci, patuljci, orci), no Gamera je izgradila i niz drugih sustava kroz koje ćemo birati svoj put i graditi priču o podrijetlu svog heroja, pa ćemo birati i različite klase i jedinstvene vještine, potom i tzv. Ways of Power – dodatni set magičnih sposobnosti koje ovise o tome koje božanstvo ćemo odabrati kao svoje. Na raspolaganju ćemo imati i više od 40 različitih plemićkih kuća i klanova kojima možemo pripadati i kojima se možemo pridružiti. Na to se nadovezuje i 12 različitih kompanjona koje ćemo imati prilike upoznati tijekom igre i regrutirati u tim. Svaki od njih dolazi s vlastitom detaljnom pozadinskom pričom i  setom misija, a naše odluke i ponašanje prema njima utjecat će na to hoće li ostati uz nas ili nas kasnije iznevjeriti i postati nam neprijatelji.

Ideja je to koja na prvu podsjeća na Game of Thrones i rat te saveze različitih kuća koje se nalaze u međusobnom sukobu, no dok se klanovi i kraljevstva bore za nadmoć, svima njima zajednička je jedna znatno veća prijetnja – Alaloth – mračni bog zatočen u centru svijeta smrtnika koji će se svakog časa osloboditi svojih okova i jednom zasvagda uništiti sve pred sobom. Dodatno je interesantno što koju god klasu, rasu, božanstvo i kompanjona odaberemo, svi oni ostali tijekom svakog će prelaska igre također čitavo vrijeme postojati u igri te će njima upravljati AI.

Drugim riječima, dok ćemo mi obavljati svoje zadatke i ciljeve te pokušati spriječiti Alalotha, istovremeno će to raditi i mnogi drugi likovi koji će nam tijekom igre stati na put, što dodatno doprinosi jedinstvenoj i nepredvidljivoj dinamici igre, naročito jer je svaki od četrdeset različitih ključnih likova tijekom svakog prelaska igre nasumično generiran te će se drugačije ponašati ovisno o vašim inicijalnim odabirima tijekom kreacije lika, a potom i ovisno o vašem ponašanju tijekom igre.

Svijet igre podijeljen je na četiri velika kravljevstva koja ćemo putem morati istraživati, rješavajući gomilu glavnih i sporednih questova na velikoj mapi koju ćemo moći istraživati kojim god putem i tempom budemo htjeli. Da će igrina singleplayer kampanja trajati poprilično dugo, govori činjenica da se svako kraljevstvo sastoji od jednog velikog glavnog grada i pet manjih okolnih gradova. Svi oni skrivaju na stotine različitih likova te brojne tajne i tragove. No kako bismo se približili krajnjem cilju – ubijanju Alalotha – glavna misija odvest će nas na istraživanje specijalnih borbenih područja – svojevrsnih dungeona rasprostranjenih po cijelom svijetu kroz četiri glavna kraljevstva. Rješavajući ta borbena područja, moramo naći četiri ključna predmeta – svjetlosne krhotine koje će poslužiti za otključavanje centralnog, odnosno petog kraljevstva u kojemu obitava ultimativni zlikovac Alaloth.

Na’Nardur, orkovski glavni grad, samo je jedna od brojnih lokacija koje ćemo posjetiti

Ako ni sve to nije bilo dovoljno da vam objasni o kakvom se jedinstvenom RPG-u radi, studio ističe kako je jedan od ključnih elemenata igre i kalendar, odnosno činjenica da vrijeme u igri napreduje bez obzira na nas, pa nas osim izmjene dana i noći očekuju i konstantne promjene stanja svijeta kako vrijeme napreduje. U skladu s time pojavljivat će se i nestajati određeni NPC likovi, odvijat će se događaji i sukobi, vremenski ograničeni questovi, izazovi, okršaji i mnoge druge stvari koje je moguće u potpunosti propustiti. To će, kažu iz studija, dodatno poticati na višestruke prelaske igre te upozoravaju da ćemo Alaloth morati odigrati nekoliko puta kako bismo iskusili kompletan sadržaj koji igra nudi.

Puno više o igri pročitajte putem njezine Steam stranice i u popratnim Steam blogovima u kojima je studio podijelio još konkretnijih informacija o igrinim brojnim sustavima i mehanikama, a za kraj podsjećamo da Alaloth: Champions of The Four Kingdoms po novome izlazi nekad tijekom ovoga ljeta i to ekskluzivno za PC (Steam, GOG).