Roguelike svemirska pucačina njemačke proizvodnje privukla nas je predivnom grafikom i zadržala akcijom

Oči na pašnjak

Lutanje u svemiru dolazi u raznim oblicima. Postoje ekonomski pogonjene trgovačke eskapade, akcijske pucačine u kojima se spašava svijet briljantnim pilotiranjem i avanture s epskim pričama.
Everspace je sve od navedenog u malim dozama, a ta neopterećena mješavina svega što volimo u svemirskim simulacijama odlično je spojena s klasičnim roguelike stilom igre. Igrači započinju avanturu u maloj letjelici i pokušavaju preživjeti kroz šest svemirskih sektora prepunih opasnosti, s vrlo ograničenim resursima koji će im omogućiti da uopće prežive do kraja.

DOBRO DOŠLI U SVEMIR Sve je lijepo i u svakom trenutku postoji 20% šanse da nećete preživjeti sljedećih pet minuta

Čak i među uobičajeno dojmljivim svemirskim simulacijama, Everspace se ističe svojim vizualnim efektima i grafičkim dizajnom svijeta koji će vas na svakom koraku impresionirati i strašiti. Svaki prelazak je proceduralno generiran, ali osnovni dizajn razina nije samo lijep nego i funkcionalan. Gotovo svaki sektor u kojemu se nađete skriva opasnosti i prilike koje mame na istraživanje, ali i prijete opasnošću iza svakog asteroida. Prolazeći kroz sektore, otkriva se svijet koji je pun opasnosti, ali i priča. Strvinarenje po olupinama starih kolosalnih brodova doista ostavlja dojam da svemir u kojemu letite ima svoju povijest, a otkrivanje te povijesti, kao i glavne priče, bit će dovoljno za mnoge da nastave pokušavati unatoč tome što je neuspjeh gotovo zajamčen svakoga puta.

Sve bolji neuspjeh

Ljubitelji roguelike igara odmah će prepoznati poveznicu s FTL-om iako je riječ o potpuno drugačijoj perspektivi i žanru, ali ne biste pogriješili kada biste pomislili da je ovo zapravo ista igra, samo iz prvog/trećeg lica. Kao i u FTL-u, igrači moraju pažljivo osmisliti put kroz nekoliko svemirskih sektora, na svakom koraku planirajući žele li riskirati život kako bi skupili vrijedne resurse koji će ih u budućim pokušajima osposobiti da napokon dođu do cilja.

POGLED IZ PRVOG LICA daje osobniji dojam, ali je nezgrapniji za upravljanje

Između svakog novog pokušaja, igrači mogu potrošiti sav novac koji su skupili u prethodnom pokušaju na nove sposobnosti koje će utjecati na performanse njihove letjelice ili na neke od mnogih nasumičnih faktora koji utječu na uspjeh putovanja. “Ulaganje u sreću” manifestira se većom mogućnošću pronalaženja opreme, ruda i novca tijekom prolaska pa je teško odlučiti treba li trošiti teško zarađen novac na stvari koje će direktno ili indirektno olakšati uvjete putovanja.

Razlike između triju klasa letjelica nisu drastične, ali su dovoljne da se međusobno istaknu kao jedinstvene

Igračima su na raspolaganju tri različita tipa broda, a svaki od njih ima vlastite perkove i opremu.
Laka klasa brodova može nositi najmanje vrsta oružja i dodatne opreme, ali je iznimno okretna i brza, a usto dolazi i s uređajem za nevidljivost koja će povremeno biti neprocjenjiva u izbjegavanju golemih neprijateljskih eskadrila. Teška klasa naoružana je do zuba gomilom dodatne opreme, a srednja varijanta nudi srednju opciju između ostala dva ekstrema. Tijekom prelazaka moguće je i izrađivati vlastitu opremu kroz crafting sustav, makar postoje neka ograničenja koja onemogućavaju da se proizvode baš svi tipovi opreme. Gorivo i nanoboti koji popravljaju brod ne mogu se izrađivati kako igra ne bi bila pretjerano lagana, ali mislimo da se taj problem mogao zaobići i na način koji nije ovoliko očit.

AMBIJENTI izgledaju fantastično, iako su nam vrlo brzo prisjeli asteroidi

Čeličenje uma

Borba je izvedena poprilično arkadno bez obzira na to igrate li iz trećeg ili prvog lica i svodi se na klikanje na neprijateljske brodove s pravim oružjem te pravovremenu upotrebu posebnih predmeta (dronova, štitova, pojačivača štete ili izdržljivosti itd.). Nije ništa posebno, ali je dovoljno dinamično da vam neće dosaditi i nakon duljeg tumaranja po bespućima svemira. Već spomenuti pametan dizajn razina pomoći će igračima da u slučaju borbe koriste asteroide i olupine kao zaklon ili priliku za zasjedu.

G & B Svemirski trgovci mogu biti korisni za miroljubivu razmjenu, a u stisci ih se može i opljačkati

Iako to nije bilo inicijalno planirano, Everspace je u povodu izlaska došao i u VR izdanju

Na konačnom odredištu igrače očekuje jedna zadnja, epska borba, što je sasvim normalno u većini igara, ali kada jedva preživite dolazak na krajnji cilj, onda je sasvim normalno da vas obuzme osjećaj frustracije i nemoći pred proceduralno generiranim masama neprijatelja koji vas polako grebu na svakom koraku, a na samom kraju drobe u nepristojno velikim brojevima. Bez obzira na to, vjerojatno će vam u tom trenutku biti toliko stalo da otkrijete rasplet radnje i konačno dovršite putovanje koje ste već tridesetak puta neuspješno prolazili. Teško je svima preporučiti Everspace, s obzirom na to da roguelike igre obično privlače specifičan tip igrača, a mnoge i odbijaju. Sustav konstantnog umiranja kako bi možda sljedeći put dobili malo lakši put do cilja nekima će biti zanimljiv i poticajan, a druge će natjerati da potrgaju svoje tipkovnice u naletu bijesa. Ako ništa drugo, Everspace će vas zadiviti svojim vizualnim elementima dok vas polako (ili brzo) ubija po n-ti put.

CRAFTING ELEMENTI su dobar dodatak igri, ali bili bi još bolji da ima više različitih tipova

OCJENA I INFO>

ŽANR roguelike svemirska arkada