Uoči skorašnjeg izlaska očekivanog novog nastavka serijala Gran Turismo 7, evo i nešto za ljubitelje vožnji volanom.
Povijest razvoja standarda za vozačku periferiju je usko vezana za serijal Gran Turismo. Danas je malo poznato kako je razvojni studio Polyphony Digital još 1999. godine započeo suradnju s tada vodećim svjetskim proizvođačem volana, Logitechom, kako bi s njima radio na volanu za serijal Gran Turismo. Prva igra koja je podržavala tada revolucionarne force feedback volane bio je Gran Turismo 3 za konzolu PS2, a podržavao je sve tadašnje volane tzv. “force” serije.
Prvi službeni volan predstavljen je uz Gran Turismo 4, a radilo se o danas kultnom DFP modelu, koji je donio 900 stupnjeva okreta i, za ona vremena, visoku kvalitetu izrade. GT4 je odmah podržavao i tada napredne PC volane Logitechove serije G, a izlazak nove konzole i igre GT5 donio je i novog tehnološkog partnera, francuski Thrustmaster. Model T500, s remenim pogonom i podrškom za okret kola od 1080 stupnjeva, je do danas jedan od najboljih volana ikada napravljenih u svom tehnološkom razredu, a izlazak GT-a 6 donio je i cijenom nešto prihvatljivije modele T300.
Kroz tu eru, Logitech je bio zastupljen nešto jeftinijim modelom Driving Force GT, no vrh ponude su predstavljali modeli Thrustmaster. Izlazak GT Sporta i konzole PS4 rezultirao je iznimnim Thrustmasterovim modelom TGT, službenim volanom koji je obilježio sve globalne turnire u GT Sportu. Istovremeno, još od PlayStationa 3 i GT-a 5, mnogi vozači su odabirali tehnološki superiorne modele njemačke proizvodnje Fanatec, koji su prvobitno bili tek djelomično podržani od strane PlayStationa.
S godinama, Fanatec je stvarao sve naprednije volane i pedale, koji su postavljali nove granice u tehnologiji i kvaliteti izrade (posredno i cijeni), a s najavom igre Gran Turismo 7 došla je još jedna revolucija: volan Fanatec Gran Turismo DD Pro, prvi ikada komercijalni volan s tzv. direct drive pogonom i službenom licencom za Gran Turismo i PlayStation 5. Nezahvalno je iz hrvatske perspektive raspravljati o cjenovnom razredu GTDDPro modela, no doista je nezamislivo da je preko noći omogućeno da se za 699 eura dobije direct-drive baza, volan, i iznimno kvalitetne pedale s Fanatecovim potpisom.
Doseg je utoliko veći jer je Fanatec cijenom i kvalitetom DD baze i dodatne opreme iza sebe ostavio sve konkurente, uključujući i proizvođače ezoterije kakva se može koristiti samo u PC simulacijama. Danas je posve nemoguće naći cjelovitiji i bolji paket od GTDDPro, i nema sumnje kako će serija DD postaviti standarde kakve će ostali suparnici u svijetu proizvođača hardvera iznimno teško nadmašiti.
Imali smo priliku voziti GTDDPro u GT Sportu nekoliko posljednjih tjedana, a ovim putem reći ćemo i da uz njega testiramo Gran Turismo 7 čiju ćete recenziju moći čitati u idućem broju časopisa Reboot. Dotad, na ovom linku pronađite naš upravo danas objavljeni veliki web feature s osvrtom na 25 godina ovog najprodavanijeg serijala na PlayStationu i dojmovima iz zatvorenog preview eventa za nadolazeći Gran Turismo 7.