Uh, nakon što je cijela 2022. bila apsolutno krcata kandidatima za igru godine, malo je čudno što (konačno) igramo God of War Ragnarök. Trebali bismo skočiti na svaku priliku koja nam se pruži da vam damo još neke informacije o najiščekivanijoj igri godini, pogotovo nakon što ju konačno imamo u rukama, no zapravo ne želimo otkrivati apsolutno ništa o nastavku Kratosove i Atreusove priče. I da smo malo subverzivniji možda bismo i ovdje završili s dojmovima s početka igre ali nismo baš takvi gadovi.

Glumačke izvedbe su izvanredne – želite provoditi vrijeme s ovim likovima

Ovaj raniji embargo dopušta nam da podijelimo s vama utiske nakon prvih nekoliko sati igre – i prvu stvar koja će biti očita svakome kad upali igru jest koliko dobro izgleda Ragnarök. Doduše, reći da Ragnarök izgleda dobro je otprilike kao da kažete da su Plitvička jezera kul. Zapravo izgleda spektakularno – još smo zbog Kratosove brada u glavnom izborniku zinuli k’o Johnny Bravo kad vidi komada, a kad smo vidjeli detalje krzna na njegovom plaštu, htjeli smo ga pomaziti jer je izgledao najmekanije na svijetu. Od sjekire Levijatan preko svakog komadića Kratosovog oklopa koja se pomiče u savršenoj harmoniji s njegovima pokretima – God of War Ragnarök je uvjerljivo jedna od najljepših igara pa… uopće. Naravno, jednom kad zakoračite van snježnog Midgarda u pitoreskniji svijet patuljaka, stvari postaju još bajkovitije, sunčanije i mame da stanete svako malo kako biste opalili još jedan screenshot ili gledali u još jedan gejzir.

HAMMER TIME Thor je opaki tip i krade svaku scenu u kojoj se pojavi. Također, Kratos pored njega izgleda kao dječarac. 

Treba pohvaliti i izvedbenu odnosno tehničku stranu cijele priče jer zasad igra radi k’o vurica. Dapače, toliko je sve glatko da nam je postalo muka. Eh sad, ne pretjerujemo kad to kažemo – sve je toliko brzo i fluidno na defaultnim postavkama u performance modu da smo dobili motion sickness na prvu i prebacili se u resolution mode i 30 sličica u sekundi (koje ovdje djeluju kao 60, bez šale). Kao mali disclaimer, motion sickness se pojavio vrlo vjerojatno od umora uzrokovanog bivanjem friškim roditeljom, no ako vam nekad od brzih pokreta u igrama zna biti mukica, preporučujemo da prvo probate sa smanjivanjem osjetljivosti analoga. Na kraju se ispostavilo da, barem nama, problem nije bio u 60 sličica u sekundi već u kombinaciji glatkoće izvedbe fps i defaultne osjetljivosti kamere. Ovo je i odlična prilika da još jednom nahvalimo opcije pristupačnosti koje Ragnarök ima i u kojima generalno PlayStationove ekskluzive briljiraju posljednjih godina.

Ragnarök se u prvim satima doima kao prirodna kontinuacija prve igre s puno većom raznovrsnošću – pogotovo kod neprijatelja

Moramo pohvaliti i težinu koja čak i na normalu, odnosno “Give me Balance”, nudi lijepi izazov koji je posebno vidljiv u borba s mini-bossevima tijekom sporednih questova ili istraživanja svijeta. God of War nije igra u kojoj ćete samo spammati jedne te iste napade i tako se provlačiti kroz borbu – izbjegavanje i parryjanje napada je ključno, kao i odabir trenutka kad ćete sasuti kombinaciju Levijatana i Bladesa na protivnike i pretvoriti ih sve u crvenu maglicu. Borba je prirodna nadogradnja prethodne igre uz već obavezno otključavanje novih sposobnosti i runskih napada kako bi Kratos zaista nanio bol svojim neprijateljima. Atreusova uloga je, po ovome što smo dosad vidjeli, još uvijek jednaka onoj iz prethodne igre – svojim strijelama će ošamutiti neprijatelje ili otvoriti alternativne putove dok rješavate zagonetke u okolišu. Zasad nam se jako sviđa i cjelokupni ritam igre koji baš jako dobro balansira zagonetke, istraživanje i borbu. 

SVARTALFHEIM Svijet patuljaka je pitoreskno mjesto koje skriva brojne rane iz prošlosti.

RPG elementi odnosno level-upanje te kreiranje nove opreme funkcioniraju jednako kao i u igri iz 2018. godine – skupljate resurse kako bi craftali nove oklope, odnosno nove elemente za svoja dva oružja te se usmjerili želite li više prioritizirati napad ili obranu. Nama se još uvijek nekako prirodnim čini da Kratos jako udara – neprijatelj vas ne može ozlijediti ako vi njega prije toga ubijete.

I na koncu, možda i najbitnija stvar u cijeloj priči je – priča. Glumačke izvedbe su briljantne – kako se neki novi likovi prvi put pojave u igri, naprosto ih želite opet vidjeti što prije. Thor i Odin su spektakularni, a poznata lica poput patuljačke braće Brocka i Sindrija opet služe kako bi unijeli dozu dobrog humora u Kratosovu ozbiljnu avanturu. Jedva čekamo vidjeti kakva je sva iznenađenja Santa Monica ubacila u igru te što nas sve čeka u daljnjem putovanju kroz svih 9 svjetova.