Slatkiš u digitalnom obliku

Znate onaj osjećaj kada perfektno odvezete krug? Kad u svakom zavoju driftom izvučete turbo, kad pokupite sve novčiće i bonus predmete uz put, kad iskoristite sve prečace i većinu pločica za ubrzanje te projurite pokraj svih suparnika, a neke ostavite da psuju nakon što ih pogodite kornjačom, vatrenom loptom ili bumerangom. I kad, na valu brzine, bacite pogled na “1st” u donjem uglu ekrana dok se približavate cilju, sleđa doleti plava školjka i razbije vas, a neki gad se progura pokraj vas i prođe između zastavica pa završite drugi? E, to je Mario Kart osjećaj.

Očekujte najbolje

Mario Kart već je godinama najbolja u relativno uskom žanru arkadnih jurilica. Deluxe verzija koju smo dobili na Switchu tek je malo nadograđena osmica koja je prije tri godine izašla za Wii U, no bez problema brani tron najbolje igre žanra. S privlačnošću simpatičnih Nintendovih likova koji u malenim vozilima jure šarenim, ludo modeliranim stazama teško se išta može mjeriti. Dodajmo tome izvrstan osjećaj brzine te bonus predmete kojima možete ometati druge igrače, precizne i krajnje jednostavne kontrole (lijevo-desno, gas, kočnica, aktivacija specijalnog oružja i drift) na koje se lako naviknuti i nije nimalo iznenađujuće da je Mario Kart iznimno omiljen, pa je Deluxe najbolje prodavana igra 2017. godine na Amazonu i prva Nintendova igra u šest godina koja je došla do 1. mjesta ljestvice najprodavanijih igara u Velikoj Britaniji. I to s bazom Switch igrača dvadeset puta manjom od one ostalih konzola.

S likovima koji izgledaju kao dječje figurice koje jure po zemlji igračaka, ovo je predivan slatkiš za oči

Nekoliko dodataka na savršenstvo

Ako ne pratite ovaj serijal, manje promjene koje Deluxe donosi u odnosu na osmicu, pa i razlike u odnosu na sedmicu, neće vam biti previše važne. Konačno, jurnjava je jurnjava. Utrkivanje na stazama okrenutim naopačke tako se dobro uklopilo u ukupno uvrnuti dizajn staza da vam se može činiti da je oduvijek tu. Jednako tako prirodni dodatak je biljka koju postavljate na auto da proždire okolne igrače a vas ubrzava. S druge strane, bumerang za gađanje protivnika i nije nešto posebno, ali ne smeta. Treba svakako spomenuti da Deluxe sadrži čak 48 staza: originalne 32 iz osmice + 16 onih koje su poslije izdane kao DLC. Uz to, u odnosu na prethodnika, ova verzija ima bitno nadograđeni Battle način igre, u kojem cilj nije utrkivanje nego pobjeda na bodove u igri lovice, skupljanju novčića i sličnim zadacima. Battle je sada, za razliku od osmice, bogat i vrlo igriv, ali usprkos tome vjerojatno ćete najviše vremena ipak provesti u “standardnim” utrkama.

TIME TRIAL Nudi vožnju protiv ‘ghostova’ koji su često članovi razvojnog tima, a od njih ćete zaista naučiti kako se vozi

Što sve može mali Switch

Tehnički je igra praktički savršena, sa stabilnih 60 sličica u sekundi kad igrate sami i gotovo jednako ugodnih 30 FPS kada se ekran podijeli na više dijelova. Činjenica da su staze jako krivudave i često višestruko uvrnute same u sebe malo otežava igranje učetvero, prije svega zbog toga što na malom dijelu ekrana koji vam je na raspolaganju nemate dobar pregled onog što dolazi. No nakon malo upoznavanja staza (ili uz veći TV) i taj će problem biti riješen. Kad igrate sami, Mario Kart je predivan slatkiš za oči, s likovima koji izgledaju kao plastične figurice koje jure po zemlji igračaka. Snažne boje i veseli zvukovi i ne pokušavaju dočarati realnost ili ozbiljnost – ovo je igra u punom smislu riječi, namijenjena isključivo zabavi i veselju.

