Epic Games će morati platiti 520 milijuna dolara zbog “dizajnerskih trikova…za navođenje korisnika na neželjene naplate” u Fortniteu, objavila je jučer Savezna trgovinska komisija SAD-a (FTC).
Ono za što se optužuje tvorce ove mega popularne igre jesu dvije odvojene “rekordne” nagodbe u iznosu od 275 i 245 milijuna dolara. Prva kazna stiže radi kršenja pravila o zaštiti djece na internetu (COPPA) koja nameće ograničenja za web stranice i online usluge usmjerene prema djeci mlađoj od 13 godina. Druga kazna veže se uz “mračne obrasce” i dizajnerske trikove koje je Epic inkorporirao u Fortnite čime bi naveo kupce, u ovom slučaju pretežito djecu mlađu od 13 godina, da nenamjerno vrše mikrotransakcije bez odobrenja roditelja.
Ti “mračni obrasci” kako ih nazivaju u FTC-u uključuju navođenje igrača na kupnje u igri putem “kontraintuitivne, nedosljedne i zbunjujuće konfiguracije gumba”. Iz FTC-a također stiže da novac s vlasničkih računa može biti naplaćen bez odobrenja te da su djeca skupila “stotine dolara” u naknadama prije nego što su ih roditelji postali svjesni. S tim na umu, FTC kaže da je Epic “ignorirao više od milijun pritužbi korisnika” zbog pogrešnih naplata dok je “namjerno” prikrivao značajke otkazivanja kupnji i povrata novca.
Osim ovih optužbi, Fortniteova voice-chat značajka se također našla na piku FTC-a koji tvrdi da se Epic oglušio na zahtjeve omogućavanja postavki koje bi spriječile (seksualno) uznemiravanje djece. Kao rezultat toga, Fortnite će morati onemogućiti glasovnu i tekstualnu komunikaciju za djecu i tinejdžere mlađe od 13 godina ili će roditelji morati za to dati pristanak putem postavki privatnosti.
Epic Games se oglasio na ovu presudu napisavši da “nijedan programer ne stvara igru s namjerom da završi ovdje. Industrija videoigara mjesto je brzih inovacija, gdje su očekivanja igrača visoka, a nove ideje najvažnije. Statuti napisani prije nekoliko desetljeća ne određuju kako bi ekosustavi igara trebali funkcionirati. Zakoni se nisu promijenili, ali je njihova primjena evoluirala i dugogodišnje industrijske prakse više nisu dovoljne. Prihvatili smo ovaj ugovor jer želimo da Epic bude na čelu zaštite potrošača i pruži najbolje iskustvo našim igračima”.
Ove kazne su još jedan dokaz rastuće pozornosti FTC-a prema industriji videoigara, što uključuje i tužbu za blokiranje Microsoftova pokušaja akvizicije Activision Blizzarda.