Nedavno smo igrali platformer kojeg je četiri godine razvijao (većinom) jedan autor, a sad smo imali priliku odigrati još jednu igru koju je također (većinom) izradio jedan autor. S time da se ovaj put radi o žanru RPG, pa ne čudi što je za razvoj trebalo malo više vremena – oko šest godina. Beyond Galaxyland tako je djelo Sama Enrighta kojeg su u razvoju igre inspirirali JRPG-ovi devedesetih poput Chrono Triggera i Final Fantasyja 7 te ZF romani o Star Warsu te neizbježni Vodič kroz galaksiju za autostopere pisca Douglasa Adamsa.

BOSS FIGHT Kao i kod borbi općenito, voljeli bi da su ovakvi izazovi malo veći odnosno teži. Ekran Game Over vidjeli smo samo jednom, i to pred kraj igre zbog pogrešnog odabira napada koji se dogodio u brzini uz multitasking (ponekad zaista moramo igrati isključivo sa slušalicama na ušima uz potpuni fokus na igru).

Ritam

Prva stvar na koju pomislimo nakon što smo odigrali igru, za što je potrebno desetak sati odnosno petnaestak uz dodatne misije, je kako je autor znalački postavio ritam na početku igre i držao ga konstantnog do kraja. Pri tome ne mislimo samo na ritam glazbe, koju moramo pohvaliti kao zgodnim miksom zaraznih melodija s puno ritma, nego i na dinamiku priče s intrigantnim zapletom te jednom dozom mistike. Na priču se dobro nadovezuju samo pisanje odnosno dijalozi te likovi koji su interesantni unatoč određenim stereotipovima koji su (zgodno) iskorišteni u humorističkim dosjetkama i situacijama. Uostalom – naš najbolji prijatelj, zgodnog imena Boom Boom, je zamorac. S pištoljem. I hoda kao čovjek, jer, zašto da ne?

Glavni aduti igre su interesantna priča te zabavni likovi i dijalozi koji, uz zgodnu borbu i mistični ZF svijet, pružaju odličnu dinamiku do kraja

Ipak je ovo ZF i zašto napredna inteligencija ne bi poželjela izvršiti pokus na maloj životinji kako bi ju fizički povećala i učinila inteligentnijom (uspješnost pokusa pratimo kroz cijelu igru). Druga stvar na koju pomislimo po završetku igre je zapravo nešto što smo se pitali nekoliko puta tijekom igranja – a to je jednostavno čuđenje da je netko zaista sam uspio složiti ovakav zgodan paket koji ima dosta sadržaja, čak i onog dodatnog kojeg će (nažalost) vidjeti jako mali broj igrača (samo pogledajte postotak osvojenih trofeja na bilo kojoj igraćoj platformi koja to omogućava i sve će biti jasno). Pri tome borbe nude zdravi osjećaj želje za napretkom i usavršavanjem sposobnosti, pa i taktiziranja kod ciljanog preskakanja napada s određenim članom tima samo kako bi skupili važne Ability Pointse koji su nužni za jednu vrstu specijalnih napada. Šteta je što nisu malo zahtjevnije i što recimo nije više borbi u kojima je ključno taktizirati s AP-ima, jer realno je samo jedna borba koja će sigurno završiti fatalno ako o tome ne vodite računa. No, radi se o ukusima, dok smo mi ljubitelji većih izazova naviknuti na zahtjeve nekadašnjih igara.

PRIČA UKRATKO Srednjoškolac Doug i njegov ljubimac zamorac, Boom Boom – naprasno su odvedeni u Galaxyland među planete nalik ogromnom zoološkom vrtu samo nekoliko trenutaka prije nego što Zemlju uništi tajanstveni razarač svjetova poznat samo kao The End. Dok Doug kreće u međuplanetarnu potragu u kojoj istražuje raznolike planete Galaxylanda, pridružuje mu se gomila novih i starih prijatelja u hrabrom pokušaju da otkrije istinu… i nekako poništi apokalipsu našeg matičnog svijeta.

