Odlučili smo zaviriti pod haubu nove gaming platforme bazirane na cloud tehnologiji. Iako ne znamo sve detalje, znamo dovoljno da predočimo mogućnosti novog sustava.

Ukratko, Stadia će biti najjači komad gaming hardvera u ovoj, a vjerojatno i sljedećoj generaciji. Razlog tome su sljedeće specifikacije:
2.7GHz hyper-threaded x86 CPU s AVX2 SIMD i 9.5MB L2+L3 cache,
AMD GPU s 56 CU i 10.7 teraflopsa te 16GB video memorije s maksimalnom brzinom od 484GB/s. Navedena konfiguracija vjerojatno nije fiksna, nego indikativna.

AMD-ova “kockasta” videomemorija otvara velike mogućnosti za vrlo brzu i naprednu grafičku obradu na Google Stadia mašinama

S obzirom da se cijela stvar bazira na serverskoj tehnologiji, za pretpostaviti je da će navedene specifikacije biti maksimalni doseg za pojedinog korisnika te da će, ovisno o igri koju igramo, Googleove pametne skripte dodijeljivati onoliko snage koliko nam treba i ni trunke više.
AMD će biti zadužen za proizvodnju grafičkog procesora koji će se bazirati na HBM2 memoriji, patentu koji su već predstavili u Vega seriji grafičkih kartica i čiji potencijal smo tek nazrijeli. 16GB video memorije na tako mišičavom grafičkom procesoru bi sigurno trebalo moći kreirati stabilnu 4K sliku na 60 FPS-a, ali isporuka te slike će biti glavni problem za sve one koji nemaju savršenu internetsku vezu.

Upravo zbog te varijable, ima par bitnih razloga za skeptičnost. Prva je audio – video kompresija, što potencijalno znači primjetno smanjena kvaliteta slike i zvuka. Drugo je latencija, odnosno input lag. Sjetite se kada vas u multiplayer igri ne slušaju kontrole i to pomnožite s brojem problema koje inače imate sa spajanjem na internet. Načelno, stvar na papiru izgleda fantastično, ali ostaje nam čekati i vidjeti kako će to u praksi funkcionirati.