Nakon mjeseci i mjeseci, pa čak i godina pretpostavki, glasina i povremenih curenja što točnih, što netočnih informacija, danas smo saznali prve prave i službene informacije o dugo očekivanoj idućoj generaciji Sonyjeve konzolePlayStation 5.

PlayStation 5 ipak neće ugledati svjetlo dana 2019. godine, ali je definitivno u poodmakloj fazi produkcije.

Novosti o idućoj generaciji konzole PlayStation dolaze s portala Wired, koji je imao priliku kroz ekskluzivni intervju saznati sve o tome direktno iz sjedišta Sonyja. Ono što je prvo i najbitnije – PlayStation 5 definitivno neće izaći na tržište 2019. godine, ali je “na dobrome putu” te se, ako je suditi po informacijama koje prenosi Wired, potencijalno očekuje iduće godine. Razgovarajući sa Sonyjevim glavnim arhitektom i producentom Markom Cernyjem, Wired navodi kako PlayStation 5 nikako neće biti samo još jedna nova nadogradnja, kao što je to bio PlayStation 4 Pro, već potpuno nova next-gen konzola koja će zaista biti korak naprijed za Sony i, generalno, za tržište konzola i gaming industriju.

Za razliku od PlayStationa 4 Pro, PlayStation 5 definitivno će biti ogromni skok u iduću generaciju konzola, tvrdi Mark Cerny, Sonyjev glavni arhitekt i producent

Tehničke specifikacije

S tehničke strane, već jako dugo internetom kruže brojne glasine o tome što će i kakva će tehnologija pogoniti PlayStation 5, a Sonyjev glavni arhitekt sada je razjasnio određene detalje po tom pitanju. Tako saznajemo da će iduća Sonyjeva konzola imati AMD procesorski čip baziran na trećoj generaciji AMD Ryzen i to s osam jezgri, uz novu 7-nanometarsku Zen 2 mikroarhitekturu. Što se grafike tiče, PlayStation 5 će imati vlastitu prilagođenu verziju nove AMD Radeon serije imena Navi (koja se generalno na tržištu grafičkih kartica očekuje ovoga ljeta). Naravno, ako ste ikada i sumnjali, Cerny ističe kako će kroz spomenutu grafičku karticu PlayStation 5 podržavati poznatu i pompoznu tehnologiju Ray Tracinga za vrhunske vizualne efekte i osvjetljenje – nešto što je trenutno samo rezervirano za PC i što dosada nijedna konzola nije bila u stanju izvesti.

Cerny se tijekom intervjua kratko foksuirao i na audio poboljšanja te je naveo kako će novi AMD procesorski čip imati i prilagođenu jedinicu za 3D audio, a prema njegovim riječima, to će redefinirati što jedna konzola može učiniti sa zvukom u videoigri. “Kao gameru, bilo mi je pomalo frustrirajuće što se audio nije previše promijenio između PlayStationa 3 i PlayStationa 4. S ovom idućom konzolom, naš san je pokazati koliko drastično drukčije audio iskustvo može biti kad na njega primijenimo značajne količine hardverske konjske snage“, rekao je Cerny najavivši time kako nas s konzolom PlayStation 5 očekuje dosad neviđena razina zvučne imerzije, jer će zvukovi dolaziti sa svih strana i primjenjivati pravi surround sustav. To, također, znači da će i PSVR imati značajnu upotrebu u sklopu iduće generacije, a Cerny je potvrdio kako će trenutni PSVR headset imati podršku na konzoli PlayStation 5.

Tehnologija Ray Tracinga i nevjerojatno detaljno osvjetljenje postaju stvarnost i na PlayStationu 5, po prvi puta dobrano komplicirajući onu dobru staru raspravu: “Što je bolje – PC ili konzola?”

