Nakon devet godina razvoja, Rocksteadyjev novi projekt konačno je ugledao svjetlo dana. Kritika na računa Suicide Squad: Kill the Justice League bilo je i prije izlaska te mnogima fanovima serijala Arkham nije baš sjela ideja o još jednoj live-service igri koja Batmanovsku melee borbu mijenja pucanjem iz trećeg lica. Da bi stvar bila gora, prije izlaska igre procurili su dijelovi priče koji definitivno nisu sjeli fanovima Batmana. Potpisuju li neispunjavanje financijskih očekivanja, potenciranje kulturnog rata zbog odnosa prema superherojskih ikonama i neispečeni live-service dizajn smrtnu presudu Suicide Squadu?
Live-service prokletstvo
Luka: Mislim da bi netko trebao napraviti studiju slučaja o Suicide Squadu: Kill the Justice League. Ili barem o Warnerovu odgovoru na prvotni (ne)uspjeh te igre. Jer su i sami priznali da igra nije ispunila njihova financijska očekivanja, da bi nedugo potom nagovijestili kako će se u budućnosti više okrenuti ka mobilnim igrama i live service naslovima. Baš da ti se pojavi nekoliko upitnika iznad glave s obzirom na to da je njihov Hogwarts Legacy, u kojem si ti uživao Medače i koji je klasičan primjer akcije u otvorenom svijetu, bio najprodavanija igra prošle godine s više od 23 milijuna prodanih primjeraka. Singleplayer se spektakularno proda, live service podbaci i ti svejedno odlučiš da je live service budućnost. Mislim jest, jer ti je dovoljan samo jedan uspješan live service da zajašiš to zlatno tele ali istovremeno je Suicide Squad: Kill the Justice League jasan pokazatelj kako čak ni izvanredan razvojni tim kojem je dano jako puno vremena i resursa da napravi live service igru nije garancija uspjeha. Naravno, trebamo pričati i o tome kako pomama za ganjanjem trendova live service igara nedvojbeno ima negativne posljedice za developere. U ovoj eri masovnih otkaza nerealno je očekivati kako će Rocksteady izvući neokrznut iz ovoga. Ali nekako mislim da je to tužna realnost kada izdavači ne igraju na snage svojih razvojnih timova već od njih pokušavaju napraviti nešto što nisu. Rocksteady se sa Suicide Squadom pretvorio u razvojni tim koji ganja trendove dok ih je prije 15 godina postavljao. Kvragu, pa Insomniacov serijal Marvel’s Spider-Man koristi Arkham kao jasnu bazu svoje superherojske akcije.
Ne čini se tako na prvu ali Suicide Squad je zapravo skupina nevaljalaca za koju je jako lako navijati, a King Shark se posebno ističe
Medakov (opravdani) gnjev
Luka: Znam da je tebe možda više pogodilo kako je Suicide Squad ispao jer si baš oduvijek obožavao serijal Arkham. Neću biti tako radikalan kao ti jer mi je bilo relativno zabavno prelaziti igru, pogotovo jer smo ju kompletno prešli u tandemu – ti kao Deadshot, ja kao King Shark. Možda me kod Suicide Squada najviše smeta što je igra izvrsno izrađena – baza igre je na razini ispoliranosti i čiste igrivosti koju i očekujemo od Rocksteadyja. Jako se jednostavno ufurat u ritam gotovo pa beskonačnog napucavanja koje live-service igra očekuje od tebe. Pucanje je izvrsno i pogotovo mi se svidjela povratna reakcija na DualSenseu dok bih pucao iz miniguna, a svaki od likova ima jako zanimljive i specifične načine kretanja. King Shark mi je još uvijek favorit zbog svoje kombinacija horizontalnih i vertikalnih mega-skokova koji ga čine, usprkos njegovoj veličini, jednim od najmobilnijih likova u igri. Barem je takav bio neki moj ukupni dojam – izlevelao sam gospođicu Quinn čije je kretanje najizazovnije, no čak mi je i ono leglo kad sam shvatio njegovu filozofiju. Zašto sam rekao da me najviše smeta što je baza igre izvrsna? Jer je sve oko nje što bi trebalo iskoristiti taj ogroman potencijal naprosto nezanimljivo. Rocksteady si tu nije pomogao kreiravši kampanju u kojoj, zabavnu priču na stranu, konstantno ponavljaš četiri ista tipa misije dok ne udari odjavna špica. Slična filozofija kao u Marvel’s Avengersima ali mi je dojam još gori. U Avengersima su barem bile neke klasičnije misije prikladnije akcijskoj kampanji – ovdje je sve uvijek isto.
