Zlobnici i mrzitelji će reći da vještina u videoigrama nema uporište u vještinama u stvarnom svijetu. I u pravu su. Profesionalni igrač ARMA-e neće biti vješt kao američki marinac, naprimjer.

Ali nam dolazi vrlo zanimljiva vijest o eventu u kojem su se natjecali profesionalni igrač utrka i član tima Redline, Enzo Bonito i bivši vozač Formule 1, Lucas di Grassi.

Dvojac se utrkivao u pravim vozilima  u eventu održanom na Autodromo Hermanos Rodriguez, F1 stazi u Mexico Cityu.

Klipove trke možete vidjeti u tweetu, a prikazuje oba vozača koji pokušavaju što brže riješiti specijalno dizajniranu stazu od strane Terrya Granta i Michele Moutona.

Bonito je uspio završiti stazu s vremenom 52.39 sekundi, dok je di Grassi završio s vremenom 53.06 sekundi. Razlika između njih dvojice je nevelika, samo 0.67 sekundi, ali svejedno je Bonito uspio pobijediti profesionalnog vozača Formule 1.

No ovo nije Bonitov prvi “skalp” koji je uzeo profesionalnom vozaču. Pobijedio je i bivšeg vozača i pobjednika Indy 500 utrke kao i prvaka IndyCar prvenstva – Ryana Hunter-Reaya.

Vijest od pobjedi je odjeknula kroz community igrača simulacija vožnje. Već dugo vremena se vodi rasprava mogu li se vještine u igrama prenijeti u stvarni svijet. Jedan od bitnih glasova koji podržavaju ovu tezu, a ne pripada communityu je Ray Alfalla, koji je podigao pehar NASCAR iRacing prvenstva.

No isto tako treba napomenuti da je ovo bila vrlo specifična utrka, koja je poprilično orijentirana upravo na scenarije koje bi igrači simulacijskih igara mogli susresti u igrama. Iako će i najžešći zagovaratelji ove teze teško reći da igrači simulacija mogu biti kompetitivni u, recimo, Formuli 1 ili NASCAR-u, ipak pokazuje benefite koje bi i profesionalni vozači mogli imati igrajući simulacije.

A također, pokazat će i studijima koji se bave igrama da simulacije nisu benigna zabava, nego da bi mogle imati i pozitivan odjek u stvarnom svijetu visokoadrenalinskih utrka.