Ljudski je biti radoznao, a poželjeti iskusiti nešto posve novo, što koketira sa znanstvenom fantastikom, apsolutno je u rangu svih „ludih” želja kakve bi poželjela većina ljudi. VR se tako čini kao nešto što bi moglo zaluditi masu, a opet, godinama se čeka taj proboj iz specijaliziranog odnosno uskog u otvoreno tržište. Tehnološka dostignuća VR uređaja dosegla su razinu koja bi mogla učiniti takav pomak – no za uspjeh tih razmjera nisu važne samo tehničke karakteristike već i podrška cijelog sustava, interes javnosti, stabilan razvoj i niz drugih faktora od logistike pa do promocije. Može li Sony s PlayStationom VR2 učiniti taj iskorak i ostvariti komercijalni uspjeh kakvog je vjerojatno priželjkivala i SEGA 1993. godine kada su najavili prototip uređaja SEGA VR, prvi pokušaj komercijalnog VR uređaja za neku igraću konzolu (u ovom slučaju za SEGA Genesis)? Je li tehnologija dovoljno učinkovita i komforna da se igrači mogu fokusirati isključivo na sadržaj?
Radi se o osjetnom generacijskom skoku u odnosu na PS VR

INSTALACIJA je prilično jednostavna, a videom je u izborniku konzole prikazano postavljanje naglavnog uređaja na glavu kroz nekoliko kratkih animacija. Više nego dovoljnih.
Prije nego zaronimo
Prije nego krenemo s detaljnijim prikazom naših dojmova i zaključaka, želimo podijeliti informacije kako je druženje s PlayStationom VR2 započelo tek nedavno, no kako smo maksimalno iskoristili raspoloživo vrijeme i dojmove skupljali najviše igranjem Horizona Call of the Mountain, koji je i ključna igra za promociju mogućnosti uređaja, kao i s deset drugih igara (jedanaest ako Moss Bundle računamo kao dvije igre) koje smo imali na raspolaganju u vrijeme pisanja ovog teksta. Recenzije tih igara, kao i onih koje nam stižu redovito ili onih za koje čekamo VR nadogradnje (Gran Turismo 7, Resident Evil Village, No Man’s Sky), očekujte u narednim danima i tjednima. Važno je napomenuti kako se radi o različitim žanrovima i iskustvima koji se igraju sjedeći, stojećki ili u slobodnom prostoru za igranje. Te kako se njihova igrivost bazira na akciji, rješavanju problema, istraživanju ili naprosto promatranju.

VENTILACIJA prostora ispred očiju je po svemu sudeći vrlo učinkovita. Nismo imali baš nikakvog problema sa zamagljivanjem iako smo se igrali noseći naočale, kao i bez njih.
Ergonomija naglavnog uređaja
Dizajn naglavnog uređaja podsjeća na originalni PS VR te je i dalje nosivost samog uređaja raspoređena na zadnji i prednji dio glave, a ne samo na područje ispred lica kako to čini Quest. Postavljanje na glavu, zatezanje na zaglavlju s kotačićem te približavanje prednjeg dijela licu je vrlo intuitivno i stvar automatike nakon već nekoliko postavljanja. Uređaj je lagan,
Nismo primijetili veći zamor pri dužim sesijama igranja no držali smo se formule – sat vremena igranja pa 15 minuta odmora
Više od stotinu igara je potvrđeno u razvoju, a neslužbeno se radi i o više od 122 igre

VR SENSE kontroleri ugodni su u rukama, no možda bi mogli biti premali za one s velikom šakom. Prilično su lagani, iako se pitamo što je bolje – da su lagani ili da su malo teži no s većom baterijom, obzirom da ove traju samo oko četiri do pet sati igranja.
Ergonomija kontrolera VR Sense
Kružni oblik kontrolera, odnosno prsten kroz koji se provlači ruka prije nego se prihvati kontroler, dizajnom podsjeća na kontrolere Oculus Touch za Oculus Rift S, što je po mnogima pozitivna stvar. Kontroleri su lagani, ali imaju potrebni osjećaj težine za ugodno korištenje u dugim seansama. Dostupnost triggera (L2 i R2) je većini korisnika idealna, no ipak se pitamo hoće li onima s velikom šakom biti malo premalen razmak između njih i dodatnih tipki (L1 i R1) koji su predviđeni za kontrolu srednjim prstom (dakle suprotno nego na DualSenseu). D-pad tipke, odnosno akcijske tipke, raspoređene su na oba VR Sensea, dok je tipka PlayStation identična na oba kontrolera. Materijali su kvalitetni, osjećaj u ruci dobar i zaštitne vezice ne stvaraju problem kod nošenja. Barem se nama tako činilo – dosta prirodno jednom kada ih počnete koristiti.

SKIDANJE SILIKONSKE GUME koja sprječava prodor svjetla, kako bi se mogla čistiti (po preporuci samo s vodom), svakako je korisna opcija. Pogotovo jer su dijelovi te gume u direktnom kontaktu s kožom nosa i lica.
Sve počinje od kvalitetnog prikaza
Rezolucija od 2K po oku za 4K prikaz uz HDR, osvježavanje od 120 Hz, 110 stupnjeva kuta gledanja – tehničke su mogućnosti u vrhu onoga što VR uređaji danas nude. I ako niste do sada isprobali neki VR uređaj, ili ako ste koristili originalni PS VR, dojam koji PS VR2 ostavlja već od prvih trenutaka korištenja je pozitivni šok. Teško je opisati riječima prisutnost u VR okruženju
Kontroleri VR Sense vrlo precizno i responzivno prenose pokrete rukom odnosno šakom, dok prepoznavanje palca i kažiprsta te srednjeg prsta radi korektno
Besplatne nadogradnje za Gran Turismo 7 i Resident Evil Village očekuju se s početkom prodaje uređaja, a omogućit će igranje kompletnih igara u VR okruženju

PLAY AREA, odnosno sigurno područje igranja, postavlja se skeniranjem okoline, a to se pak čini okretanjem glave oko sebe. Naknadno se može editirati i proširiti odnosno smanjiti koristeći kontroler. Ako vam se prostor za igranje nije mijenjao, pri idućem pokretanju VR uređaja dovoljno je malo pogledati okolo da uređaj prepozna i iz memorije povuče ranije snimljeno područje.
Stilovi igranja
Postoje tri načina igranja igara, sjedenjem, stajanjem i u području sigurnom za igru (kojeg skenirate i označite prateći upute). Neće sve igre biti igrive u sva tri načina igranja i ta informacija će biti dostupna uz općenite informacije o igri, dok će korištenje VR-a u kinematografskom modu automatski značiti da sjedite te neće biti prikazano područje za igru.
U najaktivnijem načinu igranja potrebno je označiti sigurnu zonu za igranje te vas vizualni pokazatelji upozoravaju ako se približite granicama

PS VR2 nije kompatibilan s PlayStationom 4, kao što VR igre za PS4 nisu kompatibilne s PlayStationom VR2. S druge strane dio njih će biti priređen za PS VR2 i kontrolere VR Sense poput vrlo uspješnih igara Moss s originalnog PS VR-a.
Dugotrajne sesije
Nakon dužih sesija igranja, sve što je više od sat vremena, osjetili bi manji zamor – no nije to bilo ništa posebno neugodno ili strašno. A treba reći i kako sličan zamor osjećamo kada igramo igre sa slušalicama – koje su sad pak samo dio paketa cijelog VR ugođaja. Naravno, ne možemo govoriti za svakoga jer svi smo različiti, no možemo o svom iskustvu – a ono, po pitanju zamora igranja u VR-u je u razinama pozitivnih očekivanja. Nećemo puno razmišljati o tome jesmo li spremni za igru, na način imamo li energije za igru i VR ili ne. Što je veliki pomak u odnosu na originalni PlayStation VR, s kojim smo ponekad imali prezamornih sesija, čak i neigrivih. Želimo reći kako se ne smatramo posebno otpornima na VR okruženje (računajući iskustvo i s drugim VR uređajima), ali i kako s PlayStationom VR2 nismo još imali neugodnih iskustava. S druge strane, važan je i softver i rješenja koja dizajneri koriste, pa ćemo vidjeti kako će se razvijati situacija s budućim igrama i projektima.

RESPONZIVNOST I PRECIZNOST kontrolera VR Sense je odlična, a ako kojim slučajem imate problema s preciznošću pokreta (možda zbog manjka svjetla u prostoriji ili previše objekata koji smetaju), moguće je u izborniku upaliti pomoćnu opciju praćenja uređaja tako da se na TV ekranu uključi posebni okvir koji VR uređaju olakšava prepoznavanje u prostoru.
Dojam, odnosno dojmovi koji se još skupljaju (s guštom)
U ovim prvim danima korištenja novog PlayStationovog VR-a skupili smo jako puno pozitivnih dojmova, pa iako ne možemo reći sa sigurnošću kako je ovo „the real VR thing” koji je predodređen za veliki i graciozni uspjeh, svakako možemo prenijeti da smo dobili i više nego
Inicijalni dojmovi su iznimno pozitivni, PS VR2 može postati novi poligon originalnih igara
Hvala PlayStationu Hrvatska na ustupljenom testnom uređaju.
PlayStation VR2 u prodaju dolazi 22. veljače po cijeni od 666 eura, dok se preporučena maloprodajna cijena od 600 eura može postići uz prednarudžbu kod nekih distributera.

DODATNI PUNJAČ kontrolera će izgleda biti dobra investicija jer baterije kontrolera VR Sense traju manje nego one u DualSenseu, a spajati ih s dva USB kabela, uz treći za DualSense i možda četvrti ako punite slušalice Pulse 3D, zvuči kao tlaka.

KINEMATOGRAFSKI NAČIN RADA na uređaju PS VR2 podržava prikaz u 120 HZ i ima podršku za HDR bez obzira podržava li vam TV te opcije.