Promišljeno

Kad smo već krenuli u tom smjeru onda je u redu nastaviti s nabrajanjem onoga što nam pada na pamet kada pomislimo na igru, i to u natuknicama:
Snimanje pozicija je kao u nekadašnjim JRPG-ovima, na određenim lokacijama na kojima se i obnavljaju energije te SP-ovi koji su nam važni za Summone.
Summoni su zapravo posebni napadi koje prvo moramo osvojiti zarobljavanjem protivnika u borbi, što je dodatni element za taktiziranje (jer ne želite do kraja savladati teže protivnike s logično posebnijim Summonima, nego ih pokušati zarobiti kad su oslabljeni, iako to nije uvijek moguće od prve).
– Summoni su različitog svojstva a svako svojstvo ima i svoje antisvojstvo, pa je zgodno skenirati protivnike i vidjeti kakvog svojstva je kako bi se pripremio napad.
Skeniranje protivnika moguće je i prije bitke, no nekada to nije moguće. Tu pak dolazi do izražaja skupljeni Ability Pointsi te sposobnost skeniranja koja se osvoji u jednom trenutku igre.
– Protivnici su uvijek vidljivi u okolici koju istražujemo te ih je moguće zaskočiti napadom kako bi započeli borbeni segment s malom prednošću.
– U borbi je moguće uspješno se obraniti ako pogodite trenutak postavljanja obrambenog stava koji traje jedno kratko vrijeme. Svaki protivnik ima drukčiji timing a animacije protivničkog napada su dovoljno sugestivne za prepoznati vrijeme, iako će teži protivnici pokušati zavarati.
– Iako je za prikaz igre korišten klasični side-scrolling s nekoliko dionica čistog, ali ne pretjerano zahtjevnog platformiranja, na određenim mjestima, posebice u gradovima, postoji nekoliko razina u dubinu po kojima je moguće se kretati i koji učinkovito daju dojam veće prostornosti kod istraživanja.
– A kad već spominjemo istraživanje, očekujte klasično razbacane predmete od koristi po uzoru na RPG-ove
Skriveni tokeni koji se moraju aktivirati pogotkom iz pištolja, zgodan su detalj dodatnog sadržaja jer otvaraju prolaz nekim sporednim misijama.
Puno je toga što smo stavili pod natuknice dok smo igrali Beyond Galaxyland, ali da vas ne umorimo s njima, zaustavit ćemo se i naglasiti kako smo prepoznali puno promišljenih situacija u igri i rješenja koja su možda poznata iz ovog ili nekog drugog žanra, ali i rješenja koja se odlično uklapaju u cjelinu za pozitivan dojam nakon cijelog vremena igranja.

BEYOND GALAXYLAND dostupan je za gotovo sve igraće platforme – PC, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X|S, Xbox One i Nintendo Switch.

Rad jednog čovjeka

Dizajner igre Sam Enright, saznali smo to nakon odigrane igre, zapravo ima više iskustva kao glazbeni producent, što se definitivno prepoznaje, odnosno čuje u glazbi igre. No, impresivno je što je svoju ljubav u igrama uspio pretočiti u dobar dizajn i igru koja će nekim ljubiteljima žanra biti i jedna od najdražih ove godine – uvjereni smo u to. Postoje situacije u kojima bi primjerice dobro došao dodatni artist koji bi obogatio većinom korektnu vizualnu produkciju pixel-art stila.

Ne možete a ne gledati igru drugim očima kada znate da ju je radio jedan autor čiju je strast i uzore lako prepoznati

Ili, recimo, zgodna bi bila dodatna pomoć u planiranju borbi pa da se istakne važnost AP-a. Pomogao bi i netko s iskustvom rada na sučelju, primjerice u borbi i preglednosti označenog lika pri izboru kome želimo dati predmet za ozdravljenje (automatski gledamo u nepreglednu strelicu iznad lika umjesto da pogledamo u precizniju listu pri dnu ekrana). No sve su to elementi razvoja koje bi stavili pod kategoriju “uljepšavanja i podizanja vrijednosti” igre. I ne djeluju previše na pozitivan dojam igre koja će nam sigurno ostati dugo u sjećanju. Bez rezervi ju preporučujemo ljubiteljima žanra ali i indie igara “s dušom” uz poruku samog tvorca: “Bilo je to nevjerojatno, osobno putovanje za mene u proteklih šest godina – i ne mogu vjerovati da je priča Douga (glavnog lika igre, op.a.) i Boom Booma napokon vani da ljudi mogu uživati. Zaista se nadam da će ljudi uživati u ovoj priči smještenoj između zvijezda i da će uspjeti pomoći da se Doug vrati kući na spašenu Zemlju.

Recenzentski primjerak igre ustupio izdavač.

SLIKANJE I SKENIRANJE FAUNE zgodan je element igrivosti ne samo u vidu rješavanja sporednih zadataka, nego i za otkrivanje novih sposobnosti u borbi.

RETRO ZF Upisivanje koordinata za warp putovanje

STRASTVENI PROJEKT JEDNE OSOBE, Beyond Galaxyland modernizira klasično RPG iskustvo s mješavinom platformiranja, rješavanja zagonetki te turn based borbi.

ZASKOČITI PROTIVNIKE prije početka borbe je poželjno i većinom jednostavno.