Izuzev Riddlerovih izazova, Metropolis nema baš previše sporednih aktivnosti koje će vam pružiti predah od napucavanja
Lukin (neosnovani) optimizam
Luka: Malo ću ti kontrirati ovdje što se tiče Metropolisa – DC-jeva metropola je žrtva dizajna misija i kretanja koji vas konstantno usmjeravaju gotovo pa isključivo na krovove. Jednom kad vidite tri različita krova vidjeli ste ih zapravo sve i to je najveća mana svijeta. On bi u igri s drukčijom dizajnom misija bio igralište koje može konkurirati Gothamu, ali ovako jednostavno nikada ne uspije dobiti priliku da se pokaže sav dobar rad koji uložen u njega. Ali Medakovo mišljenje je jednostavno nusprodukt činjenice da je Rocksteady napravio odličan grad i onda vam odlučio pokazati samo krovove. Kad je u pitanju loot i endgame, grind situacija isto nije puno bolja što pokazuje i malen broja igrača koji su se uz igru zadržali nakon završavanja priče – koja je, još jednom je dobro ponoviti, stvarno jako dobra. Ima odličan smisao za humor, pogotovo kad je Shark u pitanju, i iako su mnogi nesretni s načinom na koji se ophodilo s legendarnim superjunacima – osobno mi to nije pretjerano smetalo čisto zato što Kill the Justice League, iako nastavak Arkhama, djeluje kao vlastita “stvar”. Palac gore ide i zloj verziji Batmana koja služi kao glavni mehanizam ekspozicije u okvirno dvije trećine igre. Često ćete ga čuti kako prenosi Brainicaove naredbe i tu je super. Malo manje super je iskorišten Superman koji izgleda nikad neće dobiti svoje mjesto pod suncem kad je u pitanju medij videoigara. Čekaš ga k’o ozeblo sunce i onda kad se pojavi je tu jedva nekoliko trenutaka i jednostavno umre. K’o i ostatak Lige pravde. Spojleri; iako je naslov najveći spojler. Boss borbe su uglavnom okej iako se sve svode na filozofiju upucaj ih dok se ne prestanu kretati – Medin i moj konsenzus jest da nam se najviše svidjela borba protiv Green Lanterna jer je imala najviše varijacija. Borba protiv Batmana je vizualno spektakularna, ali nas je “stealth” dio, koji joj je prethodio, toliko naživcirao da nam nije bilo dobro.
Loot je uglavnom vizualno nezanimljiv te vam ne daje previše razloga za uzbuđivanje
Luka: Znaš što je najbolje, ili najgore, u svemu? Što ću vrlo vjerojatno ponovno nabaciti rundu ili dvije kad u igru stigne Joker. Priča se i o Mrs. Freeze kao alternativnoj verziji legendarnog negativca. Taj Suicide Squad je zapravo pun potencijala, ali Rocksteady mora prebaciti stvari u višu brzinu ako žele održati igru na životu jer je inače očekujemo brzo na pretplatničkim servisima. Već je nedavno bila na sniženju od 40% što je u tako kratkom periodu od izlaska (malo više od mjesec dana) zaista zabrinjavajuće za igru ovakvog kalibra i produkcijskih vrijednosti. Kad uz sve to ubaciš i klasičnu precijenjenu monetizaciju skinova, teško je navijati za Kill the Justice League. Pa ipak, iako bi možda bilo najbolje pustiti igru da što prije umre i iskoristiti je kao ogledni primjer što ne činiti, potajno ipak navijamo da se možda stvari okrenu za 180. Jer kad prožvačete sav bljakasti live service šund, ovdje se ipak krije dobra igra.
Recenzentski primjerak igre osigurao izdavač