Specijalizirani SSD disk i brzina

PlayStation 5 podržavat će poznatu i pompoznu tehnologiju Ray Tracinga za vrhunske vizualne efekte i osvjetljenje

Ono što će, prema Cernyjevim riječima, biti najveći “game changer” na području konzola i ključ iduće generacije je tvrdi disk. Naime, PlayStation 5 će imati SSD disk, ali ne bilo koji kakav imamo prilike vidjeti u modernim kućnim računalima već potpuno novi specijalizirani i kreiran specifično za Sonyjevu novu konzolu. Nažalost, na samoj prezentaciji Cerny nije htio razjasniti tehničke detalje, kao ni informacije o tome tko ga proizvodi, no ono što je obećao je činjenica da će to biti najbrži SSD disk na čitavom tržištu i brži od bilo kojega SSD diska kakav je danas dostupan na PC-ju. Kako bi dokazao njegovu brzinu, Cerny je na prezentaciji usporedbe radi koristio Insomniacovu PS4 igru Spider-Man, koju je upogonio na PlayStationu 4 Pro i na novom dev kit prototipu PlayStationa 5. Kako navodi Wired, Cerny je za potrebe demonstracije pokrenuo fast travel između dvije lokacije u igri. Loading i učitavanje nove pozicije na PlayStationu 4 Pro trajalo je 15 sekundi, dok je na prototipu PlayStationa 5 sve to trajalo strelovitih 0.8 sekundi, što je zaista ogromna i pomalo nevjerojatna vremenska razlika u brzini učitavanja igre i okoline.

Za razliku od dosadašnjih SSD diskova na kakve smo navikli, PlayStation 5 će gurati inovacije i na tom području te ponuditi zapanjujuće velike brzine učitavanja

Fizičke igre i backwards compatibility

Što se ostalih detalja tiče, valja spomenuti i nekoliko informacija koje će svim gamerima biti više nego interesantne. Prva od tih stvari koju je Cerny istaknuo je činjenica da će PlayStation 5 imati podršku za backwards compatibility, odnosno, podržavat će igre s konzole PlayStation 4, što je zaista sjajna vijest za sve one koji su relativno nedavno uložili u PS4 i njegove igre te su se bojali da će njihova investicija propasti dolaskom nove konzole. Druga interesantna informacija tiče se nedavnih vijesti i pretpostavki o tome hoće li budućnost gaminga biti isključivo digitalna. Dok Microsoft upravo otkriva svoju novu konzolu Xbox One S bez čitača diska, Cerny je na prezentaciji potvrdio kako će PlayStation 5 i dalje imati čitač diska i neće biti isključivo digitalan. Dakle, čak i u idućoj generaciji Sonyjeve konzole imat ćemo mogućnost kupnje fizičkih kopija igara, što će zasigurno razveseliti brojne fanove i kolekcionare fizičkih izdanja.

PlayStation 5 će imati podršku za backwards compatibility, tako da ćemo na njemu vrtjeti i igre s PlayStationa 4, a k tome će imati i čitač diskova i neće biti “samo digitalan”

Posljednja informacija razveselit će sve one koji brinu o rezoluciji, razlučivosti i kvaliteti slike. Dakako, radi se o tome da će PlayStation 5 podržavati 8K rezoluciju u svoj njezinoj slavi. Iako 8K danas još uvijek nije zlatni standard (kao ni 4K u nekim dijelovima svijeta), zasigurno će u bližoj budućnosti to postati, a Sony je donio mudru odluku i logični korak time što će podršku za tako visoku rezoluciju implementirati u iduću generaciju svoje konzole i standard budućnosti primijeniti na PlayStation 5. Dakako, o samim igrama zasada još uvijek nije bilo govora, kao ni informacija o streaming uslugama, o čemu se u zadnje vrijeme često bruji na internetu (pogotovo nakon Googleove najave platforme Stadia). “Mi smo pioniri cloud gaminga i naša vizija postat će jasnija kad se približimo lansiranju [konzole]“, ukratko je odgovorio Cerny na upit o streaming komponenti te pritom dao naslutiti da ćemo o Sonyjevom planu za streaming ipak saznati nešto kasnije.

Kako spominje portal Wired, pretpostavka je da nas u početku očekuju igre koje će izlaziti istovremeno i za PlayStation 4 i za PlayStation 5, a Death Stranding navode kao mogućeg kandidata koji će zaživjeti na obje konzole

Kako god bilo i koliko god morali čekati do izlaska konzole PlayStation 5, ekskluzivni intervju koji je odradio Wired donosi nam potpuno novi uvid u Sonyjevu konzolu iduće generacije i definitivno se radujemo njezinom izlasku, kad god to bilo. Za puno više informacija o PlayStationu 5, na ovome linku pročitajte originalni članak portala Wired u cijelosti.