Po uzoru na Rebootove nagrade godine, kada smišljamo razne neobične kategorije s kojima želimo odati počast najposebnijim igrama igrama, ili u najmanju ruku istaknuti najupečatljivije detalje te igre, prva kategorija koja nam padne na pamet pri spomen na Broken Sword: Shadow of the Templars je: “Najpamtljiviji uvod u igru”. To naravno nije jedina vrijednost ove point’n’click avanture, koju i danas smatramo jednom od najboljih avantura uopće, nego naprosto iznosimo činjenicu kako će i gotovo tri dekade nakon igranja originala mnogi igrači bez ikakvog problema prepoznati glas Georgea Stobbarta dok se izmjenjuju uvodni kadrovi Pariza, potom i smiraj na terasi kafića samo kako bi, koji trenutak kasnije, u kadar uletio klaun i najavio nemir koji eskalira eksplozijom. Još nešto možemo izdvojiti kao posebnost ove igre koja se toliko urezala da ju prepoznajemo i u svim izdanjima serijala Broken Sword – nešto što nas uvijek u trenutku podsjeti kako igramo upravo ovaj serijal i što smo primijetili i u najavi novog nastavka koji je još u razvoju – onaj osjećaj iščekivanja klasične avanture s puno putovanja na zanimljive lokacije diljem svijeta koju glas Stobbarda već svojom naracijom najavljuje dok kamera prati scenu nekog grada ili prirode uz taktove glazbe koja zgodno podigne važnost trenutka u nekom razgovoru, pri istraživanju okoline odnosno otkrivanju detalja priče (tu moramo istaknuti sjajan doprinos kompozitora Barringtona Phelounga koji je sudjelovao u razvoju prvog, drugog i petog Broken Sworda). Možda vam to sve zvuči ne pretjerano važnim – ali vjerujem da će mnogi koji su igrali Broken Sword prepoznati o čemu pišemo.

UPRAVLJANJE KONTROLEROM je iznenađujuće jednostavno uz malu pomoć oko auto selekcije predmeta s kojim možemo obaviti interakciju, te s direktnim kontrolama na akcijskim tipkama.
Reforged za nove generacije
Shadow of the Templars, kao što smo rekli, počinje u Parizu i upoznaje nas s američkim turistom Georgeom Stobbartom koji će vrlo brzo biti upleten u ubojstvo misterioznog motiva te ga i odvesti do tajnog blaga, kulta ali i francuske novinarke Nicole Collard. Njih dvoje proputovat će svijet, upoznati mnoštvo interesantnih i osebujnih likova (ne pretjerujemo s opisom), ponekad i drugih živih bića (zagonetka s jarcem je jedna od legendarnijih u avanturama) te razotkriti zavjeru i u konačnici – zašto se templari uopće spominju u naslovu igre.
Verzija Reforged zadržala je isti osjećaj koji smo imali dok smo igrali original prije toliko godina

GEORGE je uvijek imao malo Indyjeve zaigranosti, što je lijepa riječ za opis nerijetko nepromišljene hrabrosti.
Modernizacija i pametna rješenja
Dok će nostalgičari, kakvi smo i sami, ponovno s guštom odigrati i ovo izdanje igre, koje je neupitno najbolje do sada, pri tome prepoznati i neke izmjene u scenama (primjerice izgled šanka koji je u originalu čudom preživio eksploziju iz neposredne blizine) – uvjereni smo i sretni zbog toga što je ovo izdanje igre rađeno s ciljem privući nove generacije igrača.
Presretni smo što nove generacije imaju najbolju verziju legendarne igre koju volimo od djetinjstva, prilagođenu i moderniziranu za njihov (nadamo se) potpuni užitak

NEKE SCENE kao da su iz Monty Pythonove kolekcije materijala.
Isti onaj dobar osjećaj…
… ali u novom ruhu. Zvučimo si kao (loša) reklama, ali to je najprecizniji opis našeg iskustva s Reforged verzijom igre Broken Sword – Shadow of the Templars. Isti likovi i isti pokreti, ali u puno ljepšem okruženju i s moderniziranim sučeljem koje prati trendove i rješava se geekovske prošlosti. K tome se pritiskom na tipku možemo u svakom trenutku prebaciti na originalni prikaz i usporediti ogromne razlike u vizualnom prikazu – zapravo puno veće nego što pamtimo, jer pamtimo ono što nam je u mašti (uvijek je tako sa starim igrama). Najbolje od svega je, što nas i nakon toliko godina ti isti dijalozi, likovi, ponekad i zagonetke, svakako i glazba i glasovni glumci – opet nasmijavaju, pa čak i iznenade (jer smo zaboravili detalje, a detalja je puno). I ne možemo a ne voljeti Reforged i biti sretni što nove generacije imaju najbolju verziju igre i u prilagođenom obliku koji će ih – od srca se nadamo – privući i zadržati do kraja te možda i uvesti u posebni svijet Broken Sworda i žanra općenito.
Recenzentski primjerak igre ustupio izdavač.

SUČELJE je jednostavno, pregledno i brzo, i uvjereni smo kako negdje, na ploči u studiju Revolution Softwarea, u odjelu dizajnera sučelja, još uvijek pišu te tri riječi – zaokružene markerom.

AH, PUB Posebno mjesto i vrlo blizu lokaciji jedne od posebnijih zagonetki s kojom smo se u originalu namučili, priznajemo. Prokleti jarče!

GEORGE I NICOLE Sve je počelo u Shadow of the Templarsu, a uskoro ćemo se ponovno družiti u novim avanturama u šestom Broken Swordu imena Parzival’s Stone

IAKO SU DIJALOZI originalni, pronaći će se i nekoliko novih, odnosno onih koji su snimljeni u ono vrijeme ali nisu iskorišteni.

NEKAD I SAD Kako nas mašta zna iznenaditi. Prije nego smo pogledali usporedbu s originalom (pritiskom na tipku u igri) kladili bi se da je kvaliteta prikaza bliže onome iz verzije Reforged.