Malena kompanija koja se podjednako bavi igrama na ploči, RPG-ovima i strategijama za računala prije nekoliko tjedana tiho je izdala ovaj skriveni dragulj koji bi svaki ljubitelj strategija na poteze trebao imati na svojoj listi. Iako na prvi – ni na drugi – pogled vjerojatno neće oduševiti vizualno, jer može se podičiti tek siromašnim statičnim pogledima na zemljopisne mape, Ozymandias ima onu kvalitetu “još samo jednog poteza” kojom je Civilization osvojio svijet a Polytopia mobilne telefone. Jednostavno, kad krenete, teško ćete se odvojiti od igre dok ne završite partiju, pa je dobro da je struktura takva da partije traju između 30 i 60 minuta. Ili, ako dugo razmišljate, trostruko toliko.

Majstorstvo je u detaljima

[Ozymandias] Starogrčki naziv za faraona Ramzesa II, engleski pjesnik Percy Bysshe Shelley proslavio je kao pojam osobe koja je nekad bila slavna a danas je potpuno zaboravljena

Koncept je jednostavan i podsjeća na razne igre na ploči: svako osvojeno polje donosi različite resurse, a resursima kupujete nova polja i armije s ciljem da pobijedite protivnike. No, jednostavnost je samo na površini. Osvajanje polja košta, a tu cijenu možete smanjiti ako uložite resurse. Postoji određeni postotak gubitka resursa, koji također možete spriječiti ulaganjem. Vojsku, kad ju kupite, treba opet održavati na snazi resursima – a svaka frakcija ima određene bonuse i maluse koji utječu na to koliko što košta. Da se sve ne bi svelo na matematiku optimizacije, tu su i “prilike” – mali dodatni zadaci koje dobivate svaki potez te mogu rezultirati sitnim prednostima. A čak i ako sve matematičke odnose između prinosa resursa, opadanja snage i rasporeda armija dobro razumijete, tu je konfiguracija terena na koju vašu strategiju treba primijeniti.
Na sreću, igra dolazi s vrlo dobrim tutorialom koji će vas kroz nekoliko misija uvesti u svaki koncept te u nekih pola sata naučiti sve što trebate znati. Dalje, naravno, idete vježbom.

Izvrsni tutorial naučit će vas igrati kroz progresivno kompleksne misije, pod budnim okom Gertrude Bell, slavne britanske arheologinje

Protiv pametnjakovića

Dodajte na to da je umjetna inteligencija prilično pametna i vrlo će dobro rasporediti svoje resurse, braniti slabe točke i osnaživati, kako gradove, tako i internu strukturu svojih carstava, pa borba definitivno nije lagana. Svaka mapa nudi nekoliko početnih carstava koje se razlikuju pozicijom i karakteristikama pa pobijediti u svakoj ulozi je dugotrajan i težak pothvat.

Igra je varljivo statična no sposobna je progutati ogromnu količinu vremena a da ni ne osjetite

A ako ispadne da ste zaista briljantni i računalo vam ne predstavlja problem, tu je i multiplayer. Doduše, serveri su pomalo praznjikavi, no zna se dogoditi da naiđete na raspoložene protivnike – a uvijek ostaje opcija igranja s prijateljima. Nažalost, isključivo preko interneta, što je čudno jer Ozymandias se sasvim ugodno može igrati na jednom računalu. Naime, nema potrebe za skrivanjem – sve informacije o svim protivnicima dostupne su u svakom trenutku, pa pobjeda ne leži u tome da nekog iznenadite nego da ga nadmudrite. Naravno, malo je i u sreći. Baš kao u igrama na ploči.

Pobjeda dolazi kad ostvarite određeni broj ciljeva – no ključno je zagospodariti mapom, a ciljeve je onda lako ispuniti

Oprezno – zarazno!

Jedan pogled na slike dat će vam do znanja da ovdje nema blještavila, specijalnih efekata i akcije. Samo polagana glazba i odmjeravanje opcija, različitih strategija i oportunitetnih troškova.

Samo na najlakšem levelu težine možete igrati bez razmišljanja

Postavljanje zastavica na lokacije koje želite osvojiti. Pomicanje malenih čovječuljaka koji predstavljaju vojnike. Odluke o tome koliko novaca investirati u vojsku a koliko u znanost. Biranje između suprotstavljenih misija i odvagivanje njihovih prednosti… i onda shvatite da je već prošlo nekoliko sati iako ste imali nešto hitno za obaviti. Zaigrajte ali čuvajte se. Ozymandias kao pojam možda simbolizira zaboravljenu osobu, ali uz ovu igru ćete vrlo lako zaboraviti sve ostalo.

Različiti pregledi omogućuju da u svakom trenutku vidite koliko je snažan utjecaj koje civilizacije na svako polje te da planirate strategiju

Ulaganje znanosti u unaprjeđenja gotovo je jednako važno kao ulaganje novca u vojsku i efikasnost

Na nekim mapama imate mjesta da se razvijete, dok na drugima nastane gužva već za nekoliko poteza