Iako Shadow of the Tomb Raider izlazi za nešto manje od mjesec dana, mi ne možemo dočekati ovaj treći i posljednji nastavak rebootane trilogije o Lari Croft, te smo iskoristili pruženu priliku i zaigrali ga već danas na gamescomu 2018.

Demo koji smo sada imali prilike isprobati prethodno je u nešto kraćoj verziji bio prikazan na sajmu E3 prije 2 mjeseca i, po svemu sudeći, nastavlja se direktno na već viđenih prvih 15 minuta igre o kojima smo pisali početkom kolovoza. Tako imamo prilike vidjeti kako Jonah i Lara u Meksiku prisluškuju Dr. Pedra Domingueza – glavnog antagonista Shadow of the Tomb Raidera i vođu tajne organizacije Trinity. Lara saznaje lokaciju drevne majanske piramide skrivene u jednoj ruševnoj špilji, a u njoj se nalazi drevni artefakt koji je Trinityju izrazito bitan.

Lara će se tako baciti u potragu za hramom koji je od  velike važnosti Dominguezu i pokušat će naći drevni artefakt prije nego se Trinity silom probije u špilju. Nakon kratkog uvoda, a zatim i ulaska u špilju, te napetog ronjenja uz jezive jegulje koje su nas neminovno napale pod vodom, bačeni smo napokon u istraživanje. Dosad smo mogli vidjeti preko nekoliko kraćih i dužih gameplay videa, od kojih je svaki stavljao naglasak ili na borbu ili prikazivanje okoliša i sl. Demo koji smo igrali na gamescomu fokusira se na par stvari koje serijal Tomb Raider (pa tako i Shadow of the Tomb Raider) radi izrazito dobro, a to su prostorne zagonetke i platformerske sekcije, a tek posljedično na stealth borbu.

Ova majanska grobnica samo je jedna od mnogih koje nas očekuju u posljednjem nastavku Larine trilogije.

Kako to obično bude, u špilji će se naći predmeti poput visećih zvona obloženih daskama na koje ćemo morati skakati i hvatati se u zadnjem trenu, a s njih, pak, skakati na ruševne kamene zidove špilje. Luk i strijela sa špagom i ovdje su nekoliko puta od velike pomoći, jer je u jednoj sekciji potrebno pogurati oronula kolica na kružnu platformu, zakvačiti ih špagom za polugu, a zatim uz pomoć poluge okrenuti i privući na uzvisinu kako bismo razbili prepreku i popeli se na posljednje zvono prije nego se uspnemo na vrh drevnog hrama.

Na taj način, čitava špilja služi kao jedna velika prostorna zagonetka i potrebno je koristiti nekoliko različitih alata koje Lara ima na raspolaganju. S obzirom da se ovaj treći nastavak trilogije bavi Larinim konačnim prihvaćanjem svoje sudbine i preuzimanjem uloge „pljačkaša grobnica“, odnosno lovca na drevne i mistične artefakte, pritom spašavajući svijet od propasti, očekujemo da će ovakvih platformerskih sekcija, istraživanja i prostornih zagonetki u igri biti napretek.

Naravno, prema klasičnom receptu dosadašnjih Tomb Raidera, odmah po pronalasku artefakta drevna špilja počinje se urušavati, a Trinity nam je za petama, te moramo pobjeći iz špilje i suočiti se s njima u borbi. Stealth pristup ovdje će najviše doći do izražaja, jer Shadow of the Tomb Raider naglasak stavlja na iskorištavanje prirode i okoline kao skrovišta, pa je tako skrivanje u grmlju i uz lišćem obrasle zidove dovedeno na još veću razinu.

S vizualne strane, sve to izgleda doista impresivno i na vrlo visokoj razini, a naročito detalji poput, primjerice, izgleda i fizike lišća u kojem se Lara skriva od neprijatelja. Iako će se nekima možda činiti kako Shadow of the Tomb Raider ne donosi mnogo toga novoga, već da je sve dosad viđeno, vjerujemo kako Lara ima još mnogo toga za ponuditi.

Shadow of the Tomb Raider izlazi 14. rujna za PCPlayStation 4 i Xbox One.