NAJBOLJE U DRUŠTVU
Čak i početnici brzo shvate jednostavne kontrole i postanu dostojni protivnici

Ako ste ostali oduševljeni ogromnim svijetom koji je Switch podržavao u Zeldi, Mario Kart će vam dati dodatni razlog za zadovoljstvo brzinom i oštrinom akcije bez i najmanjeg trzaja. Što se tiče pucanja online veze na koje se žale neki igrači po forumima, i mi smo ga iskusili nekoliko puta, ali nikad u toku meča nego samo pri ulasku u lobby. Sjetimo se, Nintendo je sličnih problema imao i sa Splatoonom na Wiiju U, no uspjeli su ih riješiti pa je vjerojatno riječ o serverima koji nemaju dovoljno kapaciteta da podrže navalu igrača.

Iako je iznimno zabavan kad ste sami, Mario Kart 8 Deluxe još je mnogo bolji u društvu

Nije fer, Mario

Naime, koliko god voljeli igrati sami, Mario Kart ipak je najzabavniji u društvu. A ako nemate nikoga pokraj sebe na kauču, suparnike uvijek možete potražiti online. Pri tome valja imati na umu dvije stvari: online možete susresti zaista vrhunske vozače, a Mario Kart je svojevrsni digitalni “čovječe, ne ljuti se”. Iskusnim igračima već poznata činjenica da pozicija na stazi znači i kvalitetu bonus predmeta koje dobivate mogla bi zvučati krajnje nepošteno i frustrirati početnike. Konačno, ima li što gore nego kad netko koga ste ostavili na začelju dobije bonus predmete koji mu omoguće da ispred vas iskoči u jednu od prve tri pozicije u fotofinišu? No to je ujedno način na koji kreatori Mario Karta svaku utrku drže uzbudljivom od početka do kraja i na koji čak i početnik osjeća da ima šansu i uživa u igri. Kad izbijete na prvu poziciju, nema odmaranja jer ste na nišanu svim suparnicima koji dolaze za vama, a ako ostanete zadnji, ne brinite se – brzo ćete skupiti zvjezdicu ili metak koji će vas ispaliti natrag u utrku.

A natrag u utrku idem i ja. Mario Kart 8 Deluxe jedna je od igara o kojima razmišljate dok radite, veseleći se slobodnom vremenu koje ćete na nju utrošiti. Moji vjerni suparnici već me čekaju s Joy-Conima u rukama, pa završavam ovaj tekst pozivom da nam se pridružite.

autor: Berislav Jozić

Cijelu recenziju i ocjenu Mario Karta 8 Deluxe pronađite u aktualnom broju Reboota (broj 42) koji je u prodaji do kraja lipnja.

LIGNJU MU POLJUBIM! Ako vam se pogled zacrni u krivom trenutku, utrka je izgubljena.

UDVOJE ZA SVAKOGA Čak i s osnovnim paketom Joy-Cona možete igrati udvoje

S DVA JOY-CONA DO 4 IGRAČA Pri samostalnom igranju Mario Karta možete koristiti standardni Joy-Con, a za igru udvoje dovoljan je samo jedan koji se rastavi pa svaki igrač igra na svojoj polovici. To znači da je za igranje učetvero dovoljno imati dva kompleta Joy-Con, tj. da uz onaj koji ste dobili s konzolom, morate kupiti samo još jedan. To i nije prevelika investicija za igru u kojoj ćete sasvim sigurno na svakom tulumu uživati još godinama. Ako se bojite veličine kontrolera, tj. njezine odsutnosti, možemo vas razuvjeriti – svi osim onih s baš najvećim rukama naviknut će se na malene tipke, prije svega zato što je kontrola tako malo da doslovce možete igrati s dva prsta.

MARIO KART ZA POČETNIKE Ako nikad niste igrali MK, trebate znati da tipka za ubrzanje jednostavno mora stalno biti pritisnuta – no to je tek početak. Za pobjedu je bitno skupiti brzinu na druge načine, pa izaberite sami: držanje tipke za drift dok vam pod kotačima ne krenu iskre (ima ih raznih boja, sve do ružičastih koje su najjače); skakanje kratkim pritiskom na tipku drift u trenutku kad prelazite preko bilo kakvog uzvišenja ili odbojnika; skupljanje novčića do maksimalnih 10; različitim bonus predmetima; odbijanjem od protivnika i nekih objekata pri anit-grav načinu vožnje i na kraju, odnosno na početku, dobrom kombinacijom vozila, tipa guma i krila za letenje. Također, svaki lik ima svoju kombinaciju maksimalne brzine, ubrzanja, težine i upravljivosti, pa birajte što vam najbolje odgovara. Jeste li sve zapamtili? Nema veze, čuvajte ovaj papir i vratite mu se kad malo zaigrate.