Kada je u prosincu 1997. godine izašao prvi nastavak danas najpoznatije simulacije vožnje na svijetu, malo tko je mogao zamisliti popularnost i utjecaj koji će Gran Turismo imati dva desetljeća poslije. Nastao kao gotovo entuzijastični projekt male grupe programera okupljenih oko programera Kazunorija Yamauchija, Gran Turismo se stvarao u okrilju japanskog ogranka studija SCE, isključivo zahvaljujući potpori tada već utjecajnog producenta Shueija Yoshide, koji je vidio potencijal u ekipi zvanoj Polys Entertainment. Njihove prve dvije igre Motor Toon Grand Prix, već su bile revolucionarne u žanru jer su uvele elemente stvarne fizike u dotad posve arkadni žanr, a uspjeh drugog nastavka pokazao je šefovima Sonyja kako Polys Entertainment vjerojatno ipak znaju što rade.
Gran Turismo Sport je posve novo poglavlje za serijal, drugačije od svih prijašnjih nastavaka
Novo poglavlje
Dvadeset godina poslije, Gran Turismo ponovno donosi prekretnicu. Gran Turismo Sport je posve novo poglavlje za serijal, drugačije od svih prijašnjih nastavaka i očito napravljeno da izdigne zajednicu i vrijednosti koje je stvarao kroz protekla desetljeća na novu razinu. Sazdan na iskustvu koje je Polyphony Digital skupio kroz gotovo 10 godina postojanja GT Academy natjecanja, GT Sport je u svojoj osnovi platforma za online natjecanja i utrkivanja, s jasnim ciljem kreiranja svjetske vozačke zajednice kojoj će biti zajedničko to da voze istu igru. Uz potporu svjetske automobilističke organizacije FIA i svih najvećih imena u svijetu automobilske industrije, Gran Turismo Sport će već od ovog studenog započeti s testnom sezonom triju velikih natjecanja, koja će u budućnosti donijeti nacionalne, kontinentalne i svjetske prvake u različitim kategorijama. Ta velika, glavna priča GT Sporta postoji s cijelom online platformom za mala, privatna utrkivanja zajednica i pojedinaca iz cijelog svijeta, na unaprijeđenom pokretaču iz igara GT5 i GT6, koji omogućava svim tipovima igrača da se voze i utrkuju jedni protiv drugih u dnevnim, tjednim i mjesečnim službenim, odnosno bilo kakvim osobno kreiranim utrkama i natjecanjima, kada god oni to žele.
GT Sport bi, uz suradnju s FIA i proizvođačima, mogao postaviti nove standarde u žanru
Ne zaboravljajući svoje korijene, GT Sport donosi i dosad najopširniji sustav polaganja raznih vrsta dozvola i zadataka, koji trebaju igrače poučiti pravilima i izazovima utrkivanja, od jednostavnih svladavanja voznih modela i osnova vožnje, do kompleksnih shvaćanja strateških odluka tijekom dugih utrka gdje se troše gume i mora se razmišljati o smjesi i potrošnji goriva. Sve to treba pomoći igračima da se lakše otisnu u Sport mod, glavni online multiplayer mod igre, gdje se dobrom i poštenom vožnjom stječe iskustvo i napreduje kroz divizije, na način sličan onome kakav je svojedobno predstavio iRacing, kultni PC simulator za najuži krug entuzijasta simulacija, a kakav sada GT Sport u svojoj izvedbi predstavlja milijunskoj publici.
Globalna trkaća platforma
Ostaje vidjeti kako će kroz nadolazeće razdoblje ljubitelji serijala reagirati na ovakve ogromne promjene kakve donosi GT Sport. Okretanje posve nove stranice, gdje više nema klasične karijere, legendarnog RPG pristupa skupljanja stotina automobila, gdje nema potrebe za održavanjem i samostalnom offline igrom – nego je sve okrenuto prema online multiplayeru, učenju vožnje i traženju od igrača da ulaže vrijeme i trud kako bi postajao bolji vozač, nije još viđeno u žanru vožnje od neke igre koja je neupitni tržišni lider.
Slična promjena paradigme se prije više od desetljeća dogodila u FPS žanru, kada je prvi Modern Warfare u drugi plan gurnuo kampanju i dotadašnje standarde i na velika vrata svim igračima isporučio upravo online multiplayer kao glavni mod igre – ono po čemu se danas mjeri kvaliteta i uspjeh većine igara u FPS svijetu. GT Sport je očito krenuo upravo u tom smjeru, kako bi uz suradnju s FIA-om i proizvođačima stvorio globalnu trkaću platformu, koja će postati novi standard i ponovno revolucionirati cijeli žanr. Hoće li u tome uspjeti po drugi put i postaviti nove temelje za idućih 20 godina, pokazat će vrijeme koje je pred nama.
* Recenziju i prikaz novog Gran Turisma Sport čitajte u idućem broju Reboota koji je na kioscima početkom studenog.