Svatko ima drugačiju definiciju ‘’neograničenog bogatstva’’. Za neke je to brdo novca i nekretnina, za druge moć i utjecaj kojeg imaju nad drugim ljudima, a treći bi rekli da su to ljubav i prijateljstvo. Da pitate pravog fana serijala Yakuza, neograničeno bogatstvo su kvalitetne, dorađene, emocionalno i adrenalinski nabijene igre koje nam studio Ryu Ga Gotoku daje već skoro 20 godina. Nakon osam glavnih nastavaka i brojnih spin-offova, mnogi bi očekivali kako će serijal nužno poznati izlizan i da će izgubiti svoju čar. Postavlja se logično pitanje: ‘’Dovraga, kako je moguće da netko u ovoj industriji bude konzistentno ‘u zoni’ toliko dugo?’’ Ono što s iznimnim zadovoljstvom (i to nakon 70 sati provedenih u igri) možemo potvrditi jest kako je Like a Dragon: Infinite Wealth ne samo dostojan nastavak, već jedna od najboljih igara u serijalu.

Smjena generacija

Za početak, razlog tome je već poslovično kvalitetno ispričana, solidno napisana priča ispunjena ansamblom upečatljivih, melodramatičnih i kompleksnih likova u kojem ubrajamo stare znance iz prethodne igre, prastare znance s početka serijala te nove likove koji će se nakon ovog nastavka vinuti u panteon favorita samih fanova.

Posebnost Infinite Wealtha je ta da se dobar dio radnje miče iz Japana te da se prebacuje u suncem okupani Honolulu City

No, prije svega, priča svake Yakuze je priča o njenom glavnom liku, a u ovom nastavku imamo čak dva protagonista – heroja iz prvog nastavka nove sage Ichibana Kasugu te legendarnog Kazumu Kiryua koji u ovom trenutku već ima status božanstva. Infinite Wealth će biti izuzetno važna igra u serijalu budući da je jedna od glavnih intencija studija Ryu Ga Gotoku bila prijenos štafete sa starog na mladog zmaja. Kiryu lagano ulazi u svoje šezdesete, a zub vremena krenuo ga je nagrizati. Naime, jedna od glavnih odrednica priče Infinite Wealtha je činjenica da Kiryu polagano umire od raka i da svoje zadnje dane na ovom svijetu provodi u potrazi za tajanstvenom Akane na Havajima, a u međuvremenu se ispostavi da Ichiban traži istu osobu koja je igrom slučaja ni manje ni više nego njegova majka koju nikad nije upoznao. Upravo tako ova dva protagonista, uz pomoć novih lica, kreću u avanturu u potpuno novom i nepoznatom okruženju, ali na potpuno poznat način – šakama, nogama, hladnim i vatrenim oružjima, bejzbol palicama, ali i s usisavačima, mopovima, francuskim ključevima, bocama šampanjca i mnogim drugim.

STARA EKIPA Gotovo svi Ichibanovi prijatelji iz prethodne igre se vraćaju kako bi mu pomogli u novoj avanturi

Burza rada

Ryu Ga Gotoku nastavio je sa sustavom borbe na poteze koji je bio predstavljen u prethodnoj igri te je dodatno nadograđen s novim elementima koji značajno doprinose većoj razini taktiziranja. Ono s čim je studio odlučio inovirati jest činjenica da ovaj put svaki igrivi lik ima radijus kretanja unutar kojeg ga možete pozicionirati kako bi određeni napadi bili maksimalno utilizirani.

Infinite Wealth će biti izuzetno važna igra u serijalu budući da je jedna od glavnih intencija autora bila prijenos štafete sa starog na mladog zmaja

Na primjer, jedan od novih likova (Tomizawa) ima napad s kojim baca kotrljajuću automobilsku gumu na protivnike, a taj napad funkcionira tako da udara sve protivnike koji se nalaze na ravnoj putanji gume. Tako ćete se na tu vrstu napada s Tomizawom odlučiti ako se neprijatelji nalaze u određenoj ravnini, a njega ćete pomaknuti kako biste ga poravnali s njima i iskoristili taj napad kako biste oduzeli HP svima koga će ta guma zahvatiti. Takvih napada, buffova i debuffova ima napretek te ćete morati paziti kako iskorištavate svoje suborce, ali morate paziti i koje ćete im ‘poslove’ nadjenuti. Naime, mehanika poslova također se vraća iz prethodnog nastavka. Poslovi su u suštini klase, a odabirom klase definirate i vrste napada kojima će vaši likovi imati pristup. Kao i u drugim RPG-ovima, važno je paziti da škvadra ima raznolike vrste napada, da ima likova koji mogu smanjiti napadačku i defenzivnu sposobnost, da imaju sposobnost liječenja ili da mogu zadavati neke statusne efekte. Jedina je razlika u odnosu na druge igre što su klase u Infinite Wealthu kontekstualno vezani uz okruženje u kojem se igra odvija, te ćete, s obzirom na to da je dio radnje smješten u SAD-u na Havajima, moći odabrati klasu desperadosa, akcijskog junaka i brojnih drugih. Unatoč svim tim opcijama, nismo imali srca Kiryua obući u polugolog tradicionalnog havajskog plesača. Klasa ‘’Zmaj od Dojime’’ je jedina prikladna, a nasreću je jedna od boljih te nije bilo ni potrebe za promjenom.

VIZUALI Igre studija Ryu Ga Gotoku ne dobivaju dovoljno pohvala za to koliko im igre dobro izgledaju

Honolulu na način ‘Ryu Ga Gotoku’

Serijal Yakuza već je odavno poznat po tome da se drži ustaljenih principa poput teme, lokacije na kojoj se odvija radnja, ton igre koji kombinira ozbiljnu i mračnu priču s luckastim popratnim sadržajima. Posebnost Infinite Wealtha je ta da se dobar dio radnje miče iz Japana te da se prebacuje u suncem okupani Honolulu City. Drugim riječima, prvi put se radnja igre seli van granica Japana, što je za igru koja se voli grčevito držati svojih ustaljenih principa popriličan izlazak iz zone komfora. Doduše, voljeli bismo da je ta činjenica da se Kasuga nalazi u drugoj državi čiji jezik ne govori iskorištena na malo kreativniji način i da ga se bacilo u neke više sulude situacije.

Ono s čim je studio odlučio inovirati jest činjenica da ovaj put svaki igrivi lik ima radijus kretanja unutar kojeg ga možete pozicionirati kako bi određeni napadi bili maksimalno iskorišteni

Nažalost, s tom idejom se Ryu Ga Gotoku poigrao isključivo na samom početku igre, da bi u jednom trenutku svi na Havajima pričali japanski, objasnivši to mnogobrojnim japanskim migrantima koji tamo žive i rade, brojnim japanskim turistima koji dolaze tamo na odmor, studentima koji dolaze na razmjenu i sl. Ako to stavimo po strani Honolulu je najveći, najraznovrsniji i sadržajno najgušći u serijalu dosad, a tome doprinosi upravo nezamislivo ogroman broj popratnih aktivnosti i mini igara koje su nevjerojatno razrađene te ćete uvijek biti u dilemi hoćete li utrošiti idućih nekoliko sati dodavajući novi sadržaj u svoj tematski park kojeg ste dobili na upravljanje ili ćete nastaviti s pričom. Ono što je svakako napredak u odnosu na prethodnu igru jest da nikad se nećete osjećati kao da ste naišli na zid i da morate ‘grindati’ kako biste nastavili s igrom. Progresija je ravnomjerna kroz cijelu glavnu priču i nećete se osjećati niti prejako niti preslabo, no ako zaglibite s popratnim misijama i ostalim mini igrama, postoji šansa da ćete ići kao vrući nož kroz maslac kroz neprijatelje. No, oni željni malo većeg izazova neće ostati zakinuti jer postoje segmenti igre koji se otvaraju nakon samog kraja igre koji će testirati kvalitetu vašeg sastava.

USPOMENE Infinite Wealth obasipa fanove s bogatstvom referenci na prethodne igre koje se odigravaju kroz uspomene na Kiryuove avanture

Bogatstvo zmajeva

Pitanje što je neograničeno bogatstvo može se postaviti i svakom liku u Infinite Wealthu, a samim time ulazimo u tematsku suštinu same igre i kraj ove recenzije. Najveće Ichibanovo bogatstvo su brojna prijateljstva koja je stekao u svojim avanturama, dok je za Kiryua najveće bogatstvo prestalo vrijeme koje ima na ovom svijetu kako bi se mogao suočiti s repovima iz prošlosti i susresti sa starim prijateljima i znancima. Tako je nekako i s nama koji volimo ovaj serijal ili igre generalno – dok imamo zdravlja,vremena i mogućnosti uživati u onom što volimo i dok nam je igara poput Like a Dragon: Infinite Wealtha, to je maleno bogatstvo samo po sebi.

NEIZOSTAVNE KARAOKE Vjerojatno zadnji put da ćemo pjevati Baka Mitai s Kiryuom…

KIRYU! You son of a …

SUJIMON Ako Palworld nije dobio po nosu od Nintenda, ne mora se ni SEGA brinuti za ovo