Nakon prvog hands-on iskustva s Assassin’s Creedom: Origins na ovogodišnjem E3-ju te ogromne najave u velikom ljetnom dvobroju Reboota, na gamescomu 2017. opet smo dobili priliku uskočiti u Bayekove čižme/sandale te smo proveli skoro sat vremena u još neistraženom području koji je prvi puta bilo igrivo upravo ovdje na gamescomu: Memphisu. Rješavajući questove, propikavajući bandite, igrajući se drevnoegipatske verzije šerifa/detektiva/heroja te istražujući grobnice dobili smo još bolji uvid u ono što nas čeka kada igra izađe 27. listopada ove godine.

Na samom početku našeg demoa i nakon kratkog putovanja u simpatičnom brodiću, upoznali smo Bayekovu suprugu Ayu, ratnicu u Kleopatrinoj službi koja snažno vjeruje u svoju faraonicu. Na Bayekovu (ne)sreću, Aya djeluje puno zanimljivije od njega (bar po onome što smo doživjeli) i zaista nam je žao što ona nije glavna protagonistica. Na našu sreću, već otprije je najavljeno kako Bayek neće biti jedini igrivi lik u Originsu, čime Ubisoft pokušava napraviti još jedan odmak od prethodnih igara u serijalu, a vrlo je izgledno kako će upravo Aya biti jedna od tih alternativnih igrivih likova. U svakom slučaju, volimo tamnokose žene snažnih uvjerenja koje svojim borilačkim vještinama mogu parirati Conoru McGregoru.

S Ayom smo se igrali detektiva pokušavajući otkriti tko je otrovao svetog bika Apisa, a detektivski elementi su poprilično poznati. Aktivirate Animus puls koji će vas usmjeriti prema predmetima ili osobama od posebne važnosti. Nakon što smo otkrili da su dvije svećanice u hramu otrovale svetoga bika jer su ih ucjenjivali banditi koji su im oteli brata, došlo je vrijeme da počinitelje teškog kaznenog djela prikladno kaznimo i pritom izgledamo jako kul. Pomoću sokolice Senu, odnosno Originsovog doslovnog “eagle vision”, izvidili smo situaciju te poslali našu pernatu prijateljicu da uznemirava jednog od bandita dok smo se penjali zidinama tražeći dobro mjesto za zadavanje prostrelne rane lukom i strijelom nesretniku kojeg je napala naša ptičurina. Nakon što je pobrao obaveznu strijelu u koljeno koja je putovala iz davne 2011. godine kada je ova šala zadnji put bila aktualna, shvatili smo da će nas banditi uskoro spaziti te smo još trojicu ekspresno rješili iz daljine. Sada je došlo vrijeme za kapetana otmičara kojeg nas je prvi put ubio jer smo ga neoprezno pokušali gurnuti u vatru da bi se sami opekli, zapalili i izgorili. U ovoj situaciji se sigurno krije neka važna životna pouka.

Ako ćemo zaista u Originsu zaigrati kao fantastična Aya, nitko sretniji od nas.

Nakon što smo se opet popeli zidinama, naš gnjev nam nije dao mira te smo u drugom pokušaju odmah napali kapetana i isprebijali ga impresivnim maljem (ako želite ovo shvatiti kao inuendo, slobodno) te lukom i strijelom dovršili njegove druškane. I prije smo pričali kako je borba značajno izmijenjena u odnosu na prethodne AC igre, a promjena zaista pristaje Originsu. Kombiniranje različitih vrsta luka i strijele (ukratko, imali smo priliku isprobati “sačmarica” verziju, “snajper” verziju i klasičnu verziju) te lakih i teških napada mačevima, sjekirama, maljevima i još mnogim drugim drevnim oblicima oružja izuzetno je zadovoljavajuće, pogotovo kada borbu završite s brutalnom animacijom finishera. Obrana je jednako bitna kao i napad, tako da će izbjegavanje i korištenje štita biti imperativ. I pazite da ne utrčavate u vatru kao autor ovog članka.

Nakon što smo spasili brata svećenica, s Ayom smo se zaputili put Kleopatre i upoznali poznatu faraonicu. Tu je i završio naš glavni quest, a najdomljiviji dio ovog dijela demoa definitivno je bio odnos Bayeka i Aye, a njihovo suptilno držanje u jednoj od međuscena na lijep je način pokazalo koliko su povezani. Iznimno se veselimo istraživati njihov odnos kada igra izađe, pogotovo zato što se daju naznake da supružnici imaju različiti svjetonazore oko nekih bitnih stvari.

Kad smo već kod istraživanja, nakon završavanja glavnog questa lutali smo Memphisom, pješke i na našem vjernom pastuhu, te smo odlučili istraživati jednu od grobnica koja se nalazi u piramidi. Tamo nas je dočekalo brdo paučine i zagonetki koje su se bazirale na sustavu “povuci-potegni” iliti polugama, platformama itd. Iz Ubisofta su rekli kako će svaka grobnica biti specifična te kako se zagonetke neće ponavljati, a posebno nas je razveselio jaki i rijetki “loot” koji smo pronašli na kraju.