Početak nove godine tipično je doba za refleksiju na prethodnu godinu, zbrajanje rezultata i procjenu učinaka rada. Za Microsoft i Sony bila je ovo prva puna godina otkako su na tržište lansirali novu generaciju konzola. Tako je šef Xboxa Phil Spencer otkrio informaciju da su, unatoč generalnoj nestašici i nedostatku konzola na tržištu, u svojih prvih godinu dana postojanja Xbox Series X i S postali najbrže prodavane konzole u povijesti Xboxa.
Sudjelujući u velikom i detaljnom novom intervju za portal The New York Times (dostupno i kao audio snimka na linku), Spencer je razgovarao o brojnim temama vezanima uz Xbox i Microsoft, no jedna od interesantnijih je činjenica da je nova generacija njihovih konzola nadmašila sve prethodne generacije Xboxa. Iako Spencer nije podijelio konkretne brojke, uspoređujući tu činjenicu direktno s poznatim brojkama prodaje u prvih godinu dana prethodnih generacija, poznati analitičar Daniel Ahmad iz kompanije Niko Partners procjenjuje da bi to onda značilo da je dosad prodano više od 12 milijuna primjeraka novih konzola Xbox.
This would put Xbox Series X|S over 12 million shipped according to our estimates
— Daniel Ahmad (@ZhugeEX) January 11, 2022
The dual SKU strategy has paid off for Microsoft amid the the supply chain issues / semiconductor shortage
Increased production of S allowed for more Xboxes on shelves than if they only had X. https://t.co/rkHUDgvf8T
Vraćajući se na Spencera, šef Xboxa je obrazložio i kako se dogodilo da su nove konzole toliko uspješne u prodaji unatoč nestašici čipova i pandemiji koronavirusa. Štoviše, objasnio je da je jedan od razloga upravo i sama pandemija koronavirusa koja ne da je usporila stvari, već drastično ubrzala i povećala interes za gamingom jer su milijuni igrača već gotovo dvije godine uvelike zatvoreni u svojim domovima te se okreću igranju, a posljedično i kupnji konzola. Spencer je priznao i da ih je to u Microsoftu inicijalno poprilično iznenadilo, jer već do ožujka i travnja 2020. rasprodali su apsolutno sve dotad proizvedene primjerke.
“Kad pomislite da ćete pokušati kupiti Xbox ili novi PlayStation upravo sada na tržištu, stvarno ih je teško pronaći“, objašnjava Spencer te dodaje: “I to nije zato što je ponuda manja nego što je ikad bila. Ponuda je zapravo veća nego što je ikad bila. Potražnja je znatno veća od ponude za sve nas. Dakle, naš je posao osigurati ponudu koja će zadovoljiti tu potražnju“.
Dotaknuo se i teme sadašnjosti te bliske budućnosti cloud gaminga u kojoj će, barem tako svi pretpostavljamo, apsolutno sve biti streamano putem digitalnih servisa te što to znači za budućnost Xboxa kao fizičke konzole. Istaknuo je da, iako u Microsoftu razvijaju razne tehnologije te žele omogućiti dostupnost Xbox igara na bilo kojem uređaju i platformi, Xbox kao fizička konzola neće otići u prošlost.
“Mislim da je opcija dopuštanja ljudima da kupuju (fizički) tradicionalni dio igranja. Maloprodajno tržište i dalje je jako snažno i raste. Stoga osigurajmo našim klijentima izbor između pretplata i transakcija. To je vjerojatno jedina razlika između nas i nekih pretplata na video“, objašnjava Spencer, uspoređujući Xbox, igre općenito, ali i Microsoftov pretplatnički servis Game Pass s postojećim streaming pretplatama i servisima za filmove, serije i druge vrste medija, kao što je Netflix.
“Transakcija je veća od pretplate. Pretplata raste brže, samo zato što je relativno nova. A s Game Passom bili smo jedni od prvih pokretača u tom prostoru. Ali transakcijski posao je vrlo velik. I dalje prodajemo fizičke diskove“, zaključuje Spencer. Ukoliko vas zanima čitavi detaljni intervju u tekstualnom obliku, objavljen na portalu New York Timesa, kliknite na ovaj link.