Obično kad pomislite na visokobudžetnu igru sa superjunacima, na pamet će vam pasti Insomniacov Spider-Man, Rocksteadyjev serijal Arkham ili možda nesretni Avengersi Crystal Dynamicsa. Očekujemo neke akcijske avanture iz trećeg lica i možebitno otvoreni svijet s hrpom Riddlerovih trofeja. Ili što god bi već bio njihov pandan. Strateške igre sa superjunacima rezervirane su, barem onako odokativno, uglavnom za mobilno tržište. Hoće li to biti još jedna u nizu gacha igara koja ganja kitove koji će iskrcati velike novce da oforme svoj tim superjunaka, ili nešto puno zanimljivije u stilu fenomenalne kartaške igre Marvel Snap. Igra koja pokazuje da u mobilnom prostoru itekako postoji, pa.. prostor, za igre koje privlače svojom jednostavnom, ali razrađenom gameplay petljom te ne žele od vas iskamčiti zadnju lipu. Pardon, cent.

NAJBOLJI OD NAJBOLJIH Ako ste fan Marvela, sigurno ćete cijeniti alternativne kostime i hrpu referenci na prošlost svojih omiljenih junaka.

Imajući sve to na umu, Marvel’s Midnight Suns je svakako podignuo nekoliko (pozitivnih) obrvi odmah po svojoj najavi. Osim crème de la crème Marvelovih junaka, Midnight Sunsi su puno zanimljiviji jer je pomalo neočekivana visokobudžetna igra. Razvojni studio Firaxis je svoju ostavštinu zacementirao s epohalnom strategijom na poteze XCOM 2 i njenom hvaljenom ekspanzijom War of the Chosen te sa serijalom Civilization (na kojem rade od civke 3) čiji je utjecaj u žanru 4X strategija nemjerljiv. Mnogima, ipak, sigurno nisu bili visoko na listi potencijalnih razvojnih studija koji bi preuzeli palicu razvoja neke stripovske adaptacije.

Nama je definitivno drag ovaj neočekivani razvoj događaja jer su Marvel’s Midnight Suns jedna od najboljih igara prošle godine koja u jednakoj mjeri osvaja svojom promišljenom kombinacijom strategije na poteze i deckbuildera te čistim šarmom mnogobrojnih junaka s kojima smo htjeli provoditi vrijeme i odlaziti na druženja dugo nakon što se odjavna špica odvrtjela.

Simulator prijateljstva

Midnight Sunsi su istovremeno igra koju možete igrati u kratkim seansama budući da misije traju 20-ak minuta ili se izgubiti satima u zaraznoj petlji druženja i borbe

Midnight Sunsi su izuzetno jaki na riječima te ćete gotovo polovicu vremena u igri provoditi pričajući i chillajući sa superjunacima. Druga polovica je, naravno, rezervirana za borbu, no o tome nešto kasnije. Bez previše spojlanja priče – naša junakinja (ili junak) Hunter su uskrsnuli kako bi porazili demonsku kraljicu Lilith koja je ujedno i njihova majka. U tome će im pomoći Midnight Sunsi (Nico Minoru, Ghost Rider, Blade, Magik), Avengersi (Iron-Man, Dr. Strange, Captain Marvel, Captain America) te Spider-Man i Wolverine. Naravno, taj roster likova raste kroz priču te u kasnijim činovima uključuje i neke posrnule junake s kojima ćete se kroz priču morati i boriti kako bi ih oslobodili Lilithinog utjecaja. Putem sezonske propusnice je u igru već stigao urnebesni Deadpool a potvrđeni su Venom, Morbius i Storm. Osim što će svi ovi jaki karakteri i dva jako različita tima morati naučiti raditi skupa, svaki od junaka ima vlastitu sporednu priču koju će vam otkrivati kako se zbližavate s njima. Produbljivanje prijateljstva stvara se zajedničkim aktivnostima poput treniranja, druženja i darivanja. Naravno, budući da uslijed demonske apokalipse svi vole jako puno pričati, odabirom „ispravnog“ dijaloga ćete uglavnom dobivati prijateljske bodove. Magik je introvertirana, sarkastična i ne boji se prihvatiti svoju mračnu stranu, stoga u razgovoru s njom nećete daleko dogurati ako glumite sveca – ona voli iskrenost i direktnost čak i da ju je teško za čuti. Robbie Reyes, odnosno Ghost Rider, ima osjećaj kao da nije toliko bitan član tima stoga s njim ne želite biti mračnjak već mu pružiti podršku kako bi mogao ispuniti svoj puni potencijal i riješiti se svojih nesigurnosti.

EFEKTI NA SVE STRANE Možda animacijama lica i dizajnom junaka Midnight Sunsi ne vrište next-gen, no kad odete u misiju i efekti krenu frcati na sve strane itekako ćete cijeniti audio-vizualnu prezentaciju.

Osim interakcije s Hunter, zabavno je gledati i kako se razvijaju i stvaraju prijateljstva između ostalih članova Midnight Sunsa. Peter Parker i Robbie Reyes će se zbližiti oko svoje međusobne ljubavi za videoigre i mehaniku, Tony Stark i Steven Strange (Dr. Spooky kako ga zove Tony) morat će naučiti staviti svoje razlike po strani te usuglasiti svoja dva velika ega kako bi bili najkorisniji timu. Možda najbolja sporedna pričica jest ona o cvjetanju romanse između Bladea i Captain Marvel. Michael Jai White u odličnoj izvedbi Bladea ždere svaku scenu kad pokazuje nježniju i blentaviju stranu zatelebanog lovca na vampire. Ipak, malo nam je žao što kao Hunter nismo mogli nikoga snubiti, no nije to kraj svijeta. To dolazi kasnije.

TOČANJE U BAZENU I SKUPLJANJE BADIĆA Poprilično smo sigurni da je s ovakvim rečenicama Firaxis u nekoj ranije verziji igre sigurno imao prisutne i romanse za Hunter. ‘Ko bi odolio Wolverinovom šarmu – tim više dok pokazuje svoj impresivni eight-pack.

Dan po dan

Razvijanje prijateljstva i istraživanje odvija se u The Abbey koja je baza Midnight Sunsa. Abbey skriva mnoge tajne koja treba otkriti kao i posebne lokacije na koje možete pozvati frendove – piknik na sablasnom groblju ili možda branje gljiva oko sablasnog groblja. Ako se palite na alternativu uvijek možete povesti nekog na ljupku meditaciju na mjestu gdje su prije 500 godina spaljivali vještice. Istraživanje prostora oko Opatovine stavlja pred vas zagonetke koje ćete morati rješavati u nekoliko etapa, posjećivati različite lokacije i slično. Zapravo nas je podsjećalo na ugodni lov na blago u sablasno/sakralnoj atmosferi. Također, taj istraživački dio možete potpuno zanemariti te mu se vraćati kad god poželite. Nije obavezan za glavnu priču, no rješavanjem misterija možete si osigurati resurse za unaprjeđivanje kartica ili novu kozmetiku da složite idealni kostim. Igra je strukturirana po danima, a svaki dan ima dvije faze – dnevnu i noćnu. Tijekom dana se dobivaju nove kartice, unaprjeđuju stare, trenira likove te kupuju nadogradnje koje otključavaju brojne gameplay dodatke – od novih sposobnosti u borbi poput šutiranja zlikovaca izvan arene, rerollanja herojskih misija u koje možete poslati heroje koji ne idu s vama u „glavne“ misije i brojnih drugih. Večernji dio rezerviran je za opuštanje, razgovore ili neku od brojnih grupica koje se organski stvaraju. Blade vodi knjiški klub, Peter i Robbie sastavljaju stvari u garaži dok Nico s ostatkom magičnijih junaka vodi EMO KIDS koji pokušavaju magičnim putevima saznati kako je Hunter zapravo umrla.

SUPERJUNAČKI DIJALOZI Od Mass Effecta nam nije bilo toliko zabavno stajati jedno nasuprot drugome i izabirati “ispravan” dijalog.

Iako nam se Marvel’s Midnight Suns jako sviđaju, treba biti realan i priznati da ovoj strukturi po danima treba neko vrijeme da nađe ritam kod igrača. Na početku se može doimati, pogotovo dok još otkrivate igru, da igra ovakvim dizajnom stisne kočnicu taman kad se stvari zakotrljavaju. Poželite odmah ići u novu misiju, no prvo morate odraditi spavanac – proći cijelu dnevnu shemu igre i tek onda upaliti misiju. Rekavši to, jednom kad prihvatite da stvari tako funkcioniraju, stvari naprosto sjednu na mjesto – Midnight Suns je dugačka igra koja želi da se suživite s njenim mehanikama i filozofijom. I za to treba vremena – koje će, barem u našem slučaju, biti nagrađeno jednim prekrasnim iskustvom.

Dubinska kombinatorika

Nadograđivanjem kartica i kupovinom dodatnih tehnologija u bazi stvara se pametno doziran i osjetljiv rast moći junaka koji kulminira s buildovima čiju moć zaista nismo mogli predvidjeti kad smo krenuli igrati.

Koncept borbe u Midnight Sunsima je relativno jednostavan – tijekom jednog poteza možete iskoristiti tri kartice iz ruke, jednom pomaknuti nekog od junaka ili iskoristiti neki od predmeta koji daju određene buffove herojima ili nerfove neprijateljima. Kartice se dijele na tri vrste – assault rade direktnu štetu neprijateljima, support buffaju ili zadaju specifične statuse dok heroicsi mogu biti kombinacija svega i svačega no najčešće se radi o ekstra jakim napadima koji bivaju jačima kad se iskoriste u sinergiji s ostalim junakovim moćima. Iako se na prvu čini da je igranje „samo“ tri kartice tijekom poteza malo – tim više jer su vam u ruci pomiješane kartice sva tri heroja koja ste poveli u misiju, Midnight Sunsi imaju nekoliko trikova u rukavu s kojima možete produžiti potez. Neke kartice, poput korištenja item kartica, su besplatne. Odnosno ne računaju se kao iskorišteni „card play“. Drugim karticama, posebno napadima, u opisu možete pisati quick. To znači da ako igranjem te kartice nokautirate neprijatelja, nećete izgubiti jedan card play. Herojske kartice, pak, koriste posebnu mehaniku. Ako njih poželite odigrati morat ćete skupiti dovoljno herojstva za to. Herojstvo se skuplja igranjem kartica, a uglavnom support sposobnosti donose najviše herojstva. Ono što je jako kul u cijeloj priči jest što je herojstvo resurs kojeg tijekom borbe možete koristiti i da biste iskoristili brojne stvari u okolišu da zadate jako puno štete neprijateljima. Možete se odraziti od kutija i u letu izudarati HIDRA-inog agenta, baciti rasvjetni stup na neprijatelje koji su posloženi u liniji ili šutnuti nekoga u prikladno postavljenu razvodnu kutiju da ih ošamutite na cijeli jedan potez. Herojstvo stoga ima dvostruku ulogu jer morate razmišljati hoćete li ga čuvati za igranje neke jače kartice ili iskoristiti okoliš da uklonite neprijatelje i onemogućite im da vam vrate milo za drugo kad vam potez završi.

PLOČNIK MU JE BIO NEPRIJATELJ Stvarno nema ništa ljepše nego kad se HIDRA u grupu grupira i namjesti se za ekspresno šutnuti kauč u njihovom generalnom smjeru.

Svaki od Marvelovih junaka ima svoje specifičnosti te nadograđivanjem kartica možete napraviti od njih zvijeri koje će itekako sjajiti kada ih pametno uparite s nekim od drugih junaka. Captain America je idealni tenk u ekipi koji sebi i drugim herojima možete davati blok da anulira štetu, no istovremeno je odličan izbor za AoE (area of effect) napade. Blade je maestralan za taktike zdrpi i briši jer može povezivati nekoliko napada, a ako uzmete u obzir da može zadavati i krvarenje neprijateljima tako da gube zdravlje iz runde u rundu onda imate teškog udarača koji se, uz sve navedeno, može i healati s određenim karticama koje imaju efekt lifesteal. Odlično je izvedena i Captain Marvel koji je jedan od najjačih heroja u Marvelovoj mitologiji. Ako želite otključati njen puni potencijal morate prvo odigrati njene tri kartice te će ona potom postat „binary“ i značajno si pojačati sve napade. S obzirom na široku paletu likova i mogućnosti koje otključavanje i unaprjeđivanje kartica omogućava, Marvel’s Midnight Suns su izuzetno duboka taktička igra koja nudi hrpetinu izazova svih mogućih težina. Jedna zamjerka koja bi se mogla uputiti igri jest što nema tonu različitih neprijateljskih jedinica – no ovaj pristojan broj koji je prisutan nudi pametan izazov. Pogotovo kad se krenu miješati HIDRA-ini zlikovci s demonima i bossevima koji se nekad mogu pojaviti i u običnim misijama kao pojačanje. Čisto da uvijek budete na oprezu i da se nikad ne opustite previše.

Ukratko, i da se nekako nadovežemo na dojmove s početka, Marvel’s Midnight Suns nam je pomalo neočekivano postao jedna od najboljih igara prošle godine – uz hrpu nadolazećeg dodatnog sadržaja u vidu novih heroja, možemo se (s one čisto fanovske strane) samo nadati da će 2K biti dovoljno zadovoljan prodajnim rezultatima da Firaxis dobije mogućnost nekada napraviti i nastavak. Post-credits scena svakako može gurnuti priču u neke jako zanimljive i epske vode.

POGLEDAJ ME U OČI Svaki od junaka ima karticu koja služi kao njihov ultimativni napad. Kako biste otključali njihovu Midnight Suns sposobnost morat ćete riješiti. nerijetko poprilično zahtjevnu, gameplay zagonetku specifično krojenu za tog heroja. Nema labavo.