Kao i svake godine, ovogodišnje izdanje sajma gamescom vrvi izrazito zanimljivim igrama, kako AAA ranga, tako i u području indiea. Mi smo tako imali priliku iza zatvorenih vrata isprobati jednu takvu indie igru imena Tales of the Neon Sea, koja nas je poprilično zaintrigirala iz više razloga.
Tales of the Neon Sea donosi nam mali kineski studio imena Palm Pioneer, a igra je u svojoj osnovi oldschool point&click cyberpunk pixel art avantura, bar kako ju je nazvao Mitch Chapman, suosnivač Zodiac Interactivea koji je preuzeo ulogu izdavača za ovu igru. Ono što možemo reći odmah u startu je sljedeće: čak i ako niste fan pixel art igara, ovoj igri to zasigurno nećete moći zamjeriti, jer njezin vizualni stil, mehanike, atmosfera i sveukupni dojam doista su posebni i privući će svakog fana cyberpunka i oldschool avantura.
Čitava igra, iako počiva na temeljima ozbiljnih cyberpunk predložaka, prožeta je i humorom, što ju čini izrazito zanimljivom i pitkom. Iako Tales of the Neon Sea zvanično spada pod žanr point&click avantura, kretanje u igri obavlja se mišem i tipkovnicom ili kontrolerom, direktno upravljajući likom, a same kontrole dosta su jednostavne i kontekstualne.
U igri preuzimamo ulogu umirovljenog policijskog detektiva koji vrijeme provodi opijajući se nakon duge karijere obilježene stresom i razočaranjem. No, kako to obično bude, na početku igre vraća se iz mirovine kako bi riješio još jedan posljednji slučaj. Sama premisa je čisti klišej, što priznaju i sami developeri, no odlučili su se uhvatiti u koštac baš s takvom tematikom kako bi dali svoj „twist“ na takve cyberpunk noir detektivske priče. Dakako, glavni uzori bili su im cyberpunk predlošci kao što su Blade Runner i Ghost in the Shell, a to se doista osjeti na svakom koraku igre, što vizualno, što tematikom i radnjom.
Naš protagonist živi u budućnosti tipičnoj za cyberpunk žanr u kojoj je umjetna inteligencija na visokoj razini, a ljudi imaju mogućnost ugrađivanja mehaničkih implantata kako bi poboljšali svoje sposobnosti. S obzirom da je naš protagonist detektiv koji je proživio puno toga, njegovi mehanički dijelovi su pokvareni te neki od njih ne rade ispravno. On također u svome stanu ima i robota pomoćnika visoke inteligencije s kojim može komunicirati, a osim njega ima i mačka Williama koji će biti izrazito značajan za priču.
U igri ćemo, naime, neke levele igrati kao detektiv, a druge kao njegov mačak, svaki sa svojim misijama, pričom i setom likova, premda će sve biti povezano jednom cjelokupnom pričom. Igra se već na prvu doima doista zabavno i posebno, kako zbog tematike, tako i zbog mogućnosti igranja s dvoje različitih likova, od kojih je jedan ni manje ni više nego mačak.
„U igri ima dosta referenci na popularnu kulturu koje su skrivene svuda u igri. Pixel art je jako detaljan, što je doista pomoglo da možemo sakriti puno malih easter eggova u igru“ – Mitch Chapman, suosnivač izdavačke kuće Zodiac Interactive
Kao detektiv mehanički nadograđen superkul tehnologijom, moći ćemo istraživati, primjerice, slučaj ubojstva koristeći interesantne (iako već viđene) mehanike skeniranja tijela svojevrsnim X-ray vidom u potrazi za tragovima kako bismo rekreirali što se i kako dogodilo, te kakve je ozljede žrtva pretrpjela. Također, u igri će biti i podosta zagonetki poput pronalaska kojekakvih predmeta potrebnih za napredak kroz igru ili pak pokretanja određenih mehaničkih naprava i sl. Prva takva zagonetka u demou oslanja se na okretanje tri ručke pomoću kojih treba poravnati dvije linije na ekranu kako bismo upogonili generator struje u podrumu stana.
Leveli i sekcije koje ćemo igrati s mačkom izrazito su zabavni i simpatični. Naime, u gradu u kojem detektiv živi, postoji tajna mafija mačaka kojom vlada Don (developeri ne skrivaju očiti uzor u liku Dona Vita Corleonea iz filma Kum), a njihova misija je popeti se na vrh hranidbenog lanca. Naša će, pak, misija, kao mladog mačka Williama, biti zadobiti povjerenje Dona i umiliti se mafiji kako bismo dobili pristup određenim predmetima i dijelovima grada. No, poigravanje s mafijom bit će, dakako, opasna stvar, jer jednom kad za nas obave uslugu, mi ćemo biti dužni njima vratiti. Stoga će biti potrebno paziti kako ćemo se ponašati prema članovima mafije, s kime se miješati a s kime ne.
Tales of the Neon Sea bit će podijeljen na preko nekoliko poglavlja a trajat će oko četiri do šest sati, što ovisi o igračevom pristupu zagonetkama, jer „igra stavlja izraziti fokus na zagonetke, pa će nekima trebati više a nekima manje vremena“, kaže suosnivač Zodiac Interactivea – Mitch Chapman. Također, prilikom prezentacije koju nam je održao iza zatvorenih vrata, objasnio je kako je igra već trebala izaći ovoga ljeta, ali je njezin izlazak ipak pomaknut i to ili na kraj ove godine ili početak iduće. Igra se zasada očekuje prvenstveno na PC-ju, a nešto kasnije na konzolama (uključujuči i Nintendo Switch).
Tako nas je uputio i na tek nedavno oformljenu Kickstarter kampanju za Tales of the Neon Sea, koja će developerima pomoći finalizirati sadržaj i ispolirati samo iskustvo igranja igre. Stoga, ukoliko vas zanima cyberpunk tematika, neo-noir detektivske priče, pixel art, igranje s detektivom i mačkom ili samo jedna od gore navedenih stvari, svakako bacite oko na Kickstarter link.
Na Kickstarter linku možete vidjeti još puno više detalja o samoj igri, a u nastavku, ukoliko ste još uvijek neodlučni, pogledajte i trailer objavljen uoči pokretanja Kickstarter kampanje za Tales of the Neon Sea: