Trebalo nam je jako dugo vremena da nam Avatar: Frontiers of Pandora legne kako spada. Izašao koncem prošle godine, čini nam se da je prošao ispod radara jer se morao natjecati s jesensko/zimskim periodom kakav se rijetko događa u gamingu. Jednako tako morao se nositi s očekivanim usporedbama s Ubisoftovim serijalom Far Cry što je istovremeno bila i pomoć i štaka. S jedne strane Avatar: Frontiers of Pandora i Far Cry dijele taj Ubisoftovski žar za istraživanjem divljine, no pristupaju tome na sebi svojstvene načine što rezultira različitim konačnim iskustvom. Usudili bismo se reći da je Avatar puno više igra o istraživanju u kojoj je borba sekundarna dok je u Far Cryju balans uvijek nekako više bio na pucanju – bar iz našeg iskustva. Uglavnom, trebalo nam jako dugo vremena da nas Avatar kompletno osvoji i iskreno ćemo vam reći da smo imali periode kada smo htjeli igrati bilo što drugo osim njega. Možda je to bilo zato što nas je još uvijek držao taj prokleti Baldur’s Gate 3 ili jer je Alan Wake II čučao iza kuta i čekao svoj red. Nekad je izazovno recenzirati igre jer iako smo svjesni kvalitete nečega, jednostavno nismo uvijek raspoloženi za to. Kao da imate želju za jagodama, kruškama i nektarinama ali se morati tjerati jest’ poriluk. Je l’ onda problem u poriluku ili je problem u nama? Stoga, umjesto klasične recenzije ovo je možda više priča o tome kako je Avatar: Frontiers of Pandora nakon 50-ak sati uspio ostaviti pozitivan konačni dojam na nama.
Upoznavanje doma
Ako postoji jedan element Avatara koji je konzistentno spektakularan onda je to definitivno Pandora. Ovo je možda, odnosno naprosto jest, najbolji otvoreni svijet kojeg je Ubisoft kreirao. Do te mjere da smo prvih nekoliko sati igranja skoro pa odbijali uopće trčati jer smo uživali u bombardiranju osjetila koje se događalo. Pandora je na prvu čudna i drukčija – nalazite se na izvanzemaljskom planetu i to je osjećaj koji nam u znanstveno-fantastičnim igrama toliko jako nedostaje da smo ga ovdje objeručke prihvatili i uvijek ćemo ga koristiti kao najbolji primjer kako kreirati nešto što bi trebalo djelovati poznato ali je zapravo potpuno strano, mistično i primamljivo. U tom pogledu se jako lako poistovjetiti s ljudskim likovima na Pandori koji su se zaljubili u planet i žele ga svim silama spasiti od kolonizatora. Istovremeno je vidljivo da je Ubisoftov razvojni tim fan izvornog materijala te da su iskoristili licencu do njenog maksimuma. Taj ples vizuala, arhitekture i pogotovo dizajna zvuka stvara otvoreni svijet koji je uvelike zaslužan što nam se čak i u trenucima najveće nezainteresiranosti htjelo upaliti igru.
Grafikom jedna od najimpresivnijih igara s otvorenim svijetom ove generacije, Pandora je Ubisoftov krunski dragulj
Petlja unutar petlje
S gameplay strane Avatar radi nekoliko stvari potpuno suprotno od očekivanog dok su neki elementi dobro poznati Ubisoftovi koncepti na kojima iteriraju već godinama. Slično kao i Assassin’s Creed Valhalla, Avatar koristi sustav power levela za razvoj lika. Na sveukupnu razinu moći utječu oružja, oprema i otključane sposobnosti, a najveći dio posla odrađuje upravo oklop i oružja koji će vam predstavljati popriličnu štaku ako ih ne unaprjeđujete redovito. Opremu možete poboljšati na nekoliko načina – rješavajući misije i sporedni sadržaj dobivate „clan favour“ koji možete zamijeniti za već gotovu opremu ili materijale za craftanje iste. Najbolji način za dobivanje dobre opreme je da otključate nacrte te se zaputite u divljinu u potragu za materijalima potrebnim za izradu onoga što želite. Materijali dolaze u nekoliko razina rijetkosti, a što je materijal teži za nabaviti to će vam dati veću ukupnu snagu. Kako to izgleda u praksi – ako želite izraditi novi luk i strijelu, morat ćete pronaći najčešće tri vrste materijala koji su vam potrebni.
Sporedni sadržaj u otvorenom svijetu je jako prikladan temama igre te ćete nerijetko otkrivati lokalitete koje će vas upoznati s prošlošću Sarentua
Stealth espionage action
S borbom smo se najviše patili kad je u pitanju Avatar i ona je definitivno bila najveći izvor frustracija. Nismo mislili da će Avatar: Frontiers of Pandora biti igra koja će u nama buditi sanjarenje o razbijanju kontrolera ali i čudnije stvari su se događale. Ideja je načelno izuzetno dobro osmišljena – gdje je Far Cry pucačina u kojem ćete pobjedu izvojevati korištenjem svih alata iz obližnje vojarne, Avatar je uglavnom fokusiran na svega nekoliko oružja – nekoliko vrsta lukova i strijela, štap za bacanje različitih zamki, bacač koplja te sačmarica i jurišna puška od ljudskih oružja.
Soundtrack je prekrasan, pogotovo ambijentalna glazba koja krene svirati kad letite ikranom
Pravednički bijes protiv kolonizatora
Kad je u pitanju glavna priča, u globalu nam se svidjela standardna ekološka poruka o životu u skladu s prirodom koji je održiv za cijeli ekosustav, i voljeli smo mrziti glavnog negativca koji je gnjida. Zaboravili smo kako se zove ali znamo da smo jedva čekali sprašit’ mu strijelu između očiju. Glavni narativ je izuzetno tužna priča o posljednjim pripadnicima plemena Sarentu koji su kao djeca izgubili svijet kakav su poznali. Odgajani u zatočeništvu prema ljudskim vrijednostima, glavno putovanje igre nije osveta kao takva već traženje vlastitog mjesta u svijetu iz kojeg smo nasilno iščupani. Jedna sekvenca nas je, kao roditelje, pogodila više no što smo očekivali i dugo će ostati uz nas. Isto se ne može reći za većinu likova s kojima smo se družili kroz 50-ak sati. Svi su jako dragi i dobro odglumljeni no nisu ostavili veći dojam na nas – što se zapravo jako dobro poklapa i s našim doživljajem filmovima na kojima je bazirana igra. Ukratko, priča Frontiers of Pandora će vam još jednom ponoviti lekciju koju dobro znate ali ju je uvijek korisno ponoviti – kolonizatori su grozni ljudi koji su ubijali i uništavali domorodačko stanovništvo i njihovu kulture kako bi se obogatili na zemlji koja nije njihova.
Kao što smo rekli na početku recenzije, trebalo mu je dugo da nas osvoji – i nije uvijek bio samo Avatar problem već i naše stanje uma. No, bilo bi jako nepravedno od nas da vam ne preporučimo igru ako volite otvorene svjetove. Pogotovo ako volite Ubisoftove otvorene svjetove. Dojma smo da je za Ubisoft, usprkos nekim klasičnim dizajnerskim rješenjima, Avatar poprilični dašak svježeg zraka koji je jasno skrojio vlastiti identitet. Baš kao i pleme Sarentu.
Recenzentski primjerak igre ustupio izdavač.