Nedavno smo igrali platformer kojeg je četiri godine razvijao (većinom) jedan autor, a sad smo imali priliku odigrati još jednu igru koju je također (većinom) izradio jedan autor. S time da se ovaj put radi o žanru RPG, pa ne čudi što je za razvoj trebalo malo više vremena – oko šest godina. Beyond Galaxyland tako je djelo Sama Enrighta kojeg su u razvoju igre inspirirali JRPG-ovi devedesetih poput Chrono Triggera i Final Fantasyja 7 te ZF romani o Star Warsu te neizbježni Vodič kroz galaksiju za autostopere pisca Douglasa Adamsa.
Ritam
Prva stvar na koju pomislimo nakon što smo odigrali igru, za što je potrebno desetak sati odnosno petnaestak uz dodatne misije, je kako je autor znalački postavio ritam na početku igre i držao ga konstantnog do kraja. Pri tome ne mislimo samo na ritam glazbe, koju moramo pohvaliti kao zgodnim miksom zaraznih melodija s puno ritma, nego i na dinamiku priče s intrigantnim zapletom te jednom dozom mistike. Na priču se dobro nadovezuju samo pisanje odnosno dijalozi te likovi koji su interesantni unatoč određenim stereotipovima koji su (zgodno) iskorišteni u humorističkim dosjetkama i situacijama. Uostalom – naš najbolji prijatelj, zgodnog imena Boom Boom, je zamorac. S pištoljem. I hoda kao čovjek, jer, zašto da ne?
Glavni aduti igre su interesantna priča te zabavni likovi i dijalozi koji, uz zgodnu borbu i mistični ZF svijet, pružaju odličnu dinamiku do kraja
Promišljeno
Kad smo već krenuli u tom smjeru onda je u redu nastaviti s nabrajanjem onoga što nam pada na pamet kada pomislimo na igru, i to u natuknicama:
– Snimanje pozicija je kao u nekadašnjim JRPG-ovima, na određenim lokacijama na kojima se i obnavljaju energije te SP-ovi koji su nam važni za Summone.
– Summoni su zapravo posebni napadi koje prvo moramo osvojiti zarobljavanjem protivnika u borbi, što je dodatni element za taktiziranje (jer ne želite do kraja savladati teže protivnike s logično posebnijim Summonima, nego ih pokušati zarobiti kad su oslabljeni, iako to nije uvijek moguće od prve).
– Summoni su različitog svojstva a svako svojstvo ima i svoje antisvojstvo, pa je zgodno skenirati protivnike i vidjeti kakvog svojstva je kako bi se pripremio napad.
– Skeniranje protivnika moguće je i prije bitke, no nekada to nije moguće. Tu pak dolazi do izražaja skupljeni Ability Pointsi te sposobnost skeniranja koja se osvoji u jednom trenutku igre.
– Protivnici su uvijek vidljivi u okolici koju istražujemo te ih je moguće zaskočiti napadom kako bi započeli borbeni segment s malom prednošću.
– U borbi je moguće uspješno se obraniti ako pogodite trenutak postavljanja obrambenog stava koji traje jedno kratko vrijeme. Svaki protivnik ima drukčiji timing a animacije protivničkog napada su dovoljno sugestivne za prepoznati vrijeme, iako će teži protivnici pokušati zavarati.
– Iako je za prikaz igre korišten klasični side-scrolling s nekoliko dionica čistog, ali ne pretjerano zahtjevnog platformiranja, na određenim mjestima, posebice u gradovima, postoji nekoliko razina u dubinu po kojima je moguće se kretati i koji učinkovito daju dojam veće prostornosti kod istraživanja.
– A kad već spominjemo istraživanje, očekujte klasično razbacane predmete od koristi po uzoru na RPG-ove
– Skriveni tokeni koji se moraju aktivirati pogotkom iz pištolja, zgodan su detalj dodatnog sadržaja jer otvaraju prolaz nekim sporednim misijama.
Puno je toga što smo stavili pod natuknice dok smo igrali Beyond Galaxyland, ali da vas ne umorimo s njima, zaustavit ćemo se i naglasiti kako smo prepoznali puno promišljenih situacija u igri i rješenja koja su možda poznata iz ovog ili nekog drugog žanra, ali i rješenja koja se odlično uklapaju u cjelinu za pozitivan dojam nakon cijelog vremena igranja.
Rad jednog čovjeka
Dizajner igre Sam Enright, saznali smo to nakon odigrane igre, zapravo ima više iskustva kao glazbeni producent, što se definitivno prepoznaje, odnosno čuje u glazbi igre. No, impresivno je što je svoju ljubav u igrama uspio pretočiti u dobar dizajn i igru koja će nekim ljubiteljima žanra biti i jedna od najdražih ove godine – uvjereni smo u to. Postoje situacije u kojima bi primjerice dobro došao dodatni artist koji bi obogatio većinom korektnu vizualnu produkciju pixel-art stila.
Ne možete a ne gledati igru drugim očima kada znate da ju je radio jedan autor čiju je strast i uzore lako prepoznati
Recenzentski primjerak igre ustupio izdavač.