Prije točno 10 dana pisali smo o tome kako je Devolver Digital najavio GRIS – prekrasan 2D platformer čiji je fokus postavljen na narativ. Oduševljeni njegovim dizajnom i vizualima, nije nam trebalo dugo kako bismo se dočepali kontrolera i PC-ja na kojemu se nalazi igra te ju po prvi puta osjetili pod svojim vlastitim prstima iza zatvorenih vrata na ovogodišnjem gamescomu.

U ovoj prekrasnoj igri pratite priču mlade djevojke Gris koja je spletom nepoznatih okolnosti izgubila voljenu osobu. Sve to ju je dovuklo u depresivno stanje, izgubila je mogućnost govora (ali ne i pjevušenja) te se sama izgubila u svom imaginarnom svijetu u kojemu se suočava sa svojim problemima. Gris će kroz priču emotivno napredovati, a kako će kroz priču dobivati novi pogled na taj imaginarni svijet, tako će otkrivati i nove puteve u istome.

Najljepši aspekti igre su definitivno njezini vizuali i animacije popraćene predivnom glazbom i zvukovima

Veoma bitna značajka u igri biti će haljina koju naša protagonistica nosi. Kako prolazimo kroz priču, haljina će dobivati nove “nadogradnje” tojest mogućnosti kao što su lebdenje, dvostruki skok i pretvaranje iste u četverokut koji Gris čini tromijom, što joj u nekim situacijama pomaže da ju ne otpuše vjetar. Iz razvojnog studija su nam rekli da ovo sigurno nisu sve mogućnosti koje Gris ima, već samo mali uvid, te da će ih u konačnoj verziji igre biti mnogo više.

Iako će se Gris na svojem putovanju kroz svoj imaginarni svijet susresti sa zvijerima, one neće predstavljati klasične neprijatelje. Igra se striktno fokusira na platforming i puzzle dijelove, dok će zvijeri donijeti veliku promjenu u određenim sekcijama i stvoriti nelagodu od koje Gris mora pobjeći koristeći svoje mogućnosti, ali i mogućnosti zvijeri. Skraćeno – igra prakticira pacifizam i potiče igrača na razmišljanje što je svakako dobrodošla promjena.

gris_02

Jedna od “zvijeri” od koje smo bježali za vrijeme demoa bila je ova ne tako mala ptičica

Što se tiče same responzivnosti i brzine gameplaya, GRIS se (barem trenutno) ne može svrstati u klasične, brze platformere pošto kretanje naše protagonistice jednostavno nije dovoljno brzo. Isto tako, valjalo bi napomenuti da developer tvrdi da ovo nije finalna odluka te da se ovo može promijeniti, ali ova verzija igre u trenutnom stanju definitivno nije materijal u kojemu će speed runneri imati mnogo posla.

To nas dovodi do kontrola i samog odaziva istih. Iako smo GRIS igrali na DualShock4 kontroleru koji je bio spojen u PC, sve je funkcioniralo odlično – bez ikakvog delaya ili sličnih, neugodnih situacija. Sve kontrole su odlično pozicionirane i to će definitivno pomoći da igru zaigraju i casual, ali i hardcore igrači.

Igrači mogu očekivati 12-ak sati priče bez iti jednog slova.

GRIS je definitivno jedna od igara kojima se izrazito jako veselimo, pogotovo nakon polusatnog demoa koji smo imali priliku odigrati. Igra bi se na tržištu trebala pojaviti na PC-ju i Nintendo Switchu ovoga prosinca i nadamo se da će svih 12-ak sati igre biti čisti užitak.