Što je bolje od jednog piksel-artovskog bogohulnog naslova? Odgovorno tvrdimo – dva piksel-artovska bogohulna naslova – poželjno je svakako da su direktni nastavci zbog-radi duhovnog prosvjetljenja i unutarnjeg mira. Druga instanca naslova koji u naslovu definira vrijeđanje iskonskih vjerskih vrijednosti očekivano ne manjka motivima španjolsko-katoličkog pripovijedanja, te ponovno ilustrira opskurne religijske prakse grešnika kroz prizmu izmišljene religije koja štuje neobjašnjive pojave entiteta zvanog Grievous Miracle (Bolno Čudo).
Sacrificium Vanum
Pomolimo se… Za pokajnika. Za onoga koji je sve grijehe Cvstodije preuzeo na sebe. Čiju žrtvu pamtimo i svetkujemo, ožalošćeni tragičnom istinom kako je njegova žrtva uzaludna. Posljedice sebičnog čina zlih sila lažnog božanstva posljednjeg psalma prvog Blasphemous naslova, ostaviše trag vječite patnje na ovu već opustošenu zemlju. Težina grijeha i muke koje Penitent One proživljava, osjetno se preslikavaju i kroz težinu gameplaya. Ni ispovijest ne pomaže
Sveto Trojstvo
Ne vaše uobičajeno sveto trojstvo (bogohulimo na pretek i bez njih), no ono trojstvo čije će oštrice i tupe krajeve osjetiti svi koji ne dijele vaša uvjerenja i sakramente. Pošto narativno niže poglavlja prirodnim slijedom direktnih nastavaka, Blasphemous 2 izvorno se razlikuje od svog prethodnika upravo u definiranju stila igranja, barem u prvih nekoliko sati. Ruego Al Alba, Veredicto te Sarmiento and Centella tri su imena koja odzvanjaju Cvstodijom, tri su sveta instrumenta ljudske pogibije. Dok klasični Metroidvania postulati i dalje vrijede, moderni principi potpisuju veću gameplay dinamiku drugog nastavka. Osim što su zamišljeni kao oružja (atributa balanced, attack speed, heavy-duty), sva tri smrtonosna instrumenta sada pružaju daleko veće horizonte slobode kretanja kroz interakciju s ciljanim artefaktima. Kako niste blagoslovljeni sa sva tri oružja od starta, vrijedi pametno odabrati na početku te žrtvovati se i pronaći ih sve u nastavku, ne bi li kušnja bila prohodnija. Gdje hladno željezo ne pomaže, molitve i litanije nadopunjuju arsenal i duhovni mir, čisto da pokrijete apsolutno sve ćoškove napaćene Cvstodije. Vaše biće prosperira kroz nekolicinu RPG-olikih sustava strogo religijskih motiva (a kako drukčije), čije razine povećavate s “Marks of Martyrdom” iliti svojevrsnim ability bodovima (ali zbog čega bi se tako jednostavno zvali kad je patnja vaša realnost na koju se konstantno morate podsjećati). Dakle sve već poznato staro, ali novije i svježije, jer je mudrost autora očekivano porasla proporcionalno vjerovanjima.
Kako bijaše na početku…
Mračni Viktorijanski motivi u pixel okruženju zaslužuju poseban religijski praznik i svetkovanje najviše razine
Koristismo se rječnikom religijskih hvalospjeva opisujući ovo drugo ukazanje bogohulja, ne bi li bolje dočarali teatralnost koja nam je kroz igru predstavljena. Stoga vas tjeramo na grijeh, ako je grijeh igrati se, jer se jedino na takovi način možete suočiti s patnjama igre Blasphemous 2. Amen.
Recenzentski primjerak osigurao izdavač.