Češki studio Amanita Design upravo je najavio svoju novu igru Phonopolis – njihov prvi zalazak u sferu 3D igara nakon niza godina izrade uspješnih 2D point’n’click avantura kao što su Samorost, Machinarium, Botanicula, Chuchel i Creaks. No ne bi to bila igra studija Amanita bez da se vizualno i konceptualno ističe od mnogih drugih. Evo zašto i kako.
Igrači će preuzeti ulogu Felixa, dubokoumnog mladića koji se zajedno sa svojim sugrađanima suočava s neposrednom prijetnjom da jednom zauvijek padne pod kontrolu autoritarnog Vođe distopijskog grada, čime će zapravo izgubiti svoju ljudskost. Felix slučajno postane jedina osoba koja svjesno prepozna tu prijetnju autoritarne distopijske vlasti, a njegov zadatak je pokušati spriječiti Vođu da svira “Apsolutni ton”. Bizarno, ali jako interesantno. No, osim interesantne teme, interesantno je i kako je studio napravio igru.
Tako će Phonopolis biti još jedna rukom izrađena avantura s 2D crtežima, ali ovoga puta transportiranima u 3D svijet napravljen od kartona i šperploče, sve to uz tradicionalnu stop-motion animaciju od 12 FPS-a (sličica u sekundi), podsjećajući na klasične animirane filmove. Osim specifičnih vizuala, studio kaže da će Phonopolis biti kontrast svim njihovim prijašnjim igrama jer “ideološki i vizualno snažnu inspiraciju crpi iz avangardnih umjetničkih pokreta i trendova međuratnog razdoblja, kao što su konstruktivizam, futurizam, suprematizam i njihov društveni utjecaj kao alat propagande“, kako stoji u službenoj najavi.
Sama činjenica da je igra napravljena od krhke šperploče za tim iz studija Amanita idealna je metafora utopijskog totalitarističkog modela društva. No iako će Phonopolis imati nešto zrelije, ozbiljnije i odvažnije teme vezane uz naš stvarni svijet, poput društvene kritike i fokusa na manipulaciju i individualizam, studio kaže da će cjelokupno iskustvo igranja i dalje biti razigrano i veselo. U tom kontekstu bit će to još jedna narativna avantura s velikim naglaskom na priču te će imati elemente zagonetki i istraživanja, baš kao i u prethodnim point’n’click igrama studija Amanita Design.
Na samoj igri radi novi tim unutar studija kojemu će ovo biti prva igra, a tim čine artisti, dizajneri i animatori Petr Filipovič, Eva Marková i Oto Dostál, dok na glazbi za igru ponovno radi Amanitin dugogodišnji suradnik Tomáš Dvořák (aka Floex) koji je napravio fenomenalnu i nagrađivanu glazbu za igre Machinarium, Samorost i Pilgrims. Zvučne efekte radi Amanitin audio inženjer i foley umjetnik Matouš Godík, što je, kažu iz Amanite, izrazito bitno jer ovo će ujedno biti i njihova prva igra koja će imati nasnimljenu glasovnu glumu i glasovnu naraciju.
Phonopolis je u izradi za PC (Steam) i druge platforme i konzole, iako studio zasad još nije otkrio o kojim se drugim platformama radi. Također nije poznat ni okvirni datum izlaska. No studio ističe da sigurno neće izaći unutar idućih 12 mjeseci, pa pretpostavljamo da ćemo ovu igru potencijalno imati priliku zaigrati nekad tijekom 2023. godine, ako ne i kasnije.