Crunch – dobro poznati izraz, naročito u gaming industriji, u prijevodu znači naporan rad u izrazito stresnim uvjetima, uz veliku količinu sati dnevno, često bez slobodnih dana u tjednu. Mnogi su studiji primjenjivali i još uvijek primjenjuju crunch kako bi njihove ogromne igre na vrijeme izašle na tržište, a čini se da ga ponovno primjenjuje i CD Projekt RED kako bi Cyberpunk 2077 izašao ovoga studenog potpuno dovršen.

Izvještaj je to i informacija koju je prenio poznati portal Bloomberg, a članak je i problematiku istražio, naravno, Jason Schreier, koji je ovakve iscrpne članke i istraživanja prethodno radio za Kotaku, no posljednjih nekoliko mjeseci radi za Bloomberg. Prema njegovu velikom izvještaju, od sada pa sve do izlaska igre u studenom, zaposlenici CD Projekt REDa na Cyberpunku moraju raditi šest dana u tjednu uz duge radne dane, s obzirom da igra još uvijek zahtijeva puno rada, poliranja i ispravki grešaka.

Ono što je ovdje nezgodno je upravo činjenica da je CD Projekt RED već prethodno bio na lošem glasu jer je zaposlenike tjerao na crunch, što je rezultiralo time da je prošle godine sudirektor CDPR-a Marcin Iwinski javno za portal Kotaku obznanio da će nadalje CDPR izbjegavati crunch te da neće tjerati zaposlenike na prekovremeni rad. No, sudeći prema novom iskazu jednog zaposlenika, crunch je sada opet obavezan sve do izlaska igre Cyberpunk 2077.

Tako Schreier piše da je jedan od zaposlenika (koji je htio ostati anoniman) prenio informaciju da je čitavo osoblje koje radi na igri dobilo email u kojemu šef studija Adam Badowski ističe da je “od sada čitavi razvojni studio u overdriveu” te da će imati puno posla uz samo jedan slobodan dan. Kasnije u mailu Badowski objašnjava da će na sebe osobno preuzeti sve negativne posljedice za tu odluku, no da su jednostavno potrošili sve druge mogućnosti i načine navigiranja ovom situacijom te da je ovo jedini mogući način, iako i sam zazire od cruncha te da to ne bi trebao biti jedini način.

Badowski je naknadno i potvrdio sve ovo putem twittera i podijelio tweet koji možete vidjeti iznad. Između ostaloga, istaknuo je i da će zaposlenicima svi prekovremeni sati biti plaćeni, te da će 10% ukupne zarade studija tijekom 2020. – kasnije biti raspodijeljeno među svim zaposlenicima. No, kako ranije ističe neimenovani zaposlenik, to niti nije najmanji problem, već činjenica da velik broj osoblja već ionako radi i noćima i vikendima više od godinu dana.

Što god mislili o tome treba li Cyberpunku 2077 još jedna odgoda i je li ovo samo nehuman način rada kako bi se igra isporučila na vrijeme, zasada stoji da Cyberpunk 2077 izlazi 19. studenog za PC, PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 5 i Xbox Series S/X.