I dok zeleni gigant Microsoft cjelokupnu budućnost i filozofiju svoje konzole Xbox bazira na uslugama kao što je pretplata na servis Xbox Game Pass, s druge strane Take-Two kao jedan od najpoznatijih izdavača današnjice i krovni vlasnik studija Rockstar Games i 2K Games (BioShock, GTA, Red Dead Redemption 2 itd.) smatra da pretplatnički servisi nisu budućnost distribucije igara.
U nedavno održanom razgovoru s investitorima u sklopu financijskog izvještaja, Karl Slatoff, predsjednik kompanije Take-Two Interactive, rekao je kako je kompanija i dalje otvorenog uma, kao što je bila kad su, primjerice, na Game Pass nakratko doveli igre Red Dead Redemption 2 i GTA V, no poentirao je da su “izrazito skeptični oko toga da će pretplate kao što su Game Pass i EA Play u budućnosti biti jedini način ili primarni način distribucije interaktivne zabave“.
Star Wars Jedi: Fallen Order postaje launch naslov za Xbox Series X/S kroz pretplate EA Play i Game Pass
Razlog iza tog skepticizma, ističe Slatoff u ime kompanije Take-Two, jest “način na koji ljudi konzumiraju pretplate, kao i početna cijena za posjedovanje igara, koja je vrlo razumna i vrlo vrlo niska po satu“. Tu tvrdnju pokušao je poduprijeti činjenicom da čak i najstrastveniji igrači zapravo odigraju samo nekoliko igara godišnje.
“Ne vjerujemo da pretplate mogu cvasti iz uspjeha pojedinih igara, to je neuspješan poslovni model. Pretplate mogu odigrati ulogu u dostavljanju kataloga i ponude“, istaknuo je Slatoff te dodao: “Na kraju dana, potrošači će odlučiti, a mi ćemo biti tamo gdje su potrošači“, potvrđujući da Take-Two, unatoč skepsi, ima plan nastaviti periodično donositi svoje igre na brojne pretplatničke servise.
O čemu se tu točno radi, možda se pitate nakon što ste pročitali sve rečeno? Prvo, vjerujemo da je tu s jedne strane želja da igrači svaku igru plate po punoj cijeni, a ne kroz mjesečni iznos pretplate u kojoj dobiju hrpetinu igara. Drugo, postavljajući situaciju kroz prizmu činjenice da većina igrača godišnje odigra jako malo igara, Slatoff i Take-Two vjerojatno ciljaju na to da je pretplata mnogima zapravo ultimativno neisplativa.
Broj pretplatnika na Xbox Game Pass porastao za 50% u samo pet mjeseci
Ako se uzme u obzir da Game Pass bez popusta košta 15 dolara mjesečno, to znači da ćete godišnje izdvojiti 180 dolara i dobiti hrpu igara koje možda i nećete stići odigrati, pa ćete možda htjeti ipak utrošiti samo 60 dolara na jednu veliku igru koju želite i stignete odigrati u toj godini.
Nije neki veliki argument, pogotovo ako u tu računicu dodate još jednu ili maksimalno dvije igre, čime ste već dosegnuli cifru od 180 dolara, a poznato je da ljudi danas igraju više nego ikad dosad, čemu je pomogao i ostanak doma tijekom pandemije koronavirusa (o izvještajima o dosad najvećoj potrošnji u gamingu u posljednjih deset godina pisali smo u srpnju na ovome linku).