PlayStation predstavio Project Leonardo – kontroler s poboljšanim značajkama pristupačnosti
PlayStation je u suradnji s organizacijama kao što su Ablegamers, Stack up i SpecialEffect pokrenuo novi projekt koji bi smanjilo prepreke u igranju s kojima se susreću ljudi s invaliditetom.
Projekt Leonardo osmišljen je kako bi pomogao igračima s invaliditetom da lakše, udobnije i dulje igraju
Sony naglašava važnost inkluzivnosti i jednakosti igranja pa je tako na sinoćnjoj globalnoj press konferenciji Sony CES, predsjednik i glavni izvršni direktor SIE-a Jim Ryan predstavio novu inicijativu – Projekt Leonardo koji bi omogućio osobama s fizičkim poteškoćama poboljšano iskustvo igranja. Na konferenciji je PlayStation izjavio kako se širi asortiman igara, tako se širi i publika koja te igre konzumira stoga je njihov zadatak, kažu, omogućiti svim igračima jednako iskustvo igranja bez obzira na njihove fizičke sposobnosti. Konkretno, radi se o novoj vrsti kontrolera za PS5 koji je visoko prilagodljiv i koji bi omogućio ljudima s invaliditetom da nesmetano igraju i to duži period vremena. PlayStation najavljuje kako je Project Leonardo kontroler koji je spreman za uporabu odmah iz kutije te je zamišljen da pomogne igračima s invaliditetom što lakše i ugodnije igranje.
“Pristupačnost je važna tema za nas u PlayStationu i želimo nastaviti podizati ljestvicu kako bismo svakom igraču omogućili da iskusi užitak igranja”, Hideaki Nishino, SIE
Novi PlayStation 5 kontroler je zamišljen kao samostalan uređaj ili uređaj koji se može upariti s drugim takvim kontrolerom ili DualSense Wirelessom. Igrači mogu augmentirati svoj DualSense tako da inkorporira određene značajke Leonarda ili čak koristiti dva kontrolera Leonarda istovremeno. Uparivanjem član obitelji ili prijatelj može, recimo, kontrolirati kretanje lika dok se Leonardo može koristiti za izvršavanje drugih mehanika.
Neke od značajki koje bi ovaj kontroler imao bi uključivale opciju mapiranja tipki, odnosno mogućnost proizvoljnog programiranja određenih funkcija gumba na kontroleru. Također, igrači bi mogli pohranjivati programirane postavke tipki u obliku kontrolnih profila između kojih bi lako mogli birati.
Da je pristupačnost igara važna stavka u PlayStationu dokazuju i neki od velikih naslova kao što su God of War: Ragnarök koji sadrži više od 70 značajki pristupačnosti, kao i remake The Last of Us Part 1 koji se istaknuo opcijama pristupačnosti za osobe sa slabijim sluhom.