Svi znamo onaj dobro poznati osjećaj kad se približavamo kraju igre i znamo da nam slijedi epski okršaj s glavnim negativcem. Taj spektakl najčešće je popraćen fantastičnom glazbom od koje se ježimo i onda je slušamo na repeatu danima poslije

U nastavku vam donosimo naše omiljene glazbene teme iz boss borbi, bile one s kraja igre, početka ili sredine. Neke od njih su pomalo neočekivane i pokušali smo se ne držati klasičnih top pickova – Metal Gear Solid 4 gledamo u tvom smjeru. 

Nećemo duljiti, uživajte u notama koje je naš web tim izabrao kao svoje favorite i pazite se spojlera. I naravno, u komentarima nam slobodno recite i vaše omiljene glazbene teme iz boss borbi. (Očito disclaimer, glazbeni videi nisu sa službenih kanala.)

Dark Souls (PC, PS4, XOne, NS, PS3, X360)

Slijede spoileri o Dark Souls i mome životu općenito. Kada je mi je moj vrlo dobar prijatelj i nesuđeni životni suputnik dužd Luka Žučkoje javio da dovedem svoj život u red i napišem koja mi je najbolja boss battle tema, mislio sam izvesti klasičnog Pažina. Pod time mislim na to da sam prolazio kroz mentalnu knjižnicu igara i tražio najopskurnije igre koje bi navele čitatelje da kažu – „Frajeru, fakat se prestani prenemagati.“ I bilo je tu svega, od Lunar Silver Star Story, pa do Drakengarda i Metal Gear Risinga. Ali cijelo vrijeme je u glavu dolazila samo jedna tema. I da, radi se naravno o zadnjem boss battleu u Dark Soulsu protiv Gwyna, markiza od ognjišta. Zašto? Pa više je razloga. Prvi je razlog što je sama borba nevjerojatno pamtljiva. Jedan na jedan. Bez štoseva. Bez teatrikalija. Gwyn nije najteža borba u igri, ali se meni posebno urezala u sjećanje. I to baš zbog glazbe. Kada sam prošao kroz mist gate, očekivao sam bombastičnu petardu razularenog orkestra i zbora bez kontrole. A kad ono… klavir. U nekom Satievskom molu. Cijela borba dobije novi kontekst, blage otužnosti i nemogućnosti bijega od neizbježnog. Po mome mišljenju, najbolja tema za jedan od najpamtljivijih boss battlea svih vremena. Toliko dobra da sam zaboravio koliko je drugi dio Dark Soulsa bio bezveze.

Damjan Pažin

Hades (PC) 

Zasigurno nije misterija niti pretjerano iznenađujuća činjenica da neki od ključnih aspekata uspješnosti naslova iz Supergiant Games fabrike igara su zapravo zvuk, audio inženjering te svakako pozadinska glazba. Svi dosadašnji naslovi briljiraju na audio frontu te dostavljaju kompletan originalni soundtrack posebno za sve fanove kvalitetne glazbe iz igara. Njihov posljednji naslov Hades očituje se pretežno akcijski orijentiranim gameplayom, tako da pozadinska glazba svakako doprinosi turbo nabrijanoj atmosferi, posebice kad su u pitanju boss fight okruženja. Uzmite u obzir činjenicu da 99% pozadinskih skladbi za sve dosadašnje naslove dolazi od samo jedne osobe – audio direktora Supergiant Gamesa, Darrena Korba. Pod nazivom „God Of The Dead“, devet-minutna numera tematski opisuje finalnu borbu s vlastitim ocem baš onako kako bi željeli u stvarnom životu doživjeti pozadinsku glazbu u bilo kojem „fiktivnom sukobu“. Headset visoke kvalitete je strogo preporučan.

Leo Tot

Yakuza 6: The Song of Life (PS4)

Cijeli serijal Yakuza obiluje napetim i emocionalno nabijenim boss borbama i iako postoji veliki broj pretendenata u izboru za ovu kategoriju, nijedna toliko dobro ne dočarava same tragične okolnosti koje su dovele do te boss borbe. Kombinacija uobičajenog hard rocka na kojeg smo dosad navikli u serijalu u kombinaciji s violinom je savršena podloga za borbu sa Takumijem Someyom – mladim lavom klana Tojo. Osim uobičajenog motiva generacijskog sukoba koji je prisutan u višestrukim boss borbama sa Someyom tijekom igre, zadnja borba mijenja Someyu iz čistog negativca u anti-negativca, budući da je na posljednju borbu s Kiryuom prisiljen od pravih negativaca pod prijetnjom da će mu ubiti blisku osobu ako ne pobijedi Kiryua koji je pak s druge strane isto tako prisiljen na borbu jer želi doći do tih negativaca i zaštititi svoju surogat kćer Haruku. Uglavnom, glazbena numera s kojom ćete udarati šakama i nogama i promašivati zbog suza u oku.

Ivan Fratrić

Crash Bandicoot (PS4, PS1)

Jedna od najupečatljivih boss battle glazbenih sekvenci zasigurno je i ona iz prve Crash Bandicoot igre iz 1996. godine. Iako smo se u prvom Crashu susreli s mnogobrojnim boss neprijateljima jedan od onih koji nam je ostao u posebnom sjećanju je prvi boss battle protiv neprijatelja Papu Papu. I dok će neki taj prvi boss battle okarakterizirati kao najteži u igri, te će se dobro sjećati koliko im je problema stvorio, većini igrača je trebalo svega 20-ak sekundi za završetak borbe kojoj je zasigurno pomogla i fantastična pozadinska glazba koju najbolje možemo opisati kao da je iz nekog živopisnog jinglea kojem je svrha nabrijati slušatelja, a koju nikako nismo mogli zaobići u ovom tekstu. Ako ništa, barem za onu većinu igrača koji su završili borbu već nakon 20-ak sekundi i nikada nisu čuli kraj.

Ivan Medak

NieR: Automata (PC, PS4, XOne)

Razvojni studio PlatinumGames je 2017. godine pod izdavačkim kišobranom Square Enixa na tržište dostavio NieR: Automatu. Ova fantastična hack ‘n’ slash igra sadrži nevjerojatno zanimljivu i emotivnu priču s čak 27 različitih krajeva, a ta ista priča je popraćena zabavnim i brzim gameplayem. Pokraj priče i gameplaya, igra vas može oduševiti svojom atmosferičnosti koju je razvojni studio postigao pomoću tmurnih vizuala i fantastične glazbe koja će vas pratiti u svakom stopu. Svako područje, pokraj svog jedinstvenog vizualnog stila, sadrži svoju glazbenu temu koja je često bila razlog našeg besciljnog šetanja kroz igrine regije. Međutim, priznajemo kako smo se najviše ježili u boss fightovima. Je li je to zbog gameplaya ili pomno dizajniranih bossova? Definitivno, ali na naše ježenje je najviše utjecala glasna glazbena tema koja je specifična za svaku bitku te njenu fazu i upravo je to ono što boss fightove unutar ove igre čini još brutalnijima!

Borna Cmrečnjak

Prince of Persia: Warrior Within (PC, PS3, PS2, Xbox, GameCube, PSP, iOS)

Jedna od definitivno interesantnijih, no ne preteških boss borbi sigurno je ona s caricom vremena Kaileenom iz igre Prince of Persia: Warrior Within. Iako borba sama po sebi nije toliko duga i teška kao u nekim drugim igrama čiji će bossovi zauvijek ostati zapamćeni po svojoj kompleksnosti, epičnosti i slojevitosti, Kaileena će nam vječno ostati u pamćenju prvenstveno zbog njezinog kompleksnog odnosa sa samim protagonistom igre i zbog činjenice da će između svake od tri faze njih dvoje izmijeniti ključne linije dijaloga bitne za ocrtavanje cjelokupne priče i teme igre – sudbine.

No najvažnija od svega upravo je činjenica da je Kaileenina „boss batle“ tema imena „At War with Kaileena“ poznatog skladatelja Stuarta Chatwooda toliko epska da čitavu borbu podiže na višu razinu. Kompletni soundtrack igre prožet je tematskim orijentalnim elementima, no ponajviše će se tu naći metal glazbe – nešto po čemu je Prince of Persia: Warrior Within i ostao poznat te se izdvojio od ostalih nastavaka serijala. Metala, dakako, ima podosta i u ovoj boss battle temi, a ono po čemu se dodatno ističe je činjenica da je tema slojevita te se sastoji od tri dijela, svaki nabrijaniji od prethodnog te glazba lakoćom prati, naglašava i pojačava ono što se događa u borbi.

Svaki metalac definitivno će zauvijek „headbangati“ na ovu boss battle temu, a ni oni koji nisu fanovi žanra svejedno će osjetiti žar i sav bijes carice vremena Kaileene, koja nije spremna pomiriti se sa svojom sudbinom.

Matko Pavlić

Fire Emblem: Three Houses (NS)

Kandidat iz sjene za najbolju igru prošle godine, Fire Emblem: Three Houses je jedna od najboljih taktičkih strategija ove generacije, a briljira slojevitom i moralno sivom pričom koja od idealističnog studentskog okruženja stvara bolno bojište u kojem su donedavni prijatelji i kolege postali smrtni neprijatelji. Nećemo previše spojlati priču, no ovisno o kući koju izaberete priča će se odviti drukčije stoga se Fire Emblem može pohvaliti s hrpetinom pamtljivih boss borbi, a samim time i glazbenih tema. Skladatelji Takeru Kanazaki, Hiroki Morishita i Rei Kondoh napravili su apsolutno fantastičan posao, a jedna od najdražih boss tema nam je The Apex of The World koja maestralno kombinira trijumfalni orkestralni aranžman s elektronikom. Rezultat je nabrijavajuća, epska ali i zbog okolnosti priče pomalo sjetna skladba. Dovoljno o našoj fascinaciji ovom glazbenom temom govori činjenica da smo ju posudili za vlastito veliko finale u D&D-u protiv glavnog zlikovca. 

Luka